• Cykelhjul

BIM november 2022

ametisten91 skrev 2022-11-01 07:04:27 följande:

Omg... 

Första gången i livet jag är gravid. Tacksamheten just nu 🙏❤️ och ödmjukheten jag känner inför min kropp är obeskrivlig. Vi klarade steg 1, att bli gravid! 😍

Är på Äl+12/BIM-3 

Men gud så härligt, stort grattis!! Äntligen så kom även ditt plus! 😍
  • Cykelhjul
    Andromeda326 skrev 2022-11-02 19:43:03 följande:

Har fruktansvärt ont i magen idag igen, värre än mensvärk och blöder inte.

Fattar inte vad som är fel, börjar bli orolig för att det skulle vara typ utomkveds om det nu är en graviditet för så här ont har jag nog inte haft de gånger jag varit gravid innan.. fy :(

Jag loggade in för att skriva precis detsamma! Jag har inte känt någonting dessa veckor, alltså helt tomt i magen. Men herrejävlar vad det hugger i magen idag, som en kniv som hugger neråt blygdbenet, inte mensvärk utan det känns som något helt annat. Så märkligt
  • Cykelhjul
    Anonym (Smörblomman) skrev 2022-11-01 08:07:05 följande:

Ametiste- Stort grattis!!

Cykelhjul- haha ja jag sitter också och känner efter men ingenting.. Man börjar ju undra om det är bra eller dåligt dehär att man inte känner allt man annars känner😂 

Hur går det, känner du någonting nu? :D 

För min del så har jag helt plötsligt börjat få hugg i magen, inte mensvärk utan någon annan typ av hugg. Mycket märkligt haha

• Cykelhjul
    Anonym (Smörblomman) skrev 2022-11-01 08:07:05 följande:

Ametiste- Stort grattis!!

Cykelhjul- haha ja jag sitter också och känner efter men ingenting.. Man börjar ju undra om det är bra eller dåligt dehär att man inte känner allt man annars känner😂 

Hur går det, känner du någonting nu? :D 

För min del så har jag helt plötsligt börjat få hugg i magen, inte mensvärk utan någon annan typ av hugg. Mycket märkligt haha

• Cykelhjul
    Anonym (Smörblomman) skrev 2022-11-03 09:46:17 följande:

Ostkaka: Ja men precis de kan ju vara ett helt annat resultat om två dagar! Hoppas för dig!

Cykelhjul: Förresten nu vet jag inte exakt hur dina hugg känns men när jag va gravid i juni så var det de första jag kände av tillsammans med blodsmak i munnen. En ganska tydlig huggande känsla som jag trodde var pga mensen va påväg kunde verkligen göra ont😅

Åh jag hoppas verkligen att fallet kan vara så även för mig! Skrattande
    Kanske ska ta ett test imorgon och hoppas på att se något, är ju några dagar kvar till BIM 6/11. Men jag har börjat smygtesta lite, dumt då dom var vitare än vitast haha 
  • Cykelhjul

Här är en till som grubblar och gör mig själv ledsen.

Jag har BIM på söndag men ändå testar jag.. Det känns ju som alla andra plussar så jäkla tidigt hela tiden så jag testar på trots att testet är kritvitt. Sen vet jag att chansen är minimal denna månad pga ej fått till det mer än två gånger haha

Även jag har en nära som precis plussat och visst är jag SUPER glad men också så otroligt bitter och avundssjuk (på livet inte henne) att jag inte fått plus trots att man trackar och testar och känner in alla symptom som en tok.

Sedan börjar jag bli lite stressad, tänk om detta tar ännu längre tid. Jag är 33 och sambon 37 och vi försöker med vårt första barn och det har inte tagit sig än, jag vet det inte är en ålder men helt plötsligt känner jag mig så jäkla efter alla andra..Rynkar på näsan
    Jättedum känsla jag vet, men är det någon som kan känna igen sig? 

• Cykelhjul
    Anonym (Ostkaka) skrev 2022-11-04 08:08:45 följande:
    Jag känner igen mig sen vårt första barn, jättejobbig känsla. Jag var nästan 36 när jag fick henne. Vi började sent. 
    Vad skönt du känner igen dig och att man inte är ensam! För man spinner ju vidare och börjar räkna år och månader. "om vi sedan ska ha ett barn till så tar det xx tid och då är vi xx gamla efter xx månader när barnet föds" 

Dumt att tänka så och jag tänker inte så hela tiden, men idag är man lite nere 
    JSAG skrev 2022-11-04 09:53:24 följande:

Precis som du skriver Cykelhjul så är man avundsjuk på livet, på att få kunna sitta där pirrig och berätta att man är gravid, få se allas reaktioner osv.

