• Anonym (Nik)

Otrohet

Min fru har alltid varit väldigt snygg .

När vi träffades och blev ihop så sa många till mig att hon va en riktig vinstlott för mig(på grund av hennes utseende).

Hon tar hand om mig väldigt bra och jag om henne.

Vi har två barn tillsammans och hon är väldigt bra mamma.
    Jag tror att hon är det bästa som hänt mig.

Vi har  ganska mycket sex efter 20 år tillsammans och hon tar alltid för sig under sexet.

Problemet är att hon har som vanna att vara otrogen under hela vår tid tillsammans.
    Det började redan som nygifta.

Tror hon har varit otrogen mot mig över 15 gånger ...
    Hon är otrogen varje gång hon reser på grund av jobbet eller när hon reser hem till sina föräldrar på besök.
    Hon har nästan aldrig nekat det,men inte erkänt det heller rakt till mig.

När jag frågar henne så svarar hon att hon älskar mig och allt annat spelar ingen roll.

Jag blir avundsjuk men vi bråkar aldrig för så fort hon märker att jag är sur så börjar hon krama mig och vi hamnar i sängen.

Hon säger finna ord till mig om hur underbar jag är och hur mycket hon älskar mig.

Sista gången hon va ute och kom hem så tappade hon sin väska och då ramla det ut massa med kondomer ifrån den ,Hon blev röd I ansiktet och försökte skoja bort det.
    Hon började kyssa mig och säga förlåt.
    Hon drog mig till sängen och vi hade underbar sex till slut.
    Så har det varit i alla år .
    Jag vill inte förlora henne ,men jag kan inte stå ut med hennes otrohet.
    Jag har tagit upp diskussionen med henne flera gånger och hon säger alltid att hon ser sex som njutning och att hon väljer alltid mig för jag är den bästa som hänt henne..
    Kan aldrig bli arg på hennes vackra gröna ögon och hennes underbara söta ansikte.
    Vad ska jag ta mig till.
  • Svar på tråden Otrohet
  • Um Hamza

Lämna henne ändå. Det här har blivit en tyst överenskommelse mellan er, men en som du inte är bekväm i. Det är väl varken rättvist mot sonen eller dig att faderskapet är oklart?
    Så bara för att hon är snygg bestämmer hon villkoren? Så viktigt är inte utseende, för någon. Finns massor med 10-poängare som aldrig skulle vara otrogna, och fula människor som är det jämt. Skulle du inte bli lyckligare med någon som inte är en trofe, men där det finns äkta ömsesidigt förtroende? Enligt mig är inget mer värt än det. 

• Anonym (Nik)
    Um Hamza skrev 2022-09-07 21:57:54 följande:

Lämna henne ändå. Det här har blivit en tyst överenskommelse mellan er, men en som du inte är bekväm i. Det är väl varken rättvist mot sonen eller dig att faderskapet är oklart?
    Så bara för att hon är snygg bestämmer hon villkoren? Så viktigt är inte utseende, för någon. Finns massor med 10-poängare som aldrig skulle vara otrogna, och fula människor som är det jämt. Skulle du inte bli lyckligare med någon som inte är en trofe, men där det finns äkta ömsesidigt förtroende? Enligt mig är inget mer värt än det. 

Ja vet vad du menar men efter så många år i den rollen så Har jag svårt att ta ett beslut
  • Anonym (Nik)
    Anonym (Illa) skrev 2022-09-07 21:12:22 följande:

TS, sa hon så? Förlåt, men usch. Hur kan man säga så? Hör du inte själv hur illa det låter? Tro mig, jag har gjort mycket dumt mot min exman, men att kränka honom på det viset skulle jag aldrig gjort. Hon älskar bara en person, sig själv. Narcissist som sagt.

Första gången hon va otrogen lovade hon att det skulle aldrig hända igen och sa förlåt i flera dagar .
    Andra gången va på en jobb resa där åkte dom båt till Kiel Tyskland.
    Jag fick veta det av en av hennes kollegor som ringde upp mig några dagar senare och ville träffas.
    Där erkände han att han blev avundsjuk på henne och ville hämnas för hon gick in I ett rum på båten med två utländska killar och stannade där flera timmar.
    Då stack jag hemifrån i två veckor ungefär.
    Hon kom och grät och sa förlåt hela tiden och till slut så gick jag tillbaka till henne.
    I några månader kändes allt lungt och vi pratade mycket om det som hände ,det kom fram att hon hade en trekant med dom två männen.
    Jag kunde inte röra henne i flera månader med den bilden i mitt huvud.
    Efter att vi haft sex första gången efter det som hände så hände det igen  (hon va otrogen).
    Hon kom hem efter en utekväll och man såg det på henne .
  • Anonym (FYI)

Tja, vad är det för råd du vill ha? Du har ju alla anledningar på kartan att lämna men gör det inte ändå. Det finns nog inget hopp om dig.

