Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Min man ljög om var han var

Kockobello skrev 2022-09-11 12:32:09 följande:
    Varför är du ihop med ett fyllo när det finns bra män som tillför saker och som gör livet roligt? 
    Han dricker kanske var tredje månad. I början var det flera gånger i veckan. Då jag kom dit var han redan däckad. Bättre har det ju blivit men inte tillräckligt.
  • Anonym (Ledsen)

Men han sa ju att han ska sluta dricka nu. Är det så så är det ju bra. 

Har frågat varför han dricker så mycket de gånger han gör det. Det är för han är orolig och tänker på saker. Men även för han får sig efter alkoholen spklart. Hans bror lyssnar han mycket på har han sagt. han dricker mycket ocks och säger alltid åt honom att dricka mer. Jag har sagt att man har en egen åsikt och måste stå på sig men kan har svårt för det. Svårt för att klaga överhuvudtaget på saker. Han tror inte att någon gillar honom då. 

Så jag tror jag cet vad det bottnar i. men jag orkar inte fixa det åt honom. Han måste vilja själv. Men därför tror jag det är bra om han själv nu har kommit på att han inte kan hålla på så längre. 

Sist det var såhär bad jag honom sluta dricka helt. Då blev han arg och sa att han inte vill det helst. Nu sa han det själv. 

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Livet är kort) skrev 2022-09-11 13:12:35 följande:
    Nej ts, det är inte alkoholen som är problemet. Med eller utan sprit så lever du under psykisk misshandel och eventuellt har han varit otrogen också. Att det är just när han är onykter som det här främst visar sig spelar ingen roll. Han kommer inte bli rolig att tas med när han inte har spriten som dövar honom längre....
    Fattar inte varför folk tar till sådant. Jag själv dricker nästan aldrig, får inte ut något av det. Man kan göra roligare saker än att dricka. 
  • Anonym (Ledsen)

Att folk inte gillar honom då* menade jag, med att han inte klagar om något utan super istället när något är jobbigt. Skrev som en kratta men jag hoppas ni förstår hur jag menar. 

• Anonym (Ledsen)

Men att gå runt och klaga på ytliga saker som tex då någon kompis varit dum går bra. Men inte djupare saker. 

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Livet är kort) skrev 2022-09-11 13:17:32 följande:

Så då slutar han dricka helt och hållet från och med NU. Räcker det verkligen för dig ts? Allt han gjort tidigare då? Och kommer du att ha styrka nog att lämna honom när han får återfall? För det är NÄR och inte OM. Han kommer att få återfall, antagligen flera också med tanke på hur svag han verkar vilja framstå.

Nej jag vet inte om det räcker egentligen för såren från det som gjorts innan finns ju ändå kvar och funderingar kring vad som tex hände i fredags. Ja jag är med rädd för dett. Det har jag talat om för honom.
  • Anonym (Ledsen)

Flrstår heller inte inte att man inte blir rädd för sig själv när man gör konstiga saker på fyllan. Hade aldrig ens vågat dricka om jag blev sådan. Det är mycket frågor man har.

• Anonym (Ledsen)
    Drottningen1970 skrev 2022-09-11 13:21:54 följande:

Hans drastiska löfte om att nu HELT sluta dricka bottnar sig naturligtvis i att han vet att han gjort bort sig rejält =varit otrogen.

Är rädd för det kan vara så för det brukar han inte säga själv. Men jag hoppas det inte är så.
  • Anonym (Ledsen)

Han har till och med erkänt att han har problem för två av dem han umgicks med den kvällen.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Livet är kort) skrev 2022-09-11 13:35:24 följande:
    ...säger han ja. Håller med den som skrev att han har dåligt samvete pga otrohet. Nu försöker han få det att låta som att det är spriten som är problemet, att allt kan skyllas på den. Han försöker skapa sig ett alibi inför dig. Sedan tror jag tyvärr att det är tomma ord. Det är bakfylleångesten som har slagit till, men han lär fortsätta dricka. Kanske inte nästa helg men ganska snart. Skulle vara förvånad om han lyckas hålla sig undan spriten mer än ett par månader. Under den tiden kommer han antingen bete sig som ett skenheligt lamm eller ta ut sin frustration på dig istället.
    Nej men jag har sett då han skrev det. Så det stämmer iallafall. Men hur bra han kommer hålla detta är jag tveksam till. 
  • Anonym (Ledsen)
    Kockobello skrev 2022-09-11 13:42:20 följande:

Fattar inte ens varför man lägger energi på ett fyllo när det finns riktiga män. 

Alltid velat hjälpa folk och det är väl det som är problemet. Men jag villl tro att han är snäll egentligen men har något problem som gör att han super så hårt när han väl gör det. 
  • Anonym (Ledsen)

Men självklart är det inte jag som ska ta ansvar för hans skit. 

Svar på tråden Min man ljög om var han var