Inlägg från: Anonym (Dagny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dagny)

Blivit sämre av psykiatrin

Hej, tråkig situation. Har du fortfarande kontakt med öppenvården och vad säger de om ditt tillstånd? Har du förtroende för behandlarna? Har de fler förslag om vad som skulle kunna hjälpa? 

Sorgligt med medicinen, det är ju tyvärr så att alla mediciner inte är för alla. Har du provat litium? 

Som någon föreslår ovan om ångestdämpande så är det ju en symtomlindring just där och då men ingen grundbehandling. Har du gått någon patientutbildning? Vilket/vilka är dina största symtom idag? 

• Anonym (Dagny)
    stinisen2 skrev 2022-10-09 19:23:31 följande:
    Nej jag jag har använt appar de senaste åren (kan inte vara borta mer från jobbet och då är det betydligt mer tidseffektivt med appar). Jag har nyligen börjat med homeopati och ska se hur det fungerar.

Nej jag har inte provat litium, jag tror att det är mer för de med bipolär sjukdom.

Ja ångestdämpande/lugnande funkar att ta någon gång ibland. Vad är patientutbildning för något? Jag går för det mesta till kbt-psykolog. 
    Idag är mina största problem minnet, nedstämdet, skuldkänslor och lite ångest.

Initialt var litium för bipolär sjukdom men nu används det även vid återkommande depressioner där man provat annat innan utan att det fallit så väl ut.

Följs du av psykiatrin eller av vårdcentralen? Nån måste ju skriva ut medicinerna. Avseende utbildning så är det utbildning om själva sjukdomen, man träffar ofta andra. Men är det tiden du har problem med så går det ju bort. 

Minnet eller koncentrationen?

Svar på tråden Blivit sämre av psykiatrin