Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Robinson 2022 Höst

Johannus skrev 2022-10-21 22:34:29 följande:
    Jo dom magrar....Kommer i håg förra året...eller var det i år...Men många deltagare är vana på snabb mat och får dem näringsrikmat då duger det inte........Eller vad vet jag.
    Svårt att säga
  • Nandez
    Johannus skrev 2022-10-22 00:01:25 följande:
    Håller med dig i dina kommentar till 100% 

Jag har undrat nu i flera omgångar av Robinson varför dem inte använder av fiskeredskapen. Kan det vara så att det flesta av deltagarna är födda i betongen och inte varit och fiskat....eller vad är det frågan om. Hade deltagarna varit i åldern 55-68 års åldern då hade deltagarna fiskat, jagat plockat musslor, kräftor, ...Sökt rötter och allt som är ätbart i skogen runtom lägret.....Men nä det ska vara ungdomar som ska serveras på silverfat med i programmet.  Demon
    Dom kanske inte får göra som dom vill. Det finns flera äldre, ingen av dom vare sig fiskar eller söker något att äta.
    De unga jag känner får inget serverat på silverfat. 
  • Nandez
    BeautifulLiz skrev 2022-10-23 18:43:38 följande:
    Två av 22 är i den åldersgrupp du nämner. Men det finns ju fler som är "vuxna på riktigt".
    Men 16 av 22 är under 40. Så jag håller med dig om det med åldern.

Att de yngre skulle serveras på silverfat kan jag dock inte hålla med om. Vi vet väl eg ingenting om dem.
    Du har rätt
  • Nandez
    kokosnötmjölk skrev 2022-10-23 19:46:08 följande:
    Ett till problem med matsituationen är ju att nästan alla länder spelar in Robinson på samma plats. I alla fall förra året var Sverige ett av de sista länderna att spela in, så all typ all cassava (eller hur man nu stavar det?), kokosnötter, och fisk mm var redan uppätet av andra lag som varit där tidigare. Om det är samma i år igen så förstår jag faktiskt att de inte ens ger sig på att fiska - eftersom det ändå inte finns någon fisk kvar. Jag vet inte vilket land i ordningen Sverige var med att spela in höstens säsong, men det går säkert att kolla upp. 
    Det har jag också läst att det var
  • Nandez
    kokosnötmjölk skrev 2022-10-23 19:50:31 följande:
    Jag var helt säker på att jag hade svarat på detta men det hade jag visst inte, så sorry :o 

Jag håller med om att det hade varit kul om det varit folk som inte är kändisar. Det hade blivit en helt annan sak. Men en del av programmet kanske var att ta kändisar sjukt långt utanför sin comfort zone? Idk. 

Ja, då är du några år äldre än mig smile1.gif Jag trodde faktiskt att Robinson började någon gång på 2000-talet, men man lär sig något nytt varje dag smile5.gif  
    Jag håller med kändisar
  • Nandez
    Johannus skrev 2022-10-23 21:03:24 följande:
    Jag skrev inte att deltagarna får nåt på silverfat. Menade att deltagarna hemma vid har lätt att bara hämta mat från affären eller Mack Donalts eller vad snabbmatställena heter...Tror nog att många deltagare önskar att Petra eller någon i teamet kommer med mat till dem istället för att försöka fiska eller söka mat.
    Hämtar mat på det sättet gör även äldre
Svar på tråden Robinson 2022 Höst