• StudierKemi

Är det såhär enkelt? (Attraktion i fokus)

Är det möjligtvis så att ett förhållande är som mest hållbart när man älskar varandra, och därför visar mannen det genom att respektera kvinnan och inte tjata på henne om att få sex? Och kvinnan i sin tur visar att hon älskar mannen genom att vilja ha sex med honom regelbundet, ca 2 gånger i veckan? Att hon är sugen och sexig i rörelserna och är ute efter närheten?

Jag har sett att om någon av personerna i förhållandet bryter dessa outtalade regler så blir det genast problem i relationen, med tanke på vad man har läst här på FL (Om mannen inte slutar tjata om sex, och blir som en otröstlig son till kvinnan (ingen riktig man). Eller om kvinnan inte känner attraktion mera och bara vill ta avstånd). 

Jag tror att det är viktigt att kvinnor väljer partner p.g.a. attraktion och aldrig någonsin gå efter pengar. Annars faller alltihopa.

Sant eller falskt?

Frivillig låt: 

Britney Spears - Breautiful (Drop dead)

">

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det såhär enkelt? (Attraktion i fokus)
  • KimLinnefeldt

Exakt så tror jag att det är. Mannen ska låta bli att tjata, men säga ifrån ordentligt hur han vill ha det med sexlivet. Han ska lära sig läsa henne och göra allt för att hon ska njuta. Kvinnan ska ta ansvar för bådas njutning, att sexlivet inte upphör. 

• Anonym (Kvinna 39)

Falskt. Det räcker inte att låta bli att tjata om sex för att kvinnan ska vilja ha sex.

• StudierKemi
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2022-10-17 21:35:46 följande:

Falskt. Det räcker inte att låta bli att tjata om sex för att kvinnan ska vilja ha sex.

Om han varken tjatar om sex, gör 50% av städningen, matlagningen samt barnuppfostran, och även ser snygg ut, vill kvinnan ha sex då? För om inte du vill ha en snygging som uppför sig så som jag nyss sa, då blir han genast tagen av någon annan of course? 
  • välj användarnamn

Man kan väl ha sex med varandra även om den ena inte riktigt vill, just därför att den andra vill.

Det är lite ge och ta hela tiden i livet.

• Anonym (E)

Tror inte pengar spelar roll om en man får ligga. Om man ska ligga så krävs attraktion och tillit. OCH att båda parter verkligen  vill ligga.

• Anonym (A)
    välj användarnamn skrev 2022-10-17 22:24:05 följande:

Man kan väl ha sex med varandra även om den ena inte riktigt vill, just därför att den andra vill.

Det är lite ge och ta hela tiden i livet.

Så sant.
  • StudierKemi
    StudierKemi skrev 2022-10-17 22:17:42 följande:
    Om han varken tjatar om sex, gör 50% av städningen, matlagningen samt barnuppfostran, och även ser snygg ut, vill kvinnan ha sex då? För om inte du vill ha en snygging som uppför sig så som jag nyss sa, då blir han genast tagen av någon annan of course? 
    Jag har ALDRIG det problemet att jag inte vill ligga, såvida klockan inte är efter 23 på natten, eller om jag är sjuk. Men annars om min pojkvän kommer in spontant 1 dag i veckan så kan jag inte vänta med sex. Jag får allvarliga abstinensbesvär utan sex med honom. Men däremot har det varit något av ett tvång att ha sex med tidigare pojkvänner, och de 2 viktigaste faktorerna till varför jag inte hade lustkänslor i det förflutna var brist på attraktion samt det att de visade desperation efter sex (vilket man verkligen inte får göra). 
  • StudierKemi

Oj, jag citerade fel. Klockan är för sent på natten helt enkelt. Jag ville citera "välj användarnamn".

