• LusenMusen

Körkort, läraren kör bilen. Normlalt?

Verkar vara totalt fårnvarande aktivitet i körkortsforum och Flashback orkar man inte ens försöka på då alla bara säger att körkort är något man får efter 5 lektioner och på första försöket.

Jag har alltså pluggat teori i ett års tid och det märks! Jag får nästintill alla rätt på alla prov jag tar, både på körskolan och på nätet. Lärarna har själv erkänt att jag kan teorin. Så de har noll chans att påstå att jag inte kan min teori. Dessutom tränade jag oerhört mycket när jag var yngre då jag hade partner och vi tränade. Tyvärr fick jag feltändning i huvudet och körde aldrig upp....

Nu går jag i körskolan och har varit där några gånger nu och börjar fatta vad detta handlar om. Skulle såklart ha tänkt igenom detta från början men jag var inställd på att detta var givet. Jag kör i Göteborg och som alla vet är det en storstad, körskolan ligger centralt centralt och då låter det på läraren att han måste köra ut innan vi börjarn, sen ska vi köra tillbaks... Numera orkar han inte ens förklara varför men första lektionen lät det som att "första lektionen tar vi dig till en parkering". Läraren är bra, däremot är den ansvariga för skolan en jobbig jävel. Har förstått att läraren känner sig stressad av denna men detta är inge mitt problem. 

Mitt problem är att jag inte får köra på mina lektioner!! Och stadskörning är moment 10 (nästa i slutet) så ska jag sitta och acceptera det här skitet hela utbildningen? NI kanske tycker detta är en skitsak men det gör mig skitirriterad. För mig indikerar det på att de vill dra ut på tiden för att mjölka en, något jag egentligen inte vill tro men jag tycker det är fult.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-09-02 15:20
    Att byta körskola kommer kosta mit 10% av insatta pengar så jag kommer förmodligen skjuta upp det istället. För har listat ut att man kan lägg lektionerna efter varandra och slippa värsta tidsspillan. Tycker fortfarande det är sjukt egentligen, och vill höra om detta är standard. Borde inte körskolan ha planerat för detta? Det borde inte vara en nyhet för dem att trafiken är hetsig inne i centrum. Även sjukt att alla körskolor ligger centralt med tanke på detta.

Var jävligt synd att jag inte tänkte ppå detta från början för då skulle jag tagit en körskola i grannkommunen.
  • Svar på tråden Körkort, läraren kör bilen. Normlalt?
  • LusenMusen
    Litorina skrev 2022-09-17 09:24:04 följande:
    Nja. Jag tog körkort i Gbg. Valde en trafikskola i ett ytterområde och puttrade runt bland villorna och i ett industriområde i början. Som jag minns det tog det ett bra tag innan vi började köra in i centrum. Snabba och täta filbyten i storstadstrafik är verkligen inget för en nybörjare. Jag minns även att korsa Avenyn som en pärs med fyra körfält i båda riktningar att ta sig över (gående, cyklar, bilar, vagnar och sen samma visa igen i omvänd ordning). Man måste vara helt trygg med manövrering av själva bilen för att hålla koll på allt som händer runt omkring. 

I stan jag bor i nu har centrum nästan lugnare trafik än förorten jag började övningsköra i och här ser man folk som är rätt gröna bakom ratten i centrum. Men i Gbg? Nej, det vore att utsätta andra för fara.

Som jag förstår det menar de att de får köra just så. JA körskolan ligger i centrum och då är det uppenbarligen stadstrfik extreme jag menar. Så jag hoppas de jag pratar med menar att de får sätta sig bakom ratten i det scenariot. För jag är verkligen ntresserad av att ta reda på vad standard är för något. 

På måndag är det lektion om jag inte är sjuk och då kommer det vara nära slutet av mitt paket och alldeles lldeles för många lektioner i "början" så jag byter, jag förlorar bara och körskolan är vinnarna men det är enda sättet vissa svinen. Antingen menar han att jag behöver 100 lektioner eller så var det inte sant att "läraren bara kör i början".

