Blivit sämre av psykiatrin
Jag har en lång historia av psykisk ohälsa. Det började med att jag drabbades av utmattning och GAD 2011. Jag sökte hjälp hos vårdcentralen och fick mindfulness, kuratorsamtal och ssri-medicin men ingenting hjälpte mig och jag var fortfarande utmattad; jag hade svårt att komma upp och iväg till jobbet vissa dagar, jag hade mycket ångest och kände mig låg och utmattad men jag hade ändå livsglädje och trodde att det nog skulle vända någon gång och att det bara var en tidsfråga.
2016 fick jag remiss till psykiatrin och med facit i hand så var det det värsta som kunde hända mig. Där fick jag kbt och en stark medicin (snri) som jag har förstått såhär i efterhand var väldigt dålig för mig. Jag blev deprimerad och fick självmordstankar. Jag fick rekommendationen att antingen fortsätta med medicinen eller att byta medicin (jag har testat både och). Medicinen har inte varit så enkel att sluta med och jag lyckades inte sluta helt förrän förra året. Jag har testat det mesta sedan dess i terapiväg; internetkbt, appar, gå privat osv men har inte lyckats bli fri. Jag har numera fått diagnosen dystymi (kronisk depression).
Jag undrar om det finns någon annan här som har blivit sämre av psykiatrin och som har fått en kronisk sjukdom som biverkning? och hur klarar ni vardagen med jobb och annat?