• Cykelhjul

BIM november 2022

2/11 Drömmar22 (första barnet, andra försöket)
    3-5/11 ettanvandarnamn123 (första barnet, fjärde försöket, första försöket med ÄL test)
    4/11 ametisten91 (Första barnet. Tredje försöket)
    4/11 medioker (Tredje barnet, Tredje försöket) 
    4/11 cocachins (andra barnet, fjärde försöket)
    5/11 hannis1983 ( fjärde barnet. Tredje försöket) 
    6/11 Cykelhjul (Första barnet, 7e försöket)
    7/11 smörblomman (andra barnet, andra försöket)

Det börjar bli en vana att gå med i dessa trådar Glad. Detta blir sjunde eller åttonde försöket för vår del. Ska under november månad göra en skrapning av livmoderslemhinnan pga mellanblödningar som pågått över ett år. 

Så hoppas på bättre lycka den här månaden för oss alla Skrattande

• Cykelhjul
    majs0208 skrev 2022-10-13 14:30:18 följande:
    Jag tänkte försöka boosta med D-vitamin denna cykeln, förra cykeln tog jag rekommenderade dosen D-vitamin varje dag under cykeln men läste att man kan ta en större dos under kort tid, så ska kanske testa den denna, vill bara undersöka det lite mer först. Vad är BDG?

Jag har testat munkpeppar och bidrottninggele. Det har ju tyvärr inte hjälpt i  mitt fall. 

Vet ni hur mycket man ska boosta med D vitamin? :) 

• Cykelhjul
    Anonym (Foodie) skrev 2022-10-13 15:35:53 följande:

Räcker nog med  5000 IE 😊
    Jag tar prenatal vitaminer, så man får i sig en mix av vitaminer men kompletterar med extra D vitamin nu under dessa månader

När börjar du ta extra D vitamin i cykeln? Jag tänker jag ska testa den här cykeln och se om det kanske hjälper något Glad
  • Cykelhjul
    majs0208 skrev 2022-10-14 13:32:26 följande:
    Jag tog också munkpeppar förra cykeln, ska ta det igen denna men har ingen aning om det hjälper eller inte. Tänker att det iaf inte kan skada nu när jag har tabletterna!

Jag är osäker på D-vitamin men har hört att man kan ta en större dos typ dagen innan ägglossning så tänkte testa denna cykeln.
    Munkpepparn för min del gjorde att jag kände allt som skedde i magen. På både gott och ont haha, kände som jag hade kronisk mensvärk men jag kände när jag hade ÄL iallfall :D 
    Anonym (Foodie) skrev 2022-10-14 21:55:33 följande:

Gick inte citera dig cykelhjul av någon anledning men 5000 tar jag varje dag 😊 finns inte vad jag vet någon belägg på att en engångsdos ska göra något extra utan de handlar ju om att ha en tillräckligt med dos i kroppen. Så lärde jag mig iaf under utbildningen (Dietist)

Jag har faktiskt börjat boosta med D vitamin nu, får hoppas det gör något! :D 
  • Cykelhjul

Nu har min kropp börjat spåra, det är en vecka kvar till ÄL för mig men har känningar i äggstockarna och trådiga flytningar. Har inte hunnit köpa ÄL tester ännu för att bekräfta. Hoppas nu inte det är något negativt med så pass tidig ÄL helt plötsligt haha 

Det kan väl inte vara dom extra D vitamin tabletterna man tagit dom senaste dagarna? 

• Cykelhjul
    Anonym (Jennifer) skrev 2022-10-17 15:37:39 följande:

Hej! Nu vill jag vara med här! Haft en jobbig resa som säkert flera här på familjeliv. Hängde en del här i forumen våren 2020 då jag försökte bli gravid för första gången, lyckades på fjärde försöket i maj 2020. Tyvärr ballade jag ur totalt och gjorde en abort i vecka 5+6 av olika dumma anledningar och hade sedan ett hemskt år av ånger och skuldkänslor. Först två år senare, i somras nu 2022 kände jag mig redo att försöka igen med en stark övertygelse om att det den här gången kommer gå bra. Blev gravid på första försöket i augusti och var överlycklig. Började blöda i vecka 5+6, precis samma dag som jag gjorde aborten. Som om en förbannelse vilar över mig! Helt sjukt. Nu är det missfallet över och jag har fått min första vanliga mens och är idag på cykeldag 2 och otroligt redo att bryta den här förbannelsen!! Ägglossning nånstans runt sista oktober men kroppen kan ju bete sig märkligt efter avbrutna graviditeter så jag ska nog köpa ägglossnings stickor för att se till att inte missa det. Nu kör vi!