• New  Dawn

Nej det är självklart inte så enkelt.
    Det är klart att attraktion har betydelse för sexlust, men din slutsats är väldigt fyrkantig. En kvinna kan välja en man som är väldigt attraktiv och hon kan känna attraktion, men trots det kan sexlusten förändras i långa relationer, av många olika anledningar. Människor förändras och i relationer förändras man också. I början kan man tända på minsta grej. En hand på låret, en lätt beröring, en kyss, eller en blick. Efter flera år krävs mer för att tända. Hur man hanterar det har nog stor betydelse för det fortsatta sexlivet. 
    Jag tror tom att det kan vara en nackdel om man väljer relationer för mycket på sexuell attraktion, om det egentligen är rätt mycket annat som inte riktigt passar. Kanske blundar man för olikheter om attraktionen är stark och anpassar sig pga förälskelse. När vardagen kommer i kapp och spänningen mellan den minskar kan sexlusten minska. 
    Dessutom kan det ju vara så att mannen vill ha mindre sex en kvinnan, eller lika ofta. Du förutsätter att män alltid måste "låta bli att tjata". Konstig slutsats. 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • StudierKemi
    New Dawn skrev 2022-10-18 10:47:17 följande:

Nej det är självklart inte så enkelt.
    Det är klart att attraktion har betydelse för sexlust, men din slutsats är väldigt fyrkantig. En kvinna kan välja en man som är väldigt attraktiv och hon kan känna attraktion, men trots det kan sexlusten förändras i långa relationer, av många olika anledningar. Människor förändras och i relationer förändras man också. I början kan man tända på minsta grej. En hand på låret, en lätt beröring, en kyss, eller en blick. Efter flera år krävs mer för att tända. Hur man hanterar det har nog stor betydelse för det fortsatta sexlivet. 
    Jag tror tom att det kan vara en nackdel om man väljer relationer för mycket på sexuell attraktion, om det egentligen är rätt mycket annat som inte riktigt passar. Kanske blundar man för olikheter om attraktionen är stark och anpassar sig pga förälskelse. När vardagen kommer i kapp och spänningen mellan den minskar kan sexlusten minska. 
    Dessutom kan det ju vara så att mannen vill ha mindre sex en kvinnan, eller lika ofta. Du förutsätter att män alltid måste "låta bli att tjata". Konstig slutsats. 

Om saker känns komplicerade så tror jag inte att du väljer attraktiva män nog. Man förlåter nog det mesta om det är en alfa-hane och pudding i fråga, som andra kvinnor flörtar öppet med och vill ta ifrån dig. Jag tror inte att man hakar upp sig på detaljer och tjafsar med dem män som tillhör 0,1% av dem alla. Det räcker att du vänder ryggen till så snor någon honom. Under sådan press skulle kvinnan börja tänka om antar jag. Om gubben inte är snygg och dessutom passerat medelålder och har inget hår kvar på huvudet, då får man köra runt med honom och göra sig svår och göra läget svårt. Ställa ekonomiska krav för att han har ingen annan i världen som ändå vill ha honom...

Sådana män är skit-tråkiga att ha att göra med, och jag förstår mig inte på kvinnor som vill bygga relationer på pengar framför attraktion. Jag personligen vill gå runt som på droger (kärleksdroger) som renar min hela kropp, men i utbyte måste jag  tvingas klara mig själv ekonomiskt... Men ändå är det värt om mannen ser sjuukt het ut. Vill ha passion och hett sex framför en villa med en halvdöd gubbe. Då känner jag mig nästan död jag med. Jag har behovet av att ligga där i min säng när alfan inte är med mig och tanken på honom ska få mig ibland att verkligen Brinna Upp i åtrå, brinna som ett litet papper. Men visst, välj bort sann attraktion för pengar, alla gör som de vill. Men kvinnorna vill inte ha sex av förståeliga skäl längre fram med män som inte ser bra ut. Att säga annat är att lura kvinnan!!!
Svar på tråden Är det såhär enkelt? (Attraktion i fokus)