Håller tummarna för oss alla nu i november!
    Försökte vända mina tankar, kan dom så kan vi! Nu är de väl ändå vår tur?.

Jamen precis! Jag har också just den delen som en målbild. Tänk vad mysigt och pirrigt att ha en sån hemlighet med sin partner som man sedan kan dela med sig till nära och kära. 

Hoppas vi får uppleva det snart. För som du säger, kan dom så kan vi!  Hjärta
    Rosen3 skrev 2022-11-04 15:12:50 följande:

Håller tummarna! 

Håller med dig till fullo, dock är jag 31 men känner oxå lite stress, mest för att alla runt omkring mig skaffar barn och redan har typ 2 barn. 

Jaa exakt! Egentligen skiter jag i min ålder, känner mig inte ett dugg äldre än över 27 och jag var absolut inte redo för barn innan 31 ens. MEN nu helt plötsligt känns alla så unga och är flerbarns föräldrar och en annan har fortfarande eventuellt en väldigt lång väg kvar om man har otur.

Förlåt för negativt inlägg! Nya tag imorgon och positivt tänkande då haha Glad
  • Cykelhjul

BIM är här för min del.

Konstig månad detta med NOLL känningar av något, inga känningar av ÄL, fantomsmärtor eller mellanblödningar förutom en klarröd blödning 18/10 som varade en dag, inte ont i brösten och jag har heller ingen PMS haha.

Igår började jag iofs känna mig lite svullen i magen och hugger i vänster äggstock. Men logisk smärta om mensen ska komma idag.

Grav test är tok negativt dock, inte ens en antydan till skugga syntes på testet.

Det kan vara så att jag kanske börjar få schack på hormonerna och därför är "symptomfri" vilket i sig är jävligt skönt! :D 

Är jag inte gravid så vill jag bara att mensen ska komma nu nu då jag ska göra en skrapning av livmodern för att ta prover på slemhinnan nästa vecka.

Hur går det för er andra med BIM nu, känner ni någonting? Glad

• Cykelhjul
    Andromeda326 skrev 2022-11-06 16:02:57 följande:

Där kom min mens så jag hoppar över till decembertråden...

Hoppas det går bättre för er andra Hjärta

Åh vad tråkigt! Vi ses nog i dectråden strax Hjärta
  • Cykelhjul

Jag hoppar ur tråden. Mensen kom idag Rynkar på näsan
    Lycka till alla andra, jag håller tummarna för er! 

• Cykelhjul
    Rosen3 skrev 2022-11-08 18:19:10 följande:

Någon mer som tycker det känns jobbigt när andra blir gravida runt omkring? 

Har kommit in i en deppig period då det känns jobbigt. Försöker tänka positivt men det tär på en. Funderar på att hoppa ur gruppen här för att försöka tänka på annat. Men samtidigt får man stöd här och kan skriva ut emellanåt, då vet man att man inte heller är ensam för att få det där plusset. 

Jag är också i en deppig period och tycket alla andras plus är jätte jobbiga. Både irl och här inne. Jag vill verkligen inte känna så men just nu i den här perioden så kan det inte hjälpas, känslan bara kommer.

Även jag har funderat på att sluta vara med i dessa trådar för att "Alla andra plussar men inte jag" Men känslan mellan ÄL och BIM där alla delar upprymdheten och peppen är så fin, den vill jag dela. Och jag är egentligen glad för alla plus ni delar och vill dela det med er en dag också.

Men jag förstår dig Rosen3 till 100%, ibland tar jag lite pauser för att fokusera på annat. Oftast mellan mensen och ÄL för att reseta hjärnan lite.
  • Cykelhjul
    Barbrastreisand skrev 2022-11-09 07:39:17 följande:

Insåg att man knappt ser något på bilderna man laddar upp.. Hoppas det är något där!

Jag ser faktiskt ett streck :D ! Hoppas hoppas! Hjärta
Svar på tråden BIM november 2022