• Frökensson

Vi som försöker bli gravida september/oktober 2022

Kul om det är fler här som hoppas på ett plus om någon vecka.

Jag slutade med minipiller i slutet av juni och har efter det inte vårt riktig mens förrän förra månaden. Så nu hoppas jag att cykeln är igång :)

Min man jobbar i annan stad på vardagarna och hittills har min ägglossning legat i mitten av veckan? 

Min ägglossning var i tisdags och vi hann ha sex på måndagen så detta är första gången sedan jag slutade med p-piller som vi kan h prickat in ganska bra

Jag har haft väldigt kort tid mellan äl och mens (förmodligen pga att min cykel inte kommit igång ordentligt). Därför
    är min mens beräknad om 7 dagar. 

Jag har två döttrar sedan tidigare. 

Fler som är igång och försöker?

• Svar på tråden Vi som försöker bli gravida september/oktober 2022
  • Ruter
    Frökensson skrev 2022-10-02 09:06:26 följande:
    Jag tog detta igår kväll. Inget testa tidigt test utan ett från RFSU. Men anar en svag linje. Jag ska försöka hålla mig att ta ett nytt tills i morgon. Men som sagt, jag vill veta nu.

Dock. Mensen skulle kommit i fredags och idag är det söndag och ingen skymt av mens samt 2 gravidtest av olika märken med svagt svagt streck. Så tror nog att jag är gravid. men vi får se 
    Håller med att man kan ana något svagt sträck på testet. Hur går det? Har du tagit något nytt test idag? 
  • Frökensson
    Ruter skrev 2022-10-03 12:59:03 följande:
    Håller med att man kan ana något svagt sträck på testet. Hur går det? Har du tagit något nytt test idag? 

Jag tog ett precis och det är lika svagt det. Kan inte säga att det är rosa (som det nog ska vara)

Jag är BIM+13 nu och ingen mens fastän jag brukar ha mens så tidigt som BIM+10. 

Jag tog ett digitalt i morse som var negativt. Dock testade jag med urin som hade stått i kylskåpet och jag fick veta efter att man ska vänta tills det är rumstemperatur. 

• Ruter
    Frökensson skrev 2022-10-03 16:34:07 följande:

Jag tog ett precis och det är lika svagt det. Kan inte säga att det är rosa (som det nog ska vara)

Jag är BIM+13 nu och ingen mens fastän jag brukar ha mens så tidigt som BIM+10. 

Jag tog ett digitalt i morse som var negativt. Dock testade jag med urin som hade stått i kylskåpet och jag fick veta efter att man ska vänta tills det är rumstemperatur. 

Allt tycker jag man ser ett sträck :) . Dock väldigt väldigt svagt 
  • Frökensson

Ruter skrev 2022-10-03 16:48:55 följande:
    Allt tycker jag man ser ett sträck :) . Dock väldigt väldigt svagt 
    Ja. Verkligen svagt. Och lika svagt på alla som visat något form av streck. 
  • Ruter
    Frökensson skrev 2022-10-03 17:28:04 följande:
    Ja. Verkligen svagt. Och lika svagt på alla som visat något form av streck. 
    Alltid lika klurigt med dessa test. Vänta några dagar så borde det ju bli starkare.:) 
  • Ruter

Hur går det för alla?

Jag har ömma bröst, uppsvälld i magen och sjukt trött. Tröttheten tror jag dock beror på allt nattjobb i helgen och att det blev 2 timmars övertid per dag och sovit dåligt efter. Känner mig dock inte gravid för fem öre så tror mera mensen är påväg. Och hoppas även den kommer snart så jag kan börja räkna på ÄL inför nästa månad. Inte haft någon mens än efter uttag av spiral för ca 4 veckor sedan. 

• Frökensson
    Ruter skrev 2022-10-05 13:34:51 följande:

Hur går det för alla?

Jag har ömma bröst, uppsvälld i magen och sjukt trött. Tröttheten tror jag dock beror på allt nattjobb i helgen och att det blev 2 timmars övertid per dag och sovit dåligt efter. Känner mig dock inte gravid för fem öre så tror mera mensen är påväg. Och hoppas även den kommer snart så jag kan börja räkna på ÄL inför nästa månad. Inte haft någon mens än efter uttag av spiral för ca 4 veckor sedan. 

Låter ändå som möjliga symtom.

Jag fick min mens igår. Egentligen sen för min cykel sen jag slutade med p-piller men helt i tid om jag skulle ha mer normal cykel. M

Dock! Min blödning är jätteliten. Det kommer blod på tampongen. Mest brunt. Men nästan inget på pappret trots att det nu pågått i hela två dagar. Till det otroligt illamående och yr. Jag vet att man kan få småblödningar i början av graviditet men 1. Jag tog negativt gravidtest igår morse (innan jag hann se blod). 2. Jag har aldrig blött något alls med mina två andra barn. 3. Det är ändå mer blod än bara flytningar så tror inte det är sån blödning som kan komma när ägget fäster typ
  • Ruter
    Frökensson skrev 2022-10-05 22:05:39 följande:
    Låter ändå som möjliga symtom.

Jag fick min mens igår. Egentligen sen för min cykel sen jag slutade med p-piller men helt i tid om jag skulle ha mer normal cykel. M

Dock! Min blödning är jätteliten. Det kommer blod på tampongen. Mest brunt. Men nästan inget på pappret trots att det nu pågått i hela två dagar. Till det otroligt illamående och yr. Jag vet att man kan få småblödningar i början av graviditet men 1. Jag tog negativt gravidtest igår morse (innan jag hann se blod). 2. Jag har aldrig blött något alls med mina två andra barn. 3. Det är ändå mer blod än bara flytningar så tror inte det är sån blödning som kan komma när ägget fäster typ
    Nu kom min mens också. 

Jag var med om något liknande med strax innan första barnet. Mensen var några dagar sen alla tester var negativ. Mensen kom, men varade bara i två dagar mot vanliga 5 och också sådär jättelite. Provade igen någon vecka efter Mensen, fortsatt negativt. 3 veckor efter den konstiga Mensen testade jag positivt. Barnmorskan sa typ att det kan ha varit "ett dåligt" ägg som gjorde att det blev så lite den gången eller att jag inte hade haft någon ägglossning den månaden, någon annan förklaring fick jag aldrig.
  • Gimmethe

Förvirrad! 
    jag hade bim igår enligt min app. 
    fick en brun/rosa flygning i onsdags och tänkte då att det var kört! 
    men mensen har inte kommit igång utan bara nån enstaka färgad flyttning på två dagar. inte normalt för att vara mig! 
    har även haft molvärk i flera dagar. 
    imorse tog jag ett test och det visar ett svaagt streck. 
    kan det vara nidblödning eller är det helt enkelt ett spökstreck. 

vad tror ni? 

• Ruter
    Gimmethe skrev 2022-10-07 09:58:38 följande:

Förvirrad! 
    jag hade bim igår enligt min app. 
    fick en brun/rosa flygning i onsdags och tänkte då att det var kört! 
    men mensen har inte kommit igång utan bara nån enstaka färgad flyttning på två dagar. inte normalt för att vara mig! 
    har även haft molvärk i flera dagar. 
    imorse tog jag ett test och det visar ett svaagt streck. 
    kan det vara nidblödning eller är det helt enkelt ett spökstreck. 

vad tror ni? 

Skulle mycket väll kunna vara en nidblödning.  Svårt att se på testet men tycker att jag kan ana ett svagt test. 
    Är nog bara vänta några dagar och ta ett nytt test trots att väntan är olidlig. 
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida september/oktober 2022