Är den nya regeringen bra eller dåligt för landet?
Och nä, det räcker inte med att du försöker gömma att du kallar mig "högerpopulist" genom att skriva om mig i tredje person.
Fler "högerpopulister" som reagerar på samma sak
twitter.com/peterwennblad/status/1590243024449462272
Dag efter dag använder DN miljöforskaren Mikael Karlsson som källa för kritik mot regeringen. Tidningen har fortfarande inte nämnt att han tidigare var Naturskyddsföreningens ordförande. Obegripligt.
Vidare: Att Mikael Karlsson varit naturskyddsföreningens ordförande är inget konstigt. Personer som har expertkunskap och forskar inom natur och miljöhållet tenderar att vara engagerade inom just... natur/miljöhållet. På samma sätt är det helt naturligt att en ekonomiforskare är eller har varit engagerad i någon form av ekonomisk intresseförening. Det innebär inte att ekonomiforskaren blir mindre trovärdig för det, precis lika lite som att Karlssons engagemang i Naturskyddsföreningen gör att han blir mindre trovärdig som miljöforskare.
Men återigen ser jag samma tendens, dvs att stämpla forskare som inte håller med dig i dina åsikter som politiskt motiverade, och därmed mindre trovärdiga. Vilket återigen (och jag står för detta till 100%) är ett välkänt högerpopulistiskt fenomen. Det finns till och med forskning på detta, utförd av V-dem-institutet vid Göteborgs universitet.