• Anonym (Nik)

Idag efter mitt sista inlägg på morgonen och när hon vaknade (vi är lediga från jobbet).
    Så bestämde jag mig att visa henne Min tråd här.
    Hennes reaktion va att börja gråta och be om förlåt.
    Hon sa att hon visste inte att jag va så ledsen över det hon gör.
    Hon lovade att sluta ligga med andra och att hon vill bara va med mig .
    Hon lovade också att hon skulle gå i sexterapi.
    Hon berättade om alla hennes affärer och om dom hon haft sex med.
    Det va många fler än va jag trodde.
    Just nu duschar hon och hon vill ta ut mig för mat.
    Hon lovade att aldrig gå ut själv igen och hon vill byta jobb på grund av att hon haft ihop det med några kollegor under jobb resor.
    Hon vill starta om ,om jag kan förlåta henne för sista gång.
    Hon visade mig hennes sök historik på hennes laptop som va nästan bara porr och sa att hon va sexberoende .
    Jag svarade att jag skulle tänka på det bara om hon skulle gå på terapi och byta jobb.
    Jag vet att jag kan inte kontrollera henne(vill heller inte)
    Men jag kanske ska göra ett sista försök.
    Trots allt så älskar jag henne.

• Anonym (jaha)
    Anonym (Nik) skrev 2022-09-08 13:50:32 följande:

Idag efter mitt sista inlägg på morgonen och när hon vaknade (vi är lediga från jobbet).
    Hon lovade att aldrig gå ut själv igen och hon vill byta jobb på grund av att hon haft ihop det med några kollegor under jobb resor.
    Hon visade mig hennes sök historik på hennes laptop som va nästan bara porr och sa att hon va sexberoende .
    Jag svarade att jag skulle tänka på det bara om hon skulle gå på terapi och byta jobb.

Och du tror på allvar att det hon pysslat med i 20 år och alla löften hon brutit i 20 år bara kommer försvinna i ett litet rökmoln bara för att du visat henne denna tråd?

Du tror på allvar att hon under 20 års tid inte haft en aaaaaaning om att hennes agerande skulle kunna vara sårande och kränkande för dig?

Alla gånger du påpekat det förut som hon tydligen sket i räknas inte, för nu så, nu har hon ju fått läsa tråden....

Som sagt TS, du behöver söka hjälp, PÅ RIKTIGT. Du varken agerar eller tänker normalt
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Nik) skrev 2022-09-08 13:50:32 följande:

Hon bygger ännu en gång luftslott för dig. Hon kommer inte att sluta knulla runt.
    Kanske lugnt ett tag men sen kommer det att börja igen.
    Klart som fan att hon vetat hur mycket det sårar dig...Men gött för kollegorna.
  • Anonym (Jury)

Vad får du ut av att göra ett sista försök som dom andra femton gångerna inte gav? Är det inte samma skådespel varje gång från hennes sida? Och att gå till terapi för sexberoende är kanske inte den bästa iden om hon skall gå i en grupp där det finns andra som henne. 

Hon kommer att fortsätta och antagligen lämna dig ändå senast när yngsta barnet flyttar ut. Du kommer inte att bli gammal med henne och vill du verkligen det? 

• Anonym (Nik)
    Anonym (Jury) skrev 2022-09-08 14:28:12 följande:

Vad får du ut av att göra ett sista försök som dom andra femton gångerna inte gav? Är det inte samma skådespel varje gång från hennes sida? Och att gå till terapi för sexberoende är kanske inte den bästa iden om hon skall gå i en grupp där det finns andra som henne. 

Hon kommer att fortsätta och antagligen lämna dig ändå senast när yngsta barnet flyttar ut. Du kommer inte att bli gammal med henne och vill du verkligen det? 

Efter alla dessa år med henne så känner jag mig redan gammal fast jag är 45 .
    Kanske mitt självförtroende inte tillåter mig att lämna henne
  • Anonym (Jury)

Du har dåligt självförtroende för att hon knäckt dig genom att ni levt med en sådan extrem obalans i erat förhållande under 20 års tid. Ni har normaliserat saker som att det ramlar ut kondomer från hennes väska när hon besökt sina föräldrar och att hon pushar en kusin till att prova på dig när hon kom på besök.

Lämna henne och finn en mer normal kvinna så kommer självförtroendet tillbaka. Det gör inget om.hon är lite mindre snygg bara hon inte är så rutten invändigt. 

• Anonym (Tveksam)

ursäkta, men det här låter faktiskt som en trolltråd

Svar på tråden Otrohet