Körkort, läraren kör bilen. Normlalt?
Verkar vara totalt fårnvarande aktivitet i körkortsforum och Flashback orkar man inte ens försöka på då alla bara säger att körkort är något man får efter 5 lektioner och på första försöket.
Jag har alltså pluggat teori i ett års tid och det märks! Jag får nästintill alla rätt på alla prov jag tar, både på körskolan och på nätet. Lärarna har själv erkänt att jag kan teorin. Så de har noll chans att påstå att jag inte kan min teori. Dessutom tränade jag oerhört mycket när jag var yngre då jag hade partner och vi tränade. Tyvärr fick jag feltändning i huvudet och körde aldrig upp....
Nu går jag i körskolan och har varit där några gånger nu och börjar fatta vad detta handlar om. Skulle såklart ha tänkt igenom detta från början men jag var inställd på att detta var givet. Jag kör i Göteborg och som alla vet är det en storstad, körskolan ligger centralt centralt och då låter det på läraren att han måste köra ut innan vi börjarn, sen ska vi köra tillbaks... Numera orkar han inte ens förklara varför men första lektionen lät det som att "första lektionen tar vi dig till en parkering". Läraren är bra, däremot är den ansvariga för skolan en jobbig jävel. Har förstått att läraren känner sig stressad av denna men detta är inge mitt problem.
Mitt problem är att jag inte får köra på mina lektioner!! Och stadskörning är moment 10 (nästa i slutet) så ska jag sitta och acceptera det här skitet hela utbildningen? NI kanske tycker detta är en skitsak men det gör mig skitirriterad. För mig indikerar det på att de vill dra ut på tiden för att mjölka en, något jag egentligen inte vill tro men jag tycker det är fult.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-09-02 15:20
Att byta körskola kommer kosta mit 10% av insatta pengar så jag kommer förmodligen skjuta upp det istället. För har listat ut att man kan lägg lektionerna efter varandra och slippa värsta tidsspillan. Tycker fortfarande det är sjukt egentligen, och vill höra om detta är standard. Borde inte körskolan ha planerat för detta? Det borde inte vara en nyhet för dem att trafiken är hetsig inne i centrum. Även sjukt att alla körskolor ligger centralt med tanke på detta.
Var jävligt synd att jag inte tänkte ppå detta från början för då skulle jag tagit en körskola i grannkommunen.