Flytta norrut?
Klimatet är absolut något som jag har oroat mig för. Jag tror på uttrycket kläder efter väder men vilka plagg och hur många blir nytt för mig :) Däremot vet jag inte riktigt hur det kommer gå om jag kör ner i ett dike eller sladdar med bilen. Kan tänka mig att det tar tid innan man får hjälp!
Jag umgås inte med så mycket folk då jag är dränerad efter jobbet. Har släkt kvar i Skåne och vi hörs per telefon, funkar för mig. Om jag hittar en eller två vuxna att kunna samtala med så är jag nöjd. Men samtidigt är Arjeplog nog för litet, i alla fall till att börja med.
Just nu arbetar jag också nära mitt boende. Kör till jobbet. Men det tog ett par år innan jag hade råd med bra boende och bil. Jag började ju på minus ett par hundra tusen (i studielån)...
Angående lön är jag inte särskilt orolig. Med min behörighet får jag bra erbjudanden. Har redan två erbjudande i en av ovannämnda orter som matchar min lön i Stockholm.
Umeå kanske är mer aktuellt. Inte för litet. Studentstad så kanske något bättre mentalitet, ja. Jag har också funderat på Dalarna som ju är lite närmare. Men jag har fått uppfattningen om att det förekommer en del vi och dom tänkande pga invandring.