Flytta norrut?
Jag fyller snart 32 år. Ensamstående. Utbildad lärare med goda referenser och kan i princip få jobb var som helt i landet. Funderar på att flytta norrut, är jag helt knäpp?
Lite om mig: Född och uppvuxen i Skåne. Har arbetat i Stockholm sedan 8 år tillbaka. Men är så less på allt som har med Stockholm att göra. Jag festar inte. Jag hatar tunnelbana/pendeln. Jag har inga fritidsintressen så det enda jag gör är jobba och sitta i soffan när jag kommer hem. Shoppa gör jag ibland, men beställer mest på nätet. Beställer mycket hämtmat och det är väl det enda som är bra med Stockholm - alla ställen som har nattöppet.
Det är tufft att arbeta i skolans värld. Ibland funderar jag på att skola om mig. Men egentligen så älskar jag mitt jobb. Jag funderar därför på om det är jargongen och förväntningar i Stockholm som är problemet.
Jag funderade på Kiruna. Eller kanske Luleå. Umeå? Arjeplog! Mina tankar är all over the place.
Vad ska jag tänka på om jag flyttar upp? Suck, hoppas någon har tid och ork att ge mig lite input. Annars tackar jag för att du tog din tid att läsa mina röriga tankar :)