• Frökensson

Vi som försöker bli gravida september/oktober 2022

Kul om det är fler här som hoppas på ett plus om någon vecka.

Jag slutade med minipiller i slutet av juni och har efter det inte vårt riktig mens förrän förra månaden. Så nu hoppas jag att cykeln är igång :)

Min man jobbar i annan stad på vardagarna och hittills har min ägglossning legat i mitten av veckan? 

Min ägglossning var i tisdags och vi hann ha sex på måndagen så detta är första gången sedan jag slutade med p-piller som vi kan h prickat in ganska bra

Jag har haft väldigt kort tid mellan äl och mens (förmodligen pga att min cykel inte kommit igång ordentligt). Därför
    är min mens beräknad om 7 dagar. 

Jag har två döttrar sedan tidigare. 

Fler som är igång och försöker?

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida september/oktober 2022
  • Gimmethe
    Ruter skrev 2022-10-07 21:10:05 följande:
    Skulle mycket väll kunna vara en nidblödning.  Svårt att se på testet men tycker att jag kan ana ett svagt test. 
    Är nog bara vänta några dagar och ta ett nytt test trots att väntan är olidlig. 
    Jag ska köpa ett digitalt test så får vi se vad det visar! 
    men kommer nog ändå testa imorn igen med ett vanligt test, kan ju inte låta bli! Att man alltid ska vara så ivrig 😂
  • Ruter
    Gimmethe skrev 2022-10-07 21:51:07 följande:
    Jag ska köpa ett digitalt test så får vi se vad det visar! 
    men kommer nog ändå testa imorn igen med ett vanligt test, kan ju inte låta bli! Att man alltid ska vara så ivrig 😂
    Det är helt olidligt att inte veta. Håller tummarna gör starkare sträck.
  • Frökensson

Låter lovande och testet ser positivt ut tycker jag. Inte så positivt att jag hade tagit det för självklart men ändå hoppfullt 

• Ruter

Helt klart gravid. Stort grattis 😀

Gimmethe skrev 2022-10-08 13:03:57 följande:

Tog ett nytt test idag och strecket blev betydligt starkare! 😊🥰

• Gimmethe
    Ruter skrev 2022-10-08 15:52:04 följande:

Helt klart gravid. Stort grattis 😀

Tack!! 🥰
  • Ruter

Hur går det för er andra?

Här håller jag på att vänta in ÄL tror det kommer bli första riktiga ÄL efter uttaget av spiralen då jag inte tror första var riktig. Har jag räknat rätt borde jag ha ÄL 20 oktober. 

• alleb

Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka igen efter att legat lågt i tråden då jag fick min mens tidigare än förväntat.

Min BIM är just nu den 26/10 denna månad, och enligt min tempning så bör jag ha haft min ägglossning den 12/10.
    Och just nu håller jag på att bli knäpp! 
    Då jag har haft slemmiga nästan som äggvitesekrekt nu i typ en vecka.
    Och det slutar inte, ingenting jag har haft tidigare vad jag minns iallafall. 
    sen har jag sen några dagar tillbaka börjat få lite molniga känningar i magen.
    vet inte om det är för att jag har känt mig typ förstoppad eller liknade. Men det känns inte som det. Snarare mer mensvärk liknade, men betydligt svagare. 
    Det gör inte direkt ont, känns mer obehaglig.
    Känns dock skumt om det skulle vara mensvärk då min mens inte är beräknad fören den 26/10. 
    Och detta har jag känner av sen söndag/måndags ungefär. 
    Känner mig även mycket tröttare än vanligt.
    Och igår kväll så slog brösten till och började svullna upp till och ömma. 
    Min magkänsla säger mig att jag är gravid, men vill inte tro eller känna så.
    Då jag vet att jag bara kommer bli besviken om det visa att min magkänsla var fel. 
    Min partner, han tror dock att jag inte är gravid.
    Så vi får se vem som har rätt. 
    Sa även till honom att jag inte kunde testa mig fören om ca 2 veckor om jag är gravid eller inte. 
    (Nej han har ingen koll på hur det fingera med det dä. Trots att han vet att min mens är beräknad om typ en vecka 😂)
    Men sa så för att jag vill ha möjligheten till att överraska honom ifall att det visar sig att jag är gravid🥰
    Den som väntar får se! 
    Dock så är det här med den konstiga flytningen som jag har som gör mig mest knäpp.
    Förstår inte alls vad det är, och blir inte klok på det heller.

