Jag har tidigare varit aktiv på dejtingmarknaden och samlat på mig många nya erfarenheter. Jag är inte född med all kunskap, denna kommer steg för steg. Jag har råkat ut för några tråkiga erfarenheter samtidigt som jag har gett andra män också tråkiga erfarenheter. Har märkt att män tror att det är något fel på min sexualitet om jag inte vill ligga med dem. Det kunde komma meddelanden från överviktiga 50-åringar (till 30-åriga mig), eller meddelanden från killar med lite deformerat ansikte, och alla de i fråga ville ligga, och de förstod inte för allt i världen varför jag inte vill göra sex med dem. Min vilja kom som en chock för dem...
Jag vet inte vad det är för fel på folk ibland... Men jag tror att det är viktigt att killar förstår att de måste kompensera sina brister ekonomiskt. Jag utgår från att de individerna på dejtingsidan vill ligga lika gärna som jag (med RÄTT person tycker jag), men man får inte tro att allt i livet kommer gratis. Jag gillar att skapa lite regler för allas trevnad, därav upplever vissa mig som fyrkantig. Jag vill att sex ska vara möjligt för alla, MEN man måste kompensera sig när man ser ut som en alien i ansiktet. Eller om man är autistisk och svår att stå ut med. Men självklart ska alla få ha sex om det är det man vill ha. Vi måste utveckla sexrobotar så fort som det bara går... Jag personligen tycker att vi borde tillåta prostitution i Sverige under strikta former.
Med det menar jag att det borde kosta killen 5000 kr/timme att få ligga. Jag vill att folk har med sig detta, att det är en oerhörd uppoffring för kvinnan att ha sex med någon som hon inte vill. Det är egentligen för mycket begärt, och jag själv skulle ALDRIG legat med någon som jag tycker är oattraktiv inte ens för 5000 kr. Killar måste verkligen förstå detta som är markerat i fet stil. Men eftersom jag har observerat att vissa kvinnor lämpar sig för detta (psykiskt friska, starka kvinnor) att de ger män sex för pengar, samtidigt som män verkligen vill ha sex och vi borde tänka på båda könens behov, så tycker jag att man kan dra slutsatsen att prostitution under vissa omständigheter fungerar. (Han på bilden håller i pengar):
Det är lite knepigt det här med för hög sexlust och för låg sexlust, för att det ställer till mycket på dejtingmarknaden. Om vissa män var ärliga (jag själv vet vilken personlighetstyp detta är, men andra kanske är osäkra) och sa att de har problem med att stanna kvar i förhållanden när sexlivet upphör för länge, så skulle ingen kvinna vilja ha dem. Det skulle kännas som för mycket press och hot. Och om vissa kvinnor var ärliga och sa att de har problem med att bibehålla sexlusten i förhållanden, så skulle ingen man vilja ha dem.
Får jag vara lite fyrkantig nu för allas trevnad, eller är det förbjudet? Jag tycker att man ska ingå i relationer där man har sex 2 gånger i veckan (undantags fall 1 gång i veckan (vissa perioder), men man ska pusha sig själv och fatta att sex är viktigt). Om man inte kan ge detta så ska man inte söka sig till dejting tycker jag. Jag ser detta som outtalade regler. Om sexlusten är lägre än 2 gånger i veckan så måste man vara ärlig om detta från hela början, men då blir man bara ratad som kvinna.
Så båda är nöjda i paret om det inte är för mycket och inte för lite sex. Jag är diplomatisk och då vill man ha båda sidor nöjda. Hur får man en kvinna att vilja ligga så ofta som 2 gånger i veckan? Jo, mannen måste vara attraktiv. Det går ju inte annars, det blir som en mardröm annars att ligga annars, inte som sex ska kännas alltså. Därför började jag prata om hur viktigt attraktion är och att man inte borde gå efter pengar när man är kvinna. Därför gjorde jag denna tråd. Allt faller ju annars. Alternativt om kvinnan har naturligt låg sexlust och ändå vill ha någon, så måste hon spara undan lite kapital och få pengafokus, så kan hon ha som huvudmål att köpa hus med en man som enligt myer briggs är ISTJ, eller annan personlighet som inte är känslostyrd, samt är planerande/organiserad och inte är lekfull och sexsugen.
Både kvinnan och mannen måste tänka på utseendet, ingen slipper detta. Man måste inte ha en viss ålder för att finna kärleken, och inte nödvändigtvis några speciella proportioner, men man måste vara byggd av nyttig mat och ha sund BMI. Annat är bara omognad om man inte ser detta, att lite smalare individer får fler val på dejtingmarknaden. Och om det är väldigt bekvämt att hålla högre BMI och man vill dejta ändå, så måste man kompensera detta mycket ekonomiskt. Det är inte schyst mot andra parten annars... Ingenting kommer gratis of course... Så, det var mina svar på frågor. :)