alleb skrev 2022-10-19 15:06:39 följande:
Hej tjejer!
Nu är jag tillbaka igen efter att legat lågt i tråden då jag fick min mens tidigare än förväntat.
Min BIM är just nu den 26/10 denna månad, och enligt min tempning så bör jag ha haft min ägglossning den 12/10.
Och just nu håller jag på att bli knäpp!
Då jag har haft slemmiga nästan som äggvitesekrekt nu i typ en vecka.
Och det slutar inte, ingenting jag har haft tidigare vad jag minns iallafall.
sen har jag sen några dagar tillbaka börjat få lite molniga känningar i magen.
vet inte om det är för att jag har känt mig typ förstoppad eller liknade. Men det känns inte som det. Snarare mer mensvärk liknade, men betydligt svagare.
Det gör inte direkt ont, känns mer obehaglig.
Känns dock skumt om det skulle vara mensvärk då min mens inte är beräknad fören den 26/10.
Och detta har jag känner av sen söndag/måndags ungefär.
Känner mig även mycket tröttare än vanligt.
Och igår kväll så slog brösten till och började svullna upp till och ömma.
Min magkänsla säger mig att jag är gravid, men vill inte tro eller känna så.
Då jag vet att jag bara kommer bli besviken om det visa att min magkänsla var fel.
Min partner, han tror dock att jag inte är gravid.
Så vi får se vem som har rätt.
Sa även till honom att jag inte kunde testa mig fören om ca 2 veckor om jag är gravid eller inte.
(Nej han har ingen koll på hur det fingera med det dä. Trots att han vet att min mens är beräknad om typ en vecka 😂)
Men sa så för att jag vill ha möjligheten till att överraska honom ifall att det visar sig att jag är gravid🥰
Den som väntar får se!
Dock så är det här med den konstiga flytningen som jag har som gör mig mest knäpp.
Förstår inte alls vad det är, och blir inte klok på det heller.
Sjukt spännande och tänkt vad kroppen kan bete sig och göra att man funderar. Jag har varit sjukt illamående idag, trodde jag skulle ha ÄL 20, men nästan helt säker på att jag hade det den 17 istället pga ÄL flytningar och känningar som vid ÄL. Vet ju dock att illamåendet inte kan vara pågrund av graviditet men aldrig mått så illa tidigare 😅 men tror bara kroppen spelar mig ett spratt och man överanalyserar och känner efter för mycket 😅