New Dawn skrev 2022-10-18 10:47:17 följande:
Nej det är självklart inte så enkelt.
Det är klart att attraktion har betydelse för sexlust, men din slutsats är väldigt fyrkantig. En kvinna kan välja en man som är väldigt attraktiv och hon kan känna attraktion, men trots det kan sexlusten förändras i långa relationer, av många olika anledningar. Människor förändras och i relationer förändras man också. I början kan man tända på minsta grej. En hand på låret, en lätt beröring, en kyss, eller en blick. Efter flera år krävs mer för att tända. Hur man hanterar det har nog stor betydelse för det fortsatta sexlivet.
Jag tror tom att det kan vara en nackdel om man väljer relationer för mycket på sexuell attraktion, om det egentligen är rätt mycket annat som inte riktigt passar. Kanske blundar man för olikheter om attraktionen är stark och anpassar sig pga förälskelse. När vardagen kommer i kapp och spänningen mellan den minskar kan sexlusten minska.
Dessutom kan det ju vara så att mannen vill ha mindre sex en kvinnan, eller lika ofta. Du förutsätter att män alltid måste "låta bli att tjata". Konstig slutsats.
Om saker känns komplicerade så tror jag inte att du väljer attraktiva män nog. Man förlåter nog det mesta om det är en alfa-hane och pudding i fråga, som andra kvinnor flörtar öppet med och vill ta ifrån dig. Jag tror inte att man hakar upp sig på detaljer och tjafsar med dem män som tillhör 0,1% av dem alla.
Det räcker att du vänder ryggen till så snor någon honom. Under sådan press skulle kvinnan börja tänka om antar jag. Om gubben inte är snygg och dessutom passerat medelålder och har inget hår kvar på huvudet, då får man köra runt med honom och göra sig svår och göra läget svårt. Ställa ekonomiska krav för att han har ingen annan i världen som ändå vill ha honom...
Sådana män är skit-tråkiga att ha att göra med, och jag förstår mig inte på kvinnor som vill bygga relationer på pengar framför attraktion. Jag personligen vill gå runt som på droger (kärleksdroger) som renar min hela kropp, men i utbyte måste jag tvingas klara mig själv ekonomiskt... Men ändå är det värt om mannen ser sjuukt het ut. Vill ha passion och hett sex framför en villa med en halvdöd gubbe.
Då känner jag mig nästan död jag med. Jag har behovet av att ligga där i min säng när alfan inte är med mig och tanken på honom ska få mig ibland att verkligen Brinna Upp i åtrå, brinna som ett litet papper. Men visst, välj bort sann attraktion för pengar, alla gör som de vill.
Men kvinnorna vill inte ha sex av förståeliga skäl längre fram med män som inte ser bra ut. Att säga annat är att lura kvinnan!!!