Inlägg från: Lönnsirap |Visa alla inlägg
  • Lönnsirap

Körkort, läraren kör bilen. Normlalt?

Jag tänker att det låter som att körskolan som du börjat i inte riktigt passar dig. Alltså man köper ju lektioner för att lära sig och det borde ligga i deras intresse att hjälpa dig boka lektioner på ett sätt som funkar.
    För 20 år sen, när jag tog körkort så åkte vi flera elever dit vi skulle i samband med stadskörning. Då satt man på filialen och pluggade teori en stund medan den andre körde. 
    Rimligtvis hade jag bokat dubbellektioner med sådant som kräver resa. Så blir det mer körtid 

• Lönnsirap
    LusenMusen skrev 2022-09-14 15:59:37 följande:

Tidigare var det teorin som användes som ursäkt för att jag behövde mjölkas (nu inser jag dock att den körskolan var lite av en dröm för där fick jag köra själv riktigt tidigt). Pedagogiskt var den skolan dock riktigt riktigt värdelös. Men nu har jag verkligen försäkrat mig om att jag kan teorin, har pluggat in med ett sådant hat att jag får maxpoäng på alla tester jag gör och på de teorilektioner körskolan tvingar in en på kan jag alla frågor och känner mig som en andra lärare. 

Men så ska man köra också och det får jag inte ens göra, nu har snart hela paketet gått och får INTE KÖRA MIN KÖRLEKTION. Känner bara det här vidriga äcklet inför allt vad körkort heter. Trodde jag skulle kunna bli glad av körkort men nu känns det mest som att jag måste få tag i det för att inte totalt vilja dö i framtiden. Sen ska jag inte köra ett skit för att sedan sätta mig köra när jag vill. Som sagt, hela upplägget skapar ett hat från elever som mig som är tvungen att betala för varenda sekund. Nej hr ingen som kan "hjkälpa mig". Jag är fast i systemet. 

Du är inte "fast i systemet". Du gjorde en tabbe som köpte en produkt som du inte är nöjd med på ett ställe du inte har förtroende för.

Jag fattar att du är sur och irriterad, men ibland finns inte det där man vill ha. Ett körkort är något man får genom att klara de moment som ingår och resan dit skiljer sig åt. Viss del av att det är svårt har med körskolan att göra.. . Men du behöver nog också fundera lite på hur du tänker om det hela. Alltså körkortet är just körkortet, inte massa annan skit som du blandar ihop med det!
  • Lönnsirap
    LusenMusen skrev 2022-09-18 00:55:48 följande:

Äckel hat hat hat hat och äckel känner jag. Hur fan kan jag behöva fler lektioner DENNA gången än vad jag tog när jag körde i gymnasiet. Den läraren var alltså sämsta läraren någonsin men vi körde fan igenom alla moment har jag förstått nu, detta påtalade inte ens idiotäcklet när jag gick där! Jag bar gick dit random körde och enda gången han någonsin nämnde moment var första lektionerna sedan körde vi bara. Gjorde ett teoriprov på skoj och det var all teori jag kunde! SÅ hur fan kan jag behöva mångt fler lektioner DENNA GÅNGEN NÄR JAG KAN VARENDA JÄVLA FRÅGA, eller jag får 62/65 på alla prov som finns att ta. 

ha

Något är RIKTIGT ÄCKLIGT SJUKT och detta har vekrligen knäckt mig så hårt, vad fan är det för fel i huvet och varför kan jag aldrig få ha flyt. Är det för mycket begärt att få en anständig tjänstelevarantör när man betalar sjukt mycket pengar för det?  Människor är fan skit och jag vill bara gråta. e

Sitter här funderar på att skicka ett brev och be dem dra åt helvete men skickade ett mejl för nån vecka sen och avbokade allt redan då vilket jag ångrade så går lägger mig istället. Men jag vill bara gråta och spy samtidigt när jag tänker på denna äckelsituation. 

Förrförra lektionen skulle vi gå vidare till moment 4 sen förra lektionen körde jag dubbel och nu är planen att vi ska repetera det vi gjorde på förr igen! Önskr verkligen dessa äckel all olycka men vet smtidigt att jag måste lägga band på mig själv för jag vill ju ha det äckliga kortet (men när jag får det ooh vad jag ska svina mig och jag ska be dessa idioter dra åt helvete) men gud vad jag ångrar att jag inte bara accepter att det inte är nåt för mig. Skulle aldrig återupptagit den här skiten. För det kommer få mig att vilja DÖ, det är ingen underdrift.

Spontant tänker jag att du låter denna körskola få för mycket makt över vad du känner. Alltså jag fattar att du är besviken och kränkt, men alltså så mycket makt över ditt mående behöver du inte ge dem.

Är det körkort du vill ha eller upprättelse. Det låter ju som att du hoppas att de ska se vilken fantastisk elev du är och att du i princip redan är klar... Vilket du ju troligen inte är eftersom du bokade lektioner och inte uppkörning.
  • Lönnsirap
    LusenMusen skrev 2022-09-18 11:43:27 följande:
    körkort då jag inte får jobb utan körkort!
    Fast är det körkort du vill ha, eller ett jobb?

Just nu bubblar du ju av känslor och kopplar samman saker som naturligtvis kan höra samman, men som faktiskt inte alltid per definition gör det. 

Du vill uppenbarligen inte bli lurad av körskolan och lägger tämligen mycket energi på ilska och på att fundera på om de luras. Försök fokusera på de moment som vanligtvis gör att folk klarar körkortet och jobba mot det målet, snarare än att lägga fokus på att "rädda andra" från den usla körskolan. 

Försök fokusera på vad som du faktiskt kan göra något åt och släpp det som faktiskt inte leder dig framåt mot målet att få körkort. 
  • Lönnsirap
    LusenMusen skrev 2022-09-19 16:57:42 följande:

Erbjudr du mig en tjänst (där jag inte behöver körkort) tar jag såklart den. Så gör du det? Nä det gör du inte. JAG vill ha körkort för jag behöver jobb. Alltså exakt vad jag skrev i inlägget.

Nä, självklart erbjuder jag inte dig något jobb! Dels jobbar inte jag med att anställa folk och dels verkar du ha problem att tänka klart när du upplever orättvisor.

Du verkar tro att körkortet är det enda som behövs, men vanligtvis behöver man också visa att man hanterar själva jobbet man söker. 

Lycka till med såväl jobb och att ta körkort!
Svar på tråden Körkort, läraren kör bilen. Normlalt?