Klänning till bröllop *bild*
Hej,
Jag ska på en kompis bröllop i maj. Ingen dresscode. Vad tycker ni om dessa? jag har aldrig varit på bröllop så jag vet inte hur folk klär sig.
Personligen tycker jag båda visar lite för mycket för ett bröllop och skulle själv inte känna mig bekväm i det på en sådan tillställning. Däremot skulle jag nog inte tänka att det var för naket om någon annan bar det på ett bröllop det viktigaste är att man själv känner sig bekväm. Tänk bara på att ha något över axlarna om vigseln sker i kyrkan.
Den gula tycker jag är väldigt fin. Den tillsammans med något du kan ha över axlarna under vigseln (oavsett om kyrka eller borgerligt) kan bli väldigt snyggt.
Vad jag menar med något över axlarna är typ en "chiffon shawl" på Bubbleroom.
Märkligt att bjuda in till bröllop, men inte ha någon klädkod. Känner du brudparet så pass väl att du vet vilken klädstil som normalt råder bland vänner och släktingar?
Tycker de visar för mycket bar hud båda två. Och ser inte så fina ut överlag. Lite sliskiga i tyget.
Personligen tycker jag båda visar lite för mycket för ett bröllop och skulle själv inte känna mig bekväm i det på en sådan tillställning. Däremot skulle jag nog inte tänka att det var för naket om någon annan bar det på ett bröllop det viktigaste är att man själv känner sig bekväm. Tänk bara på att ha något över axlarna om vigseln sker i kyrkan.
Den gula tycker jag är väldigt fin. Den tillsammans med något du kan ha över axlarna under vigseln (oavsett om kyrka eller borgerligt) kan bli väldigt snyggt.
Jag gillar den gula bäst av de två, ta gärna med en bolero eller sjal så du har något utifall de andra gästerna är mer påklädda. Som vissa andra säger så ser de båda ut att vara billiga och av riktigt dålig kvalitet så jag hade satsat på något liknande någon annanstans.