• StudierKemi

Är det såhär enkelt? (Attraktion i fokus)

Är det möjligtvis så att ett förhållande är som mest hållbart när man älskar varandra, och därför visar mannen det genom att respektera kvinnan och inte tjata på henne om att få sex? Och kvinnan i sin tur visar att hon älskar mannen genom att vilja ha sex med honom regelbundet, ca 2 gånger i veckan? Att hon är sugen och sexig i rörelserna och är ute efter närheten?

Jag har sett att om någon av personerna i förhållandet bryter dessa outtalade regler så blir det genast problem i relationen, med tanke på vad man har läst här på FL (Om mannen inte slutar tjata om sex, och blir som en otröstlig son till kvinnan (ingen riktig man). Eller om kvinnan inte känner attraktion mera och bara vill ta avstånd). 

Jag tror att det är viktigt att kvinnor väljer partner p.g.a. attraktion och aldrig någonsin gå efter pengar. Annars faller alltihopa.

Sant eller falskt?

Frivillig låt: 

Britney Spears - Breautiful (Drop dead)

">

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det såhär enkelt? (Attraktion i fokus)
  • sextiotalist

Lustigt att du vet så mycket om relationer, speciellt längre, trots att du aldrig varit i en längre.
    Vet du, attraktion är individuellt. Och är baserat på så olika saker.
    Minutklipp på Youtube vidar endast den personens tolkningar av diverse, troligen inte så vetenskapliga genomförda undersökningar.
    Jag är rätt säker på att vi som har långa, bra relationer har olika svar på varför de fungerar.
    De flesta har inte ett kaninbeteende, även om de har ett aktivt sexliv och sexlivet fungerar trots hängande bröst och magar. Trots grått hår och rynkor för att man älskar varandra.

• Anonym (Kvinna 39)
    StudierKemi skrev 2022-10-17 22:17:42 följande:
    Om han varken tjatar om sex, gör 50% av städningen, matlagningen samt barnuppfostran, och även ser snygg ut, vill kvinnan ha sex då? För om inte du vill ha en snygging som uppför sig så som jag nyss sa, då blir han genast tagen av någon annan of course? 
    Att du ens måste ställa frågan...? Nej, man blir inte kåt av att karln städar, lagar mat mm, tar 50 % av bördan, vilken otroligt uråldrig och skev syn! Och du är väl själv kvinna såvitt jag vet, och borde därmed veta bättre. Viljan att ha sex grundar sig på två saker: attraktionskraften rent fysiskt/utseendemässigt och framför allt personlighet. Det spelar alltså ingen roll att man driver Familjen AB tillsammans på ett jämlikt sätt för att jag ska vilja ligga åtminstone, inte ens om karln är snygg. Vad har man för samspel? Är han snäll, och isf som en dum ko eller som en kärleksfull partner? Känner man någon gemenskap alls mellan varandra? Nu utgår jag från två personer som är i en relation, inte one night stand.
  • New  Dawn
    StudierKemi skrev 2022-10-18 12:08:29 följande:
    Om saker känns komplicerade så tror jag inte att du väljer attraktiva män nog. Man förlåter nog det mesta om det är en alfa-hane och pudding i fråga, som andra kvinnor flörtar öppet med och vill ta ifrån dig. Jag tror inte att man hakar upp sig på detaljer och tjafsar med dem män som tillhör 0,1% av dem alla. Det räcker att du vänder ryggen till så snor någon honom. Under sådan press skulle kvinnan börja tänka om antar jag. Om gubben inte är snygg och dessutom passerat medelålder och har inget hår kvar på huvudet, då får man köra runt med honom och göra sig svår och göra läget svårt. Ställa ekonomiska krav för att han har ingen annan i världen som ändå vill ha honom...

Sådana män är skit-tråkiga att ha att göra med, och jag förstår mig inte på kvinnor som vill bygga relationer på pengar framför attraktion. Jag personligen vill gå runt som på droger (kärleksdroger) som renar min hela kropp, men i utbyte måste jag  tvingas klara mig själv ekonomiskt... Men ändå är det värt om mannen ser sjuukt het ut. Vill ha passion och hett sex framför en villa med en halvdöd gubbe. Då känner jag mig nästan död jag med. Jag har behovet av att ligga där i min säng när alfan inte är med mig och tanken på honom ska få mig ibland att verkligen Brinna Upp i åtrå, brinna som ett litet papper. Men visst, välj bort sann attraktion för pengar, alla gör som de vill. Men kvinnorna vill inte ha sex av förståeliga skäl längre fram med män som inte ser bra ut. Att säga annat är att lura kvinnan!!!
    Ja, du...
    Ditt resonemang är både fyrkantigt och ombytligt. Det var inte länge sedan du skrev i en tråd  där du tyckte män som var ytliga skulle sållas ut via evolution genom användning av sexdockor, för då skulle det endast finnas män kvar som uppskattade intelligens och inre egenskaper. Men kvinnor ska tydligen vara ytliga.
    I den tråden berättade om att du hade köpt en halvdocka, mest som en som vagina och anus. (hur man nu använder den när man är kvinna).  

För övrigt, bara för att man inte väljer alfahanar och "puddingar" (vilka de nu är) vill man inte ha halvdöda gubbar. 

En annan sak jag reagerar på är att du menar att kvinnor skulle ha sex bara för att de skulle "tänka efter" pga pressen att andra kvinnor kanske skulle stjäla din man. Skrämmande beskrivning du ger av kvinnor som inte vågar tjafsa med dessa, enligt dig, alfa-hanar och sorgligt att du dessutom idealiserar detta. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Blahnonym)

Jag tror inte på det här själv, men jag har läst att kärleksrelationer håller bäst och är som lyckligast om mannen älskar kvinnan mer än hon älskar honom. Fast bägge älskar varandra givetvis. Då fortsätter han anstränga sig för henne och hon känner sig trygg i relationen. Det omvända blir toxiskt med att kvinnan blir stressad och mår dåligt.

Vet inte om det är misogynt eller vad nu det motsatta heter, mansfientligt...kanske bägge? Men det var ändå relationsexpert som hävdade det.

Jag är inte såld på idén själv men tycker det var intressant så jag vill dela med mig av infon.

• Anonym (Blahnonym)
    Anonym (Blahnonym) skrev 2022-10-18 14:27:35 följande:

Jag tror inte på det här själv, men jag har läst att kärleksrelationer håller bäst och är som lyckligast om mannen älskar kvinnan mer än hon älskar honom. Fast bägge älskar varandra givetvis. Då fortsätter han anstränga sig för henne och hon känner sig trygg i relationen. Det omvända blir toxiskt med att kvinnan blir stressad och mår dåligt.

Vet inte om det är misogynt eller vad nu det motsatta heter, mansfientligt...kanske bägge? Men det var ändå relationsexpert som hävdade det.

Jag är inte såld på idén själv men tycker det var intressant så jag vill dela med mig av infon.

Alltså så att kvinnan istället för att känna att hon gift "upp" sig skall känna att hennes man har gift upp sig men hon älskar honom ändå. Mannen känner att han gift upp sig och inte ner sig.
  • Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (Blahnonym) skrev 2022-10-18 14:27:35 följande:

Intressant vinkel iaf.
  • Mannen73

Har aldrig tjatat om sex i nuvarande relation eller i någon tidigare relation.
    Det har alltid skett helt naturligt utan att någon har blivit avvisad.

När någon av parterna börjar bli avvisad hela tiden så betyder det att attraktionen död och det är dags att gå vidare.

Finns ingen anledning att hålla liv i en sexuellt död relation.

• Anonym (hm)
    New Dawn skrev 2022-10-18 14:12:13 följande:
    Ja, du...
    Ditt resonemang är både fyrkantigt och ombytligt. Det var inte länge sedan du skrev i en tråd  där du tyckte män som var ytliga skulle sållas ut via evolution genom användning av sexdockor, för då skulle det endast finnas män kvar som uppskattade intelligens och inre egenskaper. Men kvinnor ska tydligen vara ytliga.
    I den tråden berättade om att du hade köpt en halvdocka, mest som en som vagina och anus. (hur man nu använder den när man är kvinna).  

För övrigt, bara för att man inte väljer alfahanar och "puddingar" (vilka de nu är) vill man inte ha halvdöda gubbar. 

En annan sak jag reagerar på är att du menar att kvinnor skulle ha sex bara för att de skulle "tänka efter" pga pressen att andra kvinnor kanske skulle stjäla din man. Skrämmande beskrivning du ger av kvinnor som inte vågar tjafsa med dessa, enligt dig, alfa-hanar och sorgligt att du dessutom idealiserar detta. 
    Instämmer i de flesta funderingar i TS inlägg. Har också läst massor av trådar från denna person tidigare med helt andra budskap. Det har varit mycket fokus på själ och mental kommunikation och en del moraliserande kring ytlighet och sexbesatta män vad jag minns.

I viss mån förstår jag då även jag är väldigt beroende av utseendemässiga attribut och att känna den där starka berusande attraktionen av att titta på någon. Behöver också spelet mycket och att det alltid finns en erotisk underton i allt man gör tillsammans. Finner vardagen  svår eftersom den aldrig fått attraktionen att överleva för mig med någon.

Ändå tror jag inte att det är så enkelt att bara för att någon är svinsnygg och totalt genomsexig vid åsynen, att detta skulle kunna bevaras dag ut och dag in och aldrig sina,  på så sätt att jag alltid skulle vilja ha sex.

Min lust är känslig och dalar lätt samtidigt som jag inte behöver sex särskilt ofta om jag fick styra det själv.

Väntar gärna och låter det bildas en längtan och trånad så att det känns mer när man väl har det oavsett om det är världens mest åtråvärda människa i min säng.

Att kvinnor är mer beroende av att känna stark attraktion för att ha sex är vida känt och de tänder ju inte alls lika lätt eller på samma sätt som män. Inte heller kul med tjat men samtidigt ska inte kvinnor behöva ställa upp på sex för husfriden och bete sig som jävla marskatter för att hålla män nöjda.
  • Anonym (A)
    Mannen73 skrev 2022-10-18 15:03:41 följande:
    Har aldrig tjatat om sex i nuvarande relation eller i någon tidigare relation.
    Det har alltid skett helt naturligt utan att någon har blivit avvisad.

När någon av parterna börjar bli avvisad hela tiden så betyder det att attraktionen död och det är dags att gå vidare.

Finns ingen anledning att hålla liv i en sexuellt död relation.
    Kloka ord
  • Anonym (Really?)

12 personer har aktivt lagt en röst på detta?!!?

Svar på tråden Är det såhär enkelt? (Attraktion i fokus)