• LusenMusen

Äckel hat hat hat hat och äckel känner jag. Hur fan kan jag behöva fler lektioner DENNA gången än vad jag tog när jag körde i gymnasiet. Den läraren var alltså sämsta läraren någonsin men vi körde fan igenom alla moment har jag förstått nu, detta påtalade inte ens idiotäcklet när jag gick där! Jag bar gick dit random körde och enda gången han någonsin nämnde moment var första lektionerna sedan körde vi bara. Gjorde ett teoriprov på skoj och det var all teori jag kunde! SÅ hur fan kan jag behöva mångt fler lektioner DENNA GÅNGEN NÄR JAG KAN VARENDA JÄVLA FRÅGA, eller jag får 62/65 på alla prov som finns att ta. 

ha

Något är RIKTIGT ÄCKLIGT SJUKT och detta har vekrligen knäckt mig så hårt, vad fan är det för fel i huvet och varför kan jag aldrig få ha flyt. Är det för mycket begärt att få en anständig tjänstelevarantör när man betalar sjukt mycket pengar för det?  Människor är fan skit och jag vill bara gråta. e

Sitter här funderar på att skicka ett brev och be dem dra åt helvete men skickade ett mejl för nån vecka sen och avbokade allt redan då vilket jag ångrade så går lägger mig istället. Men jag vill bara gråta och spy samtidigt när jag tänker på denna äckelsituation. 

Förrförra lektionen skulle vi gå vidare till moment 4 sen förra lektionen körde jag dubbel och nu är planen att vi ska repetera det vi gjorde på förr igen! Önskr verkligen dessa äckel all olycka men vet smtidigt att jag måste lägga band på mig själv för jag vill ju ha det äckliga kortet (men när jag får det ooh vad jag ska svina mig och jag ska be dessa idioter dra åt helvete) men gud vad jag ångrar att jag inte bara accepter att det inte är nåt för mig. Skulle aldrig återupptagit den här skiten. För det kommer få mig att vilja DÖ, det är ingen underdrift.

• Lönnsirap
    LusenMusen skrev 2022-09-18 00:55:48 följande:

Äckel hat hat hat hat och äckel känner jag. Hur fan kan jag behöva fler lektioner DENNA gången än vad jag tog när jag körde i gymnasiet. Den läraren var alltså sämsta läraren någonsin men vi körde fan igenom alla moment har jag förstått nu, detta påtalade inte ens idiotäcklet när jag gick där! Jag bar gick dit random körde och enda gången han någonsin nämnde moment var första lektionerna sedan körde vi bara. Gjorde ett teoriprov på skoj och det var all teori jag kunde! SÅ hur fan kan jag behöva mångt fler lektioner DENNA GÅNGEN NÄR JAG KAN VARENDA JÄVLA FRÅGA, eller jag får 62/65 på alla prov som finns att ta. 

ha

Något är RIKTIGT ÄCKLIGT SJUKT och detta har vekrligen knäckt mig så hårt, vad fan är det för fel i huvet och varför kan jag aldrig få ha flyt. Är det för mycket begärt att få en anständig tjänstelevarantör när man betalar sjukt mycket pengar för det?  Människor är fan skit och jag vill bara gråta. e

Sitter här funderar på att skicka ett brev och be dem dra åt helvete men skickade ett mejl för nån vecka sen och avbokade allt redan då vilket jag ångrade så går lägger mig istället. Men jag vill bara gråta och spy samtidigt när jag tänker på denna äckelsituation. 

Förrförra lektionen skulle vi gå vidare till moment 4 sen förra lektionen körde jag dubbel och nu är planen att vi ska repetera det vi gjorde på förr igen! Önskr verkligen dessa äckel all olycka men vet smtidigt att jag måste lägga band på mig själv för jag vill ju ha det äckliga kortet (men när jag får det ooh vad jag ska svina mig och jag ska be dessa idioter dra åt helvete) men gud vad jag ångrar att jag inte bara accepter att det inte är nåt för mig. Skulle aldrig återupptagit den här skiten. För det kommer få mig att vilja DÖ, det är ingen underdrift.

Spontant tänker jag att du låter denna körskola få för mycket makt över vad du känner. Alltså jag fattar att du är besviken och kränkt, men alltså så mycket makt över ditt mående behöver du inte ge dem.