1/11 trefaldigmästareikärkek (andra barnet, tredje försöket) 
    3-5/11 ettanvandarnamn123 (första barnet, fjärde försöket, första försöket med ÄL test)
    4/11 Andromeda326 (andra barnet, fjärde försöket)
    5/11 Nininini (Tredje barnet, Första försöket)
    5/11 Foodie (första barnet, andra försöket)
    8/11 Rosen3 (Första barnet, fjärde försöket efter senaste missfall). 
    9/11 Annda97 (Första barnet, första försöket)
    12/11 amaaanda00 (första barnet, 5e försöket)
    15/11 Jennifer (första barnet, första försöket efter MF i september)
    17/11 JSAG (första barnet, 5e försöket)
    26/11 Majs0208 (Första barnet, andra försöket)

Men åh vilken tung resa, jag förstår det känns som en förbannelse. Men nu kan det bara bli bättre, hoppas din ÄL kommer igång snabbt, kroppen är ju rätt fantastisk på det viset Hjärta
  • Cykelhjul
    Etaj skrev 2022-10-18 18:14:02 följande:

Hoppar in här fick konstaterad missed abortion förra veckan i vecka 8 och genom gick en medicinsk abort hemma i lördags😔 vet inte riktigt när jag har Bim men gissar på 11-15 november.
    vet inte vilken gång i ordningen vi är men har försökt sen augusti 2021 med ett mf och två ma det senaste 6 mån?

1/11 trefaldigmästareikärkek (andra barnet, tredje försöket) 
    3/11 Sofieodq (första barnet, fjärde försöket) 
    4/11 Andromeda326 (andra barnet, fjärde försöket)
    5/11 Nininini (Tredje barnet, Första försöket)
    5/11 Foodie (första barnet, andra försöket)
    8/11 Rosen3 (Första barnet, fjärde försöket efter senaste missfall). 
    9/11 Annda97 (Första barnet, första försöket)
    12/11 amaaanda00 (första barnet, 5e försöket)
    11-15/11 Etaj ( andra gemensamma barnet försök  ca 10)
    15/11 Jennifer (första barnet, första försöket efter MF i september) 
    15/11 Magnolia010 
    15/11 Linneaeli (Andra barnet,  5e försöket)
    16/11 A13xandra13 (andra barnet, 6e försöket)
    17/11 JSAG (första barnet, 5e försöket)
    26/11 Majs0208 (Första barnet, andra försöket)

Vad tråkigt att höra Etaj, jag har sett dig i trådarna tidigare och tror nog jag läste om ditt plus i en av dom. Jag håller verkligen tummarna för dig denna månad! Hjärta
    Har ni/eller ska ni påbörja någon utredning?  
  • Cykelhjul

Min menscykel har fortsatt spåra, den här månaden värre än tidigare. Igår fick jag en klarrödblödning med slemhinna i, men bara en mycket kort stund och gick över direkt. 
    Ägglossningsblödning ska ju vara mer vätskefylld och ljusrosa (om det nu var en sådan) 

Känner jag börjar bli trött på att försöka lista ut var kroppen sysslar med. Ska se om jag kan få ta prover och bekräfta progesteronbrist istället för att läkaren antar det är så och jag "måste" äta provera, som inte funkade för mig

• Cykelhjul

Jag tror nog denna månad är körd. 
    Dels så är både jag och sambon sjuka och det sista vi velat är att sexa haha
    Sedan har jag inte fått positivt på ÄL test, kör digitalt och jag blöder av och till. 

Men trodde ju jag fick ÄL den 16e enbart baserat på sekretet, så håller tummarna det var det. För sånafall så finns det en liten chans fortfarande 😃

Svar på tråden BIM november 2022