• Anonym (Nik)

Otrohet

Min fru har alltid varit väldigt snygg .

När vi träffades och blev ihop så sa många till mig att hon va en riktig vinstlott för mig(på grund av hennes utseende).

Hon tar hand om mig väldigt bra och jag om henne.

Vi har två barn tillsammans och hon är väldigt bra mamma.
    Jag tror att hon är det bästa som hänt mig.

Vi har  ganska mycket sex efter 20 år tillsammans och hon tar alltid för sig under sexet.

Problemet är att hon har som vanna att vara otrogen under hela vår tid tillsammans.
    Det började redan som nygifta.

Tror hon har varit otrogen mot mig över 15 gånger ...
    Hon är otrogen varje gång hon reser på grund av jobbet eller när hon reser hem till sina föräldrar på besök.
    Hon har nästan aldrig nekat det,men inte erkänt det heller rakt till mig.

När jag frågar henne så svarar hon att hon älskar mig och allt annat spelar ingen roll.

Jag blir avundsjuk men vi bråkar aldrig för så fort hon märker att jag är sur så börjar hon krama mig och vi hamnar i sängen.

Hon säger finna ord till mig om hur underbar jag är och hur mycket hon älskar mig.

Sista gången hon va ute och kom hem så tappade hon sin väska och då ramla det ut massa med kondomer ifrån den ,Hon blev röd I ansiktet och försökte skoja bort det.
    Hon började kyssa mig och säga förlåt.
    Hon drog mig till sängen och vi hade underbar sex till slut.
    Så har det varit i alla år .
    Jag vill inte förlora henne ,men jag kan inte stå ut med hennes otrohet.
    Jag har tagit upp diskussionen med henne flera gånger och hon säger alltid att hon ser sex som njutning och att hon väljer alltid mig för jag är den bästa som hänt henne..
    Kan aldrig bli arg på hennes vackra gröna ögon och hennes underbara söta ansikte.
    Vad ska jag ta mig till.
  • Svar på tråden Otrohet
  • Anonym (Jury)

När det gått så här långt kan man väl knappast tala om otrohet mer. Du har reellt accepterat att ni har ett öppet förhållande genom att förlåta henne 15ggr.Hon låtsas ju inte ens något annat.

För sent att göra något åt det nu. Om du mår dåligt av det måste du skiljas. Finns andra kvinnor här i världen som har lika vackra leenden.

• Anonym (Nik)
    Anonym (Jury) skrev 2022-09-07 13:08:17 följande:

När det gått så här långt kan man väl knappast tala om otrohet mer. Du har reellt accepterat att ni har ett öppet förhållande genom att förlåta henne 15ggr.Hon låtsas ju inte ens något annat.

För sent att göra något åt det nu. Om du mår dåligt av det måste du skiljas. Finns andra kvinnor här i världen som har lika vackra leenden.

Har tänkt på det ,att lämna henne ,men jag älskar henne väldigt mycket fast hon sårar mig.
    Hon säger några gånger att sex är nåt helt annat och kärlek är nåt helt annat.
    Hon säger att hon vill va med mig och alla dom andra betyder inget.
    Hon säger och visar att hon älskat mig .
    När vi är ute tillsammans  med kompisar så pratar hon alltid som att hon är stolt över mig som make och att hon har tur som har en sån underbar man .
    I mina ögon så har hon nån slags sexberoende som hon inte kan hantera.
    Ja du har rätt .Jag har förlåtit henne 15 ggr minst,
    Är säker att hon vart med mer män än så under alla år
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Nik) skrev 2022-09-07 13:49:36 följande:
    Har tänkt på det ,att lämna henne ,men jag älskar henne väldigt mycket fast hon sårar mig.
    När vi är ute tillsammans  med kompisar så pratar hon alltid som att hon är stolt över mig som make och att hon har tur som har en sån underbar man .
    Spelar det någon roll om hon har ett sexberoende eller bara en egoist som skiter i vad du tycker? I praktiken har det ju samma konsekvenser för dig, hon ligger med andra och det får dig att må dåligt.

Varför hon gör det är irrelevant, det intressanta är ATT hon gör det och vad DU ska göra åt det?

Hur går dina egna tankar kring det. Vad tycker du själv att du borde göra?
  • Anonym (Nik)
    Anonym (jaha) skrev 2022-09-07 13:07:27 följande:
    Jo det finns visst andra alternativ, att han börjar knulla andra han med. Jag menar i praktiken har de alltid haft ett öppet förhållande bara det att det varit ensidigt.
    Jag har provat att ha sex med andra (mest som hämd)
    Jag träffade en tjej ute en kväll när jag va med kompisar och vi träffades nästa eftermiddag hemma hos henne .
    Hon va runt 30 och väldigt snygg .
    När vi hoppade i sängen så kunde inte jag få stånd (har aldrig hänt med min fru).
    Fast hon försökte ganska länge.
    När jag sa att det aldrig hänt förut så fick jag som svar att det aldrig hänt henne heller (att en man inte fick stånd när han såg henne naken).
    Så jag gick därifrån och mådde dåligt ganska länge.
    Så det har inte funkat.
  • Anonym (Nik)
    Anonym (jaha) skrev 2022-09-07 13:58:59 följande:
    Spelar det någon roll om hon har ett sexberoende eller bara en egoist som skiter i vad du tycker? I praktiken har det ju samma konsekvenser för dig, hon ligger med andra och det får dig att må dåligt.

Varför hon gör det är irrelevant, det intressanta är ATT hon gör det och vad DU ska göra åt det?

Hur går dina egna tankar kring det. Vad tycker du själv att du borde göra?
    Jag vet inte vad jag tänker .
    Några gånger tänker jag att jag får acceptera det och dela henne med andra .
    Några gånger tänker jag lämna henne .
    Nån gång har jag provat fråga henne om hon vill ha trekant med mig och en annan man ,
    Hon har skrattat och sagt att hon skulle aldrig vilja att jag såg på när hon har sex med en annan för att jag skulle bli avundsjuk.
    Varje gång hon kommer hem efter nån utekväll så har vi sex ..och då vet jag att hon har varit med nån annan (jag känner det på henne)
  • Anonym (Jury)

Kom ihåg att du inte är den enda som kan lämna erat förhållande. Hon kan ju finna att någon av hennes sexpartners faktiskt betyder något. I så fall blir du dubbel förlorare som först har fått stå ut med hennes eskapader i 20 år och därefter blir lämnad. Gissa hur du vill må då. 

Hennes kontanta sätt att avvisa ditt förslag till en trekant tyder heller inte på att hon ser dig som något omissligt.

Kanske bättre att förekomma än att förekommas. 

• Anonym (jaha)
    Anonym (Nik) skrev 2022-09-07 14:06:00 följande:
    Jag vet inte vad jag tänker .
    Några gånger tänker jag att jag får acceptera det och dela henne med andra .
    Några gånger tänker jag lämna henne .
    Nån gång har jag provat fråga henne om hon vill ha trekant med mig och en annan man ,
    Hon har skrattat och sagt att hon skulle aldrig vilja att jag såg på när hon har sex med en annan för att jag skulle bli avundsjuk.
    Varje gång hon kommer hem efter nån utekväll så har vi sex ..och då vet jag att hon har varit med nån annan (jag känner det på henne)
    Gösses alltså... om jag ska vara ärlig så tycker jag att du behöver söka hjälp för din självkänsla. Du verkar ju ha bara lag dig ner platt och accepterar vad som helst. Dina problem går lång över din relation till just henne, skulle du lämna henne och inleda en ny relation så kommer du bete dig på exakt samma sätt där.

Jag tycker du behöver gå i terapi och börja bygga upp dig själv igen så att du på sikt klarar av att stå upp för dig själv. Du är ju totalt nedbruten och saknar all slags stolthet och självkänsla. Det kommer ta tid och vara jobbigt men något du behöver göra vare sig du är kvar i din relation eller inte.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Jury) skrev 2022-09-07 14:35:43 följande:

Kom ihåg att du inte är den enda som kan lämna erat förhållande. Hon kan ju finna att någon av hennes sexpartners faktiskt betyder något. I så fall blir du dubbel förlorare som först har fått stå ut med hennes eskapader i 20 år och därefter blir lämnad. Gissa hur du vill må då. 

Hennes kontanta sätt att avvisa ditt förslag till en trekant tyder heller inte på att hon ser dig som något omissligt.

Kanske bättre att förekomma än att förekommas. 

Håller med, att vara kvar i en relation med en så totalt genomegoistisk och empatilös person som fullkomligen skiter i hur hennes agerande påverkar hennes partner är ju bara självdestruktivt.

TS beteende påminner en hel del om kvinnor som lever i våldsamma relationer. Så totalt nedbrutna att de till slut accepterar vad som helst och extremt sjuka saker blir normalt.
  • Akroman
    Anonym (Nik) skrev 2022-09-07 13:59:22 följande:
    Jag har provat att ha sex med andra (mest som hämd)
    Jag träffade en tjej ute en kväll när jag va med kompisar och vi träffades nästa eftermiddag hemma hos henne .
    Hon va runt 30 och väldigt snygg .
    När vi hoppade i sängen så kunde inte jag få stånd (har aldrig hänt med min fru).
    Fast hon försökte ganska länge.
    När jag sa att det aldrig hänt förut så fick jag som svar att det aldrig hänt henne heller (att en man inte fick stånd när han såg henne naken).
    Så jag gick därifrån och mådde dåligt ganska länge.
    Så det har inte funkat.
    Har ni inte funderat på att träffa ett annat par och att ni har sex tillsammans?
  • Tecum
    Anonym (Nik) skrev 2022-09-07 13:49:36 följande:
    Det är klart att hon gärna vill ha dig kvar och talar om hur bra du är osv. Hon får ju både äta kakan och ha den kvar, du är verkligen helt perfekt för henne.

Mitt förslag är att du accepterar att ni lever i ett öppet förhållande och att du också börjar träffa andra kvinnor. Både för att jämna ut maktförhållandet inom relationen och för att boosta din självkänsla.. Misslyckandet förra gången var nog bara en tillfällighet.  Det behöver du inför framtiden för risken är att hon någon gång träffar någon hon inte kan motstå att leva med och då lämnar hon dig.

En sak till, är du säker på att du är far till barnen?
Svar på tråden Otrohet