• Ruter
    alleb skrev 2022-10-19 15:06:39 följande:

Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka igen efter att legat lågt i tråden då jag fick min mens tidigare än förväntat.

Min BIM är just nu den 26/10 denna månad, och enligt min tempning så bör jag ha haft min ägglossning den 12/10.
    Och just nu håller jag på att bli knäpp! 
    Då jag har haft slemmiga nästan som äggvitesekrekt nu i typ en vecka.
    Och det slutar inte, ingenting jag har haft tidigare vad jag minns iallafall. 
    sen har jag sen några dagar tillbaka börjat få lite molniga känningar i magen.
    vet inte om det är för att jag har känt mig typ förstoppad eller liknade. Men det känns inte som det. Snarare mer mensvärk liknade, men betydligt svagare. 
    Det gör inte direkt ont, känns mer obehaglig.
    Känns dock skumt om det skulle vara mensvärk då min mens inte är beräknad fören den 26/10. 
    Och detta har jag känner av sen söndag/måndags ungefär. 
    Känner mig även mycket tröttare än vanligt.
    Och igår kväll så slog brösten till och började svullna upp till och ömma. 
    Min magkänsla säger mig att jag är gravid, men vill inte tro eller känna så.
    Då jag vet att jag bara kommer bli besviken om det visa att min magkänsla var fel. 
    Min partner, han tror dock att jag inte är gravid.
    Så vi får se vem som har rätt. 
    Sa även till honom att jag inte kunde testa mig fören om ca 2 veckor om jag är gravid eller inte. 
    (Nej han har ingen koll på hur det fingera med det dä. Trots att han vet att min mens är beräknad om typ en vecka 😂)
    Men sa så för att jag vill ha möjligheten till att överraska honom ifall att det visar sig att jag är gravid🥰
    Den som väntar får se! 
    Dock så är det här med den konstiga flytningen som jag har som gör mig mest knäpp.
    Förstår inte alls vad det är, och blir inte klok på det heller.

Sjukt spännande och tänkt vad kroppen kan bete sig och göra att man funderar. Jag har varit sjukt illamående idag, trodde jag skulle ha ÄL 20, men nästan helt säker på att jag hade det den 17 istället pga ÄL flytningar och känningar som vid ÄL. Vet ju dock att illamåendet inte kan vara pågrund av graviditet men aldrig mått så illa tidigare 😅 men tror bara kroppen spelar mig ett spratt och man överanalyserar och känner efter för mycket 😅
  • alleb
    Ruter skrev 2022-10-19 16:50:16 följande:
    Sjukt spännande och tänkt vad kroppen kan bete sig och göra att man funderar. Jag har varit sjukt illamående idag, trodde jag skulle ha ÄL 20, men nästan helt säker på att jag hade det den 17 istället pga ÄL flytningar och känningar som vid ÄL. Vet ju dock att illamåendet inte kan vara pågrund av graviditet men aldrig mått så illa tidigare 😅 men tror bara kroppen spelar mig ett spratt och man överanalyserar och känner efter för mycket 😅

Haha jaa, jag blir knäpp på min kropp. 
    Vill bara få saker ?avklarade? med den nu!😅
    Hmm undra vad det kan vara?
    kan väl vara pga ägglossning Också eller? 

haha ja verklige, känns som om man överanalyserar typ minsta lilla just nu🤷🏻?♀️😂

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida september/oktober 2022