Skaffa barn på egen hand istället.
Barnet kan ändå ha rätt till umgänge med den man som har fungerat som pappa ifall barnet har en anknytning till honom. ÄVEN om han alltså bevisas inte vara den biologiska pappan.
Jag vet inte om det finns något brottsligt i det, det borde det vara, bedrägeri eller något.
Den biologiska pappan kan ju visa sig vara ÄNNU värre än den du har valt att lura att han är pappan. Och tro mig, det blir en utredning för att ta reda på den biologiska pappan.
Min vän, som inte alls försökte luras på något vis, trodde att hennes ex var pappan, för ons-killen hon hade sex med på en Finlandskryssning använde hon kondom med.
Henens ex gjorde ett faderskapstest men var inte pappan. Då fick min vän ha otaliga möten (det liknade mer förhör) med socialtjänsten för att reda ut vem som var pappan. Hon fick redogöra för sitt sexliv gång på gång, försöka minnas fler detaljer om killen på båten. Hon hade bara hans förnamn, inte vilken hytt han var i då de haft sex i hennes hytt. Hon fick uppge alla hon hade haft sex med tom utanför spannet som barnet kunde ha blivit till.
Ett helt år, barnets första år, fick hon hålla på. Så, istället för att kunna njuta av att vara förälder så fick hon kämpa med detta. Det är inte värt det.