Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Robinson 2022 Höst

Johannus skrev 2022-10-20 22:47:40 följande:
    Den tävlingen är väl med vart enda gång det är Robinson, men jobbigt när en del är långa och andra korta.
    Japp
  • Nandez
    Johannus skrev 2022-10-20 22:49:34 följande:
    Lag syd har vunnit allt tidigare så helt klart blir stämningen sämre nu...
    Ja, så är det
  • Nandez
    Johannus skrev 2022-10-20 22:50:49 följande:
    Ny grej till det sämre....Ingen spänning mer.
    Börjar bli så
  • Nandez
    Johannus skrev 2022-10-20 22:56:53 följande:
    Fattar inte att båda lagen gnäller om att dem inte har mat, men vad gör dom med fiskeredskapen som dom fått?. Varför letar inte deltagarna efter rötter och örter?...Nästan allt grönt kan användas som örter. Varför plockar dom inte musslor, krabbor? Varför undersöker dem inte skogen, bergen bakom lägret?

Jag tror som det stått tidigare att ortsborna kommer med mat efter att kamerorna stängt för natten och så måste deltagarna säga med lessen röst att vi är så hungriga för att inte avslöja.
    Ja, man ka ju undra
  • Nandez
    Johannus skrev 2022-10-20 23:12:38 följande:
    Vill man som person vinna då ska man visa att man kan fiska, söka mat å alla sätt det bara går för att orka prestera i tävlingar. Enbart styrka har inte med Robinson att göra, man måste kunna så många olika saker. 

Jag hoppas att Uffe eller L-O börjar fiska så det blir mat i lag Nord

Jag hade hoppats även att när deltagarna sökte till programmet att man hade frågat dem om dem kan göra upp eld utan tändstål, om dem kan fiska, söka efter rötter, örter, kan söka sniglar, musslor, krabbor, bygga vindskydd....Om det hade visat att vissa inte kan då ska man inte välja såna deltagare med......

Robinson har gått så många år så allas ökande borde veta vad det handlar om.....Men ok detta är 2022  Tv4 ser nog till att ingen deltagare egentligen är utan mat för dem kan inte få lov att svälta.
    Det sociala spelet är viktigt också
  • Nandez
    flygrl skrev 2022-10-21 01:14:38 följande:

Håller med angående Tommie där.

Det som ffa gjort mig skeptisk till svenska The Island är väl att focus verkat vart att deltagarna va kändisar och inte att dom skulle ha rätt egenskaper för klara överleva under tuffa förhållanden. Jag menar Maria Montazami och Lisa Ajax liksom. Inget ont om dom men har dom verkligen den hårdhet som faktiskt krävs? smile3.gif

I engelska upplagan va det ju inte vem som helst som fick va med utan om jag inte minns fel va det tuffa uttagningar och samtliga som kom med va riktigt vältränade och tuffa typer.

Vi verkar ha samma minnesbild av tidiga Robinson. Även om jag är äldre än dig är jag faktiskt jämngammal med Robinson, född 1997 that is. smile5.gif

• Nandez
    Johannus skrev 2022-10-21 20:04:06 följande:
    Absolut.....Vissa visar ingen social spel alls,
    Sant
  • Nandez
    Johannus skrev 2022-10-21 20:48:21 följande:
    Återigen kan man läsa om att deltagarna inte går helt utan mat. Produktionen ser till att dem får mat oavsett att det inte visas. Gillar inte denna fejk att deltagarna påstår sig vara hungriga då dem inte är hungriga.

När Nyheter24 pratade med Pelle Lilja ville han inte avslöja allt för mycket, men att deltagarna fick lite mat, det framgick
    Dom får nog ytterst lite. Vet också att dom lite får mat för att dom inte ska bli sjuka
  • Nandez
    Johannus skrev 2022-10-21 22:25:21 följande:
    Egentligen är det inte nåt vi tv tittare får se, deltagarna får nog den näring som krävs, men måste spela med i spelet att dom är ur hungriga. Det trista jag tycker är att tidningar som 24.nu och hänt skriver om allt detta medans programmet pågår. Det blir inte roligt att se programmet när man vet att deltagarna fejkar om sitt hunger......Ok jag vet att man inte ska läsa allt som skrivas, men när det pumpas på Facebok, 24.nu, Hänt och gud vet vart så kan man inte undgå att inte läsa. Borde vara Förbjudet av media att gå ut med nåt sånt medans programmet pågår så att man har någon spänning att se Robinson som man vill att det ska vara.. 

Sverige i ett nötskal.
    Tror nog dom är hungriga, man ser ju hur do magrar. Läser inte skvaller
Svar på tråden Robinson 2022 Höst