Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Klänning till bröllop *bild*

Jordgubb90 skrev 2022-09-13 11:09:32 följande:
    Klänning till bröllop *bild*
    Hej, 
    Jag ska på en kompis bröllop i maj. Ingen dresscode. Vad tycker ni om dessa? jag har aldrig varit på bröllop så jag vet inte hur folk klär sig.
    Klänningarna är väl ganslka så okey om man gillar klänningar som visar mycket av ryggen.

Dock så måste du hålla en sak i minnet. Om din vän skall gifta sig i en kyrka Så har kyrkan dresscode..
    Man skall inte visa för mycket hud och inte ha bara axlar. Så matcha med en (längre) bolero och eller en snygg schal som täcker ryggen och axlarna medan du är i kyrkan.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (teknikaliteter) skrev 2022-09-13 12:19:12 följande:
    Huka dig, nu kommer det snart någon präst/diakon/vaktmästare/kyrkogrim och hävdar att i deras kyrka går det minsann såå bra att komma klädd precis som man vill och så är det minsann överallt så det så! :p 
    Ha ha ha ha ha ha.....

Skulle inte förvåna mig ett dugg..
  • EnAnonumius
    Anonym (Den gula är fin) skrev 2022-09-13 17:01:35 följande:

Nej, svenska kyrkan har ingen sådan klädkod men många människor anser det opassande att inte täcka axlarna i kyrkan.

Och hur tror du att klädkoder uppkommer?
    Jo de är i grund och botten just för att det ses som opassande med att klä X sätt i Y sammanhang eller i Z utsatta lokaler (som i detta sammanhang Kyrkan)

Svar på tråden Klänning till bröllop *bild*