Är det körkort du vill ha eller upprättelse. Det låter ju som att du hoppas att de ska se vilken fantastisk elev du är och att du i princip redan är klar... Vilket du ju troligen inte är eftersom du bokade lektioner och inte uppkörning.
  • Litorina

Jag tror att det du behöver mest egentligen är någon som hjälper dig hantera besvikelse och ilska.

• LusenMusen
    Lönnsirap skrev 2022-09-18 08:04:30 följande:
    Spontant tänker jag att du låter denna körskola få för mycket makt över vad du känner. Alltså jag fattar att du är besviken och kränkt, men alltså så mycket makt över ditt mående behöver du inte ge dem.

Är det körkort du vill ha eller upprättelse. Det låter ju som att du hoppas att de ska se vilken fantastisk elev du är och att du i princip redan är klar... Vilket du ju troligen inte är eftersom du bokade lektioner och inte uppkörning.
    körkort då jag inte får jobb utan körkort!
  • Lönnsirap
    LusenMusen skrev 2022-09-18 11:43:27 följande:
    körkort då jag inte får jobb utan körkort!
    Fast är det körkort du vill ha, eller ett jobb?

Just nu bubblar du ju av känslor och kopplar samman saker som naturligtvis kan höra samman, men som faktiskt inte alltid per definition gör det. 

Du vill uppenbarligen inte bli lurad av körskolan och lägger tämligen mycket energi på ilska och på att fundera på om de luras. Försök fokusera på de moment som vanligtvis gör att folk klarar körkortet och jobba mot det målet, snarare än att lägga fokus på att "rädda andra" från den usla körskolan. 

Försök fokusera på vad som du faktiskt kan göra något åt och släpp det som faktiskt inte leder dig framåt mot målet att få körkort. 
  • LusenMusen
    Lönnsirap skrev 2022-09-19 09:54:06 följande:
    Fast är det körkort du vill ha, eller ett jobb?

Just nu bubblar du ju av känslor och kopplar samman saker som naturligtvis kan höra samman, men som faktiskt inte alltid per definition gör det. 

Du vill uppenbarligen inte bli lurad av körskolan och lägger tämligen mycket energi på ilska och på att fundera på om de luras. Försök fokusera på de moment som vanligtvis gör att folk klarar körkortet och jobba mot det målet, snarare än att lägga fokus på att "rädda andra" från den usla körskolan. 

Försök fokusera på vad som du faktiskt kan göra något åt och släpp det som faktiskt inte leder dig framåt mot målet att få körkort. 

Vad bubblar/ babblar du om?

Erbjudr du mig en tjänst (där jag inte behöver körkort) tar jag såklart den. Så gör du det? Nä det gör du inte. JAG vill ha körkort för jag behöver jobb. Alltså exakt vad jag skrev i inlägget.

NU då, ja jag är oerhört jävla frustrerad, arg och bitter. Jag har skitbegränsat med pengar i jämförelse med andra. Jag är beroende av körskolorna för att få det här jävla körkortet nån gång ANNARS vore jag den första att mängdträna med en privat handledare. 

Jag BLIR LURAD, det är ett faktum. För när man får köra 35 minuter av 55 minuter och avtalet var 55 då är man lurad. 

Kan förresten meddela att jag har bett nuvarnde trafikskola att hitta en annan kund för jag tänker byta skola. Kohandlar med andra körskolor för att slippa betala teorin en tredje gång men sen drar jag. Det finns inget jag ångrar mer än att jag valde den här äckliga körskolan för nu kommer jag bli blåst på lektioner och får betala avdrag på det lilla jag har kvar att rädda. Men körskolan jag byter till verkar vara TOTALT ÄRLIGA och inga äckliga svin som lurar sina kunder så jag MÅSTE göra detta. Det är också enda sättet för mig som kund att vissa missnöje. STR anser förresten inte att man blir lurad när man är i den här sitsen, kan jag meddela för jag har pratat med dem.

• Lönnsirap
    LusenMusen skrev 2022-09-19 16:57:42 följande:

Erbjudr du mig en tjänst (där jag inte behöver körkort) tar jag såklart den. Så gör du det? Nä det gör du inte. JAG vill ha körkort för jag behöver jobb. Alltså exakt vad jag skrev i inlägget.

Nä, självklart erbjuder jag inte dig något jobb! Dels jobbar inte jag med att anställa folk och dels verkar du ha problem att tänka klart när du upplever orättvisor.

Du verkar tro att körkortet är det enda som behövs, men vanligtvis behöver man också visa att man hanterar själva jobbet man söker. 

Lycka till med såväl jobb och att ta körkort!
  • LusenMusen
    Lönnsirap skrev 2022-09-19 19:43:28 följande:
    Nä, självklart erbjuder jag inte dig något jobb! Dels jobbar inte jag med att anställa folk och dels verkar du ha problem att tänka klart när du upplever orättvisor.

Du verkar tro att körkortet är det enda som behövs, men vanligtvis behöver man också visa att man hanterar själva jobbet man söker. 

Det var du (eller nån annan) som började dravla, då dravlar jag tillbaks. Det om jobbet är helt korrekt. Men låt oss hålla oss till körkort och hur det ser ut på trafikskolorna för det är faktiskt det enda jag bryr mig om. Är jag arg? Är jag hatisk? Är jag bitter? Är jag sur? Är jag uppgiven och vill skrika? Ja på samtliga frågor. Men det är faktiskt irrelevant nu.

Jag känner mig helt klart trängd. Av något jag menar är högst orimligt och även om jag inte har facit på någonting så verkar mitt fall vara lite av en unik situation. Det verkar inte finnas något skrivet i sten så att säga...

Vissa blir satta bakom ratten efter första lektionerna och då talar jag verkligen om DE ALLRA FÖRSTA lektionerna, inte att man går hela paketet och fortfarande  får färdtjänst. Idag gick 20 fucking minuter åt allt annat än att köra bilen (för mig). Det är perverst. Rätt säker på att jag kommer köra en klagan till ARN när jag lugnat ner mig. 

Jag tycker själv att jag är värdelös då jag inte ens kommer ihåg mer från förra omgången körskola eller så är den här körläraren för försiktig, jag tror seriöst det. Förra läraren jag hade var sjukt oduglig men han hade trots allt pedaler och en gång styrde han rätt när jag bytte fil felaktigt. Med andra ord vad alla körskolebilar har. Annars kunde man ju likaväl kört privat, just det ja, privata bilar har inget av det ovan och ändå tillåts dessa köra precis var de vill.

Detta är ren och skär skit men jag måste ha ett äckligt körkort och då byter jag bara körskola innan jag är ruinerad.

• LusenMusen
    Lönnsirap skrev 2022-09-19 19:43:28 följande:

Det var du (eller nån annan) som började dravla, då dravlar jag tillbaks. Det om jobbet är helt korrekt. Men låt oss hålla oss till körkort och hur det ser ut på trafikskolorna för det är faktiskt det enda jag bryr mig om. Är jag arg? Är jag hatisk? Är jag bitter? Är jag sur? Är jag uppgiven och vill skrika? Ja på samtliga frågor. Men det är faktiskt irrelevant nu.

Jag känner mig helt klart trängd. Av något jag menar är högst orimligt och även om jag inte har facit på någonting så verkar mitt fall vara lite av en unik situation. Det verkar inte finnas något skrivet i sten så att säga...

Vissa blir satta bakom ratten efter första lektionerna och då talar jag verkligen om DE ALLRA FÖRSTA lektionerna, inte att man går hela paketet och fortfarande  får färdtjänst. Idag gick 20 fucking minuter åt allt annat än att köra bilen (för mig). Det är perverst. Rätt säker på att jag kommer köra en klagan till ARN när jag lugnat ner mig. 

Jag tycker själv att jag är värdelös då jag inte ens kommer ihåg mer från förra omgången körskola eller så är den här körläraren för försiktig, jag tror seriöst det. Förra läraren jag hade var sjukt oduglig men han hade trots allt pedaler och en gång styrde han rätt när jag bytte fil felaktigt. Med andra ord vad alla körskolebilar har. