• Cykelhjul

BIM november 2022

Åh jag borde börja tempa men är rädd jag skulle analysera så otroligt mycket (vilket jag redan gör nu) men det är så spännande när ni andra skriver så blir nästan lite avundsjuk när ni får höjd temp och kan hoppas mer. Men jag är så lat 😂

Jag tycker ni ska våga hoppas! 😃

• Cykelhjul
    ametisten91 skrev 2022-10-26 16:53:23 följande:
    Jag är också på Äl+6 idag!
    På Äl+6 är du med största sannolikhet inte gravid än, även om du har ett befruktat ägg i dig och att det skulle ta sig denna månaden. Så tappa inte hoppet 🙂 Tror att det är väldigt ovanligt med symptom så pass tidigt. 

Denna bilden gillar jag att ha att titta på när hjärnan spinner iväg 😅 Väldigt lugnande tycker jag. Sen kan ägget fästa ytterligare någon dag senare har jag förstått, men bilden representerar väl något slags genomsnitt/det vanligaste. 
    Gud vilken bra bild! Den där ska jag spara och kika på när huvudet spinner iväg som du säger! :D 
  • Cykelhjul

Men vad är det jag ser, trådens första plus?!
    Medioker och Robin Stort grattis till er! Hjärta

• Cykelhjul
    Andromeda326 skrev 2022-10-26 22:52:46 följande:

Är det fler som får ont i magen efter ägglossning? Är på äl+3 och har jätteont i blygdbenet och magen, fattar inte- gör typ lika ont som mensvärk Kräks

Jag brukar ha ont efter ÄL, verkligen i samma nivå som mensvärk. Det är som att man känner kugghjulen snurra i magen när allt drar igång från ÄL till mensen. Sedan ont i bröstvårtorna i samband med och efter ÄL. 

Men denna månad har jag inte känt någonting. Kroppen är helt tom trots D vitamin boost haha. Är väldigt osäker på om ÄL har skett denna månad
  • Cykelhjul
    Anonym (Smörblomman) skrev 2022-10-27 08:57:54 följande:
    Jag brukar också ha väldigt ont efter ÄL flera dagar men denna månad ingenting. Hade ont när vad jag tror ägget släppte och några timmar men inte alls som annars. Har också boostat med D-vitamin denna månad och hade väldigt tydligt "fertilt sekret" men man blir ju lite fundersam när kroppen brukar bete sig på ett visst sätt varje månad. Börjar fundera på om man ska tempa för att få svart på vitt om man har ägglossning.. 
    Vad roligt då är vi i samma situation, förutom att jag inte är helt helt hundra på att jag hade fertiltsekret, det kom mycket tidigare än ÄL skulle enligt appen. Men jag tror det haha. Jag har sällan/aldrig sekret men denna månad kom något och det kan ju vara pga D vitaminen =) 
    Vilken cykeldag är du på nu?

Men visst blir man verkligen fundersam när kroppen inte följer samma mönster, som du säger så är nog tempa det bästa så man blir lite lugnare
  • Cykelhjul
    Amoureux skrev 2022-10-31 08:37:45 följande:

Hej,

Jag har precis lagt till mig på BIM-listan Glad

Jag gjorde ett gravtest imorse på ÄL+8 och fick ett svagt steck.

Och såhär ser det ut nu när det har torkat (nedersta testet).

Hoppas att det inte är ett såkallat spölstreck nu bara...

Jag ser ett tydligt streck! 
    Grattis!  SkrattandeHjärta

• Cykelhjul
    Amoureux skrev 2022-10-31 09:09:49 följande:
    Tack!! ❤️

Jag vågar inte ropa hej ännu 🙈 Hade en kemisk graviditet förra månaden och då fick jag ett sånt här svagt streck i två dagar i rad och sen försvann det. Så jag ska ha lite is i magen och inte berätta för sambon riktigt ännu.
    Åh förstår det!  Jag ser att du och jag har samma BIM, ska du försöka ha så pass mycket is i magen att du väntar till BIM innan du testar igen och förhoppningsvis berättar en glad nyhet för sambon? Skrattande
  • Cykelhjul
    Cocachins skrev 2022-10-31 13:45:05 följande:
    Alla känslor på en och samma gång; massa glädje och också så omtumlande och livsförändrande att få ett positivt graviditetstest. ❤️❤️❤️ Wow det känns så overkligt. Tog ett ?vanligt? imorse och anade något men tänkte det lika gärna kunde vara inbillning. Köpte ett testa tidigt och ett digitalt på apoteket som jag tog nu vid lunchtid. Tog första testa tidigt och när jag såg ett streck där med (dock mkt svårt att se i bild), slet jag upp även det digitala som jag egentligen tänkt spara haha och fick då upp ordet gravid!! ❤️❤️❤️ 

Men äntligen! Stort stort grattis!!
    Gud så kul att vår novembertråd redan börjar ge massa plus! HjärtaHjärta

• Cykelhjul
    Anonym (Smörblomman) skrev 2022-10-31 14:39:30 följande:

Cocachins- GRATTIS till plus så kul redan flera plus och inte ens november än🤩

Nu måste jag fråga här, vi lyckades inte ligga under mina fertila dagar alltså när jag fick positivt LH test. Vi hann med 3-4 dagar innan ÄL så chansen att det lyckades är väl minimal men hoppet lever ju tills mensen kommer. Är det nån här som lyckats bli gravid så långt ifrån ÄL?

Är väldigt inställd på att vi får försöka igen och försöka pricka in ÄL bättre speciellt eftersom jag inte känt någonting denna månad förutom ÄL dagen. Vid dehär laget förra månaden hade jag hunnit bli skengravid o känna alla gravidsymtom i världen😂 

Vi lever på samma hopp just nu haha. Vi fick inte riktigt heller till det mina fertila dagar då båda vart sjuka om varandra och vardagen kom även i mellan. 

Haha jag känner inte heller något denna månad, är helt tom. Tjejmagen känns som den inte existerar. Och som du säger tidigare månader har man vart skengravid. Så lustigt  😂
  • Cykelhjul
    Anonym (Smörblomman) skrev 2022-10-31 15:43:24 följande:

Så typiskt att ni blev sjuka😩 Men chansen finns ju fortfarande så vem vet kanske va nån superspermie som klarade sig! 

Verkligen känns helt ?tomt? därinne😂 

hahah väldigt konstig känsla när man är van att överanalysera allting. Går och trycker på brösten för att se om det känns något eller om dom gör ont. Men icke,  ingenting! Jag är rädd 😂 
Svar på tråden BIM november 2022