• Frökensson

Vi som försöker bli gravida september/oktober 2022

Kul om det är fler här som hoppas på ett plus om någon vecka.

Jag slutade med minipiller i slutet av juni och har efter det inte vårt riktig mens förrän förra månaden. Så nu hoppas jag att cykeln är igång :)

Min man jobbar i annan stad på vardagarna och hittills har min ägglossning legat i mitten av veckan? 

Min ägglossning var i tisdags och vi hann ha sex på måndagen så detta är första gången sedan jag slutade med p-piller som vi kan h prickat in ganska bra

Jag har haft väldigt kort tid mellan äl och mens (förmodligen pga att min cykel inte kommit igång ordentligt). Därför
    är min mens beräknad om 7 dagar. 

Jag har två döttrar sedan tidigare. 

Fler som är igång och försöker?

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida september/oktober 2022
  • Ruter
    Frökensson skrev 2022-09-25 21:59:59 följande:

Spännande!

Ja. Du har rätt. Man vet aldrig hur kroppen signalerar. det återstår att se.

Min man har tjatat om ett tredje barn så här är det jag som gett med mig. Jag vill men jag känner också oro hur man ska orka. 

Tänk vad olika det kan vara med önskan om antal barn. Han hade samma frågeställning, hur ska vi orka med ett till barn. Han jobbar måndag till fredag. Jag jobbar skift med i snitt 3 dagar per vecka på en heltid då vi har långa pass. Sen minsta började i skolan har jag känt mig så otroligt ensam på dagarna när jag är ledig. Alla jag känner jobbar vanligt måndag till fredag. Det har väll gjort att det spätt på min barnlängtan. Sen vet jag ju att jag skjuter problemet framåt då jag nog kommer känna mig lika ensam när eventuellt nästa barn börjar I skolan.
  • Frökensson
    Ruter skrev 2022-09-25 23:55:36 följande:
    Tänk vad olika det kan vara med önskan om antal barn. Han hade samma frågeställning, hur ska vi orka med ett till barn. Han jobbar måndag till fredag. Jag jobbar skift med i snitt 3 dagar per vecka på en heltid då vi har långa pass. Sen minsta började i skolan har jag känt mig så otroligt ensam på dagarna när jag är ledig. Alla jag känner jobbar vanligt måndag till fredag. Det har väll gjort att det spätt på min barnlängtan. Sen vet jag ju att jag skjuter problemet framåt då jag nog kommer känna mig lika ensam när eventuellt nästa barn börjar I skolan.

Jag förstår :)

Min man jobbar och bor borta alla vardagar så jag hoppas det ändrar sig för annars det det lite jobbigare än jag tänkt. 

Jag har fortfarande syntom. Ont i magen, svullen, illamående och grymt trött och nästan snurrig. 

Kanske håller på att bli sjuk. 

• Ruter
    Frökensson skrev 2022-09-26 14:25:56 följande:

Jag förstår :)

Min man jobbar och bor borta alla vardagar så jag hoppas det ändrar sig för annars det det lite jobbigare än jag tänkt. 

Jag har fortfarande syntom. Ont i magen, svullen, illamående och grymt trött och nästan snurrig. 

Kanske håller på att bli sjuk. 

Va jobbigt att han är borta på veckorna.

Hoppas hoppas det är graviditetssymtom.
  • Frökensson
    Ruter skrev 2022-09-26 15:18:23 följande:
    Va jobbigt att han är borta på veckorna.

Hoppas hoppas det är graviditetssymtom.
    Nu tog jag ett ägglossningstest för att jag hade det hemma och för att jag minns att det var positivt när jag var gravid med mina andra två. Det visade positivt idag. Känns för tidigt att ta ett test egentligen och såklart är det gravtesr som gäller. Men kanske kanske ett steg närmare 
  • Ruter

Låter lovande håller tummarna att det går vägen denna månad. 

Frökensson skrev 2022-09-26 19:16:13 följande:
    Nu tog jag ett ägglossningstest för att jag hade det hemma och för att jag minns att det var positivt när jag var gravid med mina andra två. Det visade positivt idag. Känns för tidigt att ta ett test egentligen och såklart är det gravtesr som gäller. Men kanske kanske ett steg närmare 
  • alleb

Hejsan allesamman!

Jag hoppar in i tråden jag med! 😊

Jag och min partner är 29 och 34år. 
    Vi har dragit igång bebisverkstan för första gången nu lite smått😊

Jag har en son sen en tidigare relation som är 3år idag. 
    Och som vill ha en lillebror (om han får bestämma) 
    Så ja nu får vi hoppas på det bästa helt enkel!🥰

Just nu är min BIM 1/10 och som är  precis samma datum som jag hade BIM 
    fast för min son för 4år sedan. Vilket gäller även ägglossningen som jag hade den 17/9.
    precis samma som för 4år sedan😅😂

(planerade inte in detta, uppsyn insåg det efter jag hade haft min ägglossning😅

Och jag plussade med honom den 2/10, vilket jag då tänkte att jag skulle ta ett första test på också. Om inte tant röd är i farten innan dess! 

Aja återstår och se hur det går denna gång. 
    Om det är så att någon tycker att jag alltid ska bli gravid vid samma tidpunkt bara olik år eller inte😅

Hoppas på ett plus iallafall 🥰 

• Ruter
    alleb skrev 2022-09-26 22:06:12 följande:

Hejsan allesamman!

Jag hoppar in i tråden jag med! 😊

Jag och min partner är 29 och 34år. 
    Vi har dragit igång bebisverkstan för första gången nu lite smått😊

Jag har en son sen en tidigare relation som är 3år idag. 
    Och som vill ha en lillebror (om han får bestämma) 
    Så ja nu får vi hoppas på det bästa helt enkel!🥰

Just nu är min BIM 1/10 och som är  precis samma datum som jag hade BIM 
    fast för min son för 4år sedan. Vilket gäller även ägglossningen som jag hade den 17/9.
    precis samma som för 4år sedan😅😂

(planerade inte in detta, uppsyn insåg det efter jag hade haft min ägglossning😅

Och jag plussade med honom den 2/10, vilket jag då tänkte att jag skulle ta ett första test på också. Om inte tant röd är i farten innan dess! 

Aja återstår och se hur det går denna gång. 
    Om det är så att någon tycker att jag alltid ska bli gravid vid samma tidpunkt bara olik år eller inte😅

Hoppas på ett plus iallafall 🥰 

Vad roligt att vi är flera :) är det första månaden? Hade varit lite roligt med samma datum på båda graviditeterna. Mitt andra barn var beräknad samma dag som jag fyller år. Men gick sen över tiden och han även passera sambons datum som var 1 vecka efter mig. 
  • Amoureux

Hej, 

Jag och min partner försöker bli gravida och jag har börjat använda ägglossningstest, och är lite fundersam på om detta jag tog idag är positivt eller om strecket ska bli ännu starkare? 

• Frökensson
    Amoureux skrev 2022-09-28 16:50:17 följande:

Hej, 

Jag och min partner försöker bli gravida och jag har börjat använda ägglossningstest, och är lite fundersam på om detta jag tog idag är positivt eller om strecket ska bli ännu starkare?  //

Jag skulle säga att den är positiv men prova senare idag igen :)

Jag känner mig inte alls så gravid längre som jag gjorde innan så tror nog mensen kommer snart :(
  • alleb
    Ruter skrev 2022-09-27 18:39:56 följande:
    Vad roligt att vi är flera :) är det första månaden? Hade varit lite roligt med samma datum på båda graviditeterna. Mitt andra barn var beräknad samma dag som jag fyller år. Men gick sen över tiden och han även passera sambons datum som var 1 vecka efter mig. 

Ja det var första månaden/försöket!
    Men kroppen spela mig ett spratt och gav mig bara en massa inbillnings symptom 
    För igår kom den där jäkla tant röd på besök.
    För igår så kom den där jäkla tant röd på besök🤪

Så det är bara att börja om på nytt och hoppas på det bästa helt enkelt😅

Min nya BIM blir då 26/10 för mig denna gång.

Bättre lycka nästa gång? 
    Eller vad säger man?🤪

Okej vad kul! 
    Synd att det inte blev någonting för mig första omgången! 

Men du har BIM den 1/10 eller? 
    har du några känningar eller liknade nu eller?😊

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida september/oktober 2022