• Anonym (A)

Bonusbarn naken i min säng, sambo respekterar inte mig

Min sambos dotter som är 7 år kommer ibland in på natten till vår säng. Hon lägger sig förståss där när jag innan har fått gå in till vårt gemensamma barn på 2 år under natten. Inga problem för mig så långt, men hör till saken att hon inte vill ha varken pyjamas eller underkläder på sig när hon sover just nu. Så där ligger hon naken i min säng, vilket jag tycker känns sådär. Jag påtalade för sambon att jag gärna skulle vilja att hon hade åtminstone trosor på sig om hon ska sova i min säng. Vad jag fick till svars var om jag tyckte att hon var äcklig och att han minnsan inte respekterar min önskan.

Detta gör mig såklart uppgiven och besviken på min sambo. Jag känner att det ända lilla "egna" jag har i huset får jag inte ha någon önskan eller åsikt om utan att ska bara anpassa mig.

Överreagerar jag eller är det fel av mig att tycka/känna som jag gör?

• Svar på tråden Bonusbarn naken i min säng, sambo respekterar inte mig
  • nernu
    Anonym (Mamman) skrev 2022-09-15 19:12:58 följande:

Jag förstår inte varför du upplever det som ett problem.  Det är ett naket barn. Det mest naturliga som finns. Varför ska han behöva be henne klä på sig? Det är väl jättebra om hon är bekväm med att vara naken. Min son är 7 år, och jag har aldrig tänkt på att hans nakenhet skulle vara ett problem. Så jag förstår din sambo. Varför hindra en barns naturlighet? 

Vill du ha andra nakna barn i sängen också? Det är inte ts barn det handlar om. 
  • Anonym (Är skitjobbigt)
    Anonym (Mimmi) skrev 2022-09-15 19:34:40 följande:
    Ursäkta OT, men jag har en manlig kollega och vi andra 5 på avdelningen är kvinnor. Han trivs med att bara ha kvinnliga kollegor säger han. Han har 3 systrar, ingen bror, och 5 döttrar, inga söner. Han är mer van med kvinnor än med män så gillar det. Fast alla är nog krävande på sitt sätt. 
    Han är nog väldigt diplomatiskt lagd, på nivå av vilka nu som fixade att det inte blev krig under "kalla kriget", någon som kan hålla terrorbalansen exakt, alltid agerar rätt i varje situation, någon som säger precis rätt saker konstant och håller huvudet kallt under stress. Tycker nog att du skall ge honom en kram nästa gång du ser honom. Han behöver nog det.
  • Anonym (X)

Sover hon i din säng/sida av sängen?

• Anonym (Öh?)

Om det var tvärtom: Föreställ er att kvinnan tvingar mannen att sova med en naken bonusdotter. Det känns inte så bra va? Om man är normalt funtad så lägger man inte sina nakna barn i andras sängar.

• Anonym (Nakenfis)
    Anonym (Är skitjobbigt) skrev 2022-09-15 18:53:39 följande:
    Sambons sits är skitjobbig. Han har tre arga kvinnor med tre olika viljor att försöka hantera och kompromissa mellan så att allt blir så smidigt som möjligt. Dottern, sambon och dotterns mamma. Vem som helst av dem kan när som helst göra hans tillvaro jäkligt jobbig. tre kvinnor med oerhörd makt över honom. Är som att ha tre seriemördare att försöka ta hänsyn till. Bråkar en så bråkar snart tre, så terrorbalansen måste hela tiden vara exakt jämn. 

Var kommer mamman in någonstans? Vad jag läst, men kan förstås missat, så handlar tråden om sambo och dotter.

TS vad tycker din sambo om du skulle sova naken? Om han inte gillar det så tycker jag att du kan testa att sova naken, som den mest naturliga saken i världen. 
    Till slut kanske han fattar?

Annars får du väl säga att du tycker illa om att ha ett så pass stort barn naket i din säng, och bara hålla med om att det är äckligt?

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (Är skitjobbigt) skrev 2022-09-15 19:57:45 följande:
    Han är nog väldigt diplomatiskt lagd, på nivå av vilka nu som fixade att det inte blev krig under "kalla kriget", någon som kan hålla terrorbalansen exakt, alltid agerar rätt i varje situation, någon som säger precis rätt saker konstant och håller huvudet kallt under stress. Tycker nog att du skall ge honom en kram nästa gång du ser honom. Han behöver nog det.
    Stämmer, väldigt diplomatisk och filosofisk. En kolugn klippa mitt i det stormande havet. Hans tolvåriga dotter blev vegetarian i fjol, han hakade på och har ätit typ bara potatis och sallad till lunch sen dess. Kommer man in på hans kontor vid lunchtid hittar man honom ibland uppochner i något hörn, yogameditation. 
  • Deeelicious

din sambo är fan inte frisk som låter sin 7-åriga dotter sova naken med er! Att han ens ser henne naken i den åldern är inte riktigt normalt känner jag! Sätt stopp direkt! Är fan näst inpå sjukt!

• Anonym (J)
    Deeelicious skrev 2022-09-15 20:19:10 följande:

din sambo är fan inte frisk som låter sin 7-åriga dotter sova naken med er! Att han ens ser henne naken i den åldern är inte riktigt normalt känner jag! Sätt stopp direkt! Är fan näst inpå sjukt!

Men vad är de för sjuk syn på det? Nakenhet i sig är ingenting konstigt. Vi badade bastu nakna allihopa när vi var barn haha. Slutade med de när man vart större dock, vilket är rimligt.

• Anonym (J)

Min sambo barn var 2,5år när vi flyttade ihop och h*n har aldrig fått sova i våran säng.

Det är vårat sovrum och våran säng och jag hade inte alls varit bekväm med att ha någon annans barn i min säng. För mig har det varit viktigt att få ha mitt egna så förstår dig helt. Hade sambon inte kunnat respektera det och sagt sådär till mig så hade jag flyttat. 

• Anonym (Öh?)
    Anonym (J) skrev 2022-09-15 20:29:38 följande:

Men vad är de för sjuk syn på det? Nakenhet i sig är ingenting konstigt. Vi badade bastu nakna allihopa när vi var barn haha. Slutade med de när man vart större dock, vilket är rimligt.

Så i din värld är det normalt att en naken sjuåring delar säng med en vuxen person som inte ens är hens förälder?
Svar på tråden Bonusbarn naken i min säng, sambo respekterar inte mig