Inlägg från: Anonym (Kvinna 39) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna 39)

Är det såhär enkelt? (Attraktion i fokus)

Falskt. Det räcker inte att låta bli att tjata om sex för att kvinnan ska vilja ha sex.

• Anonym (Kvinna 39)
    StudierKemi skrev 2022-10-17 22:17:42 följande:
    Om han varken tjatar om sex, gör 50% av städningen, matlagningen samt barnuppfostran, och även ser snygg ut, vill kvinnan ha sex då? För om inte du vill ha en snygging som uppför sig så som jag nyss sa, då blir han genast tagen av någon annan of course? 
    Att du ens måste ställa frågan...? Nej, man blir inte kåt av att karln städar, lagar mat mm, tar 50 % av bördan, vilken otroligt uråldrig och skev syn! Och du är väl själv kvinna såvitt jag vet, och borde därmed veta bättre. Viljan att ha sex grundar sig på två saker: attraktionskraften rent fysiskt/utseendemässigt och framför allt personlighet. Det spelar alltså ingen roll att man driver Familjen AB tillsammans på ett jämlikt sätt för att jag ska vilja ligga åtminstone, inte ens om karln är snygg. Vad har man för samspel? Är han snäll, och isf som en dum ko eller som en kärleksfull partner? Känner man någon gemenskap alls mellan varandra? Nu utgår jag från två personer som är i en relation, inte one night stand.
  • Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (Blahnonym) skrev 2022-10-18 14:27:35 följande:

Jag tror inte på det här själv, men jag har läst att kärleksrelationer håller bäst och är som lyckligast om mannen älskar kvinnan mer än hon älskar honom. Fast bägge älskar varandra givetvis. Då fortsätter han anstränga sig för henne och hon känner sig trygg i relationen. Det omvända blir toxiskt med att kvinnan blir stressad och mår dåligt.

Vet inte om det är misogynt eller vad nu det motsatta heter, mansfientligt...kanske bägge? Men det var ändå relationsexpert som hävdade det.

Jag är inte såld på idén själv men tycker det var intressant så jag vill dela med mig av infon.

Intressant vinkel iaf.
Svar på tråden Är det såhär enkelt? (Attraktion i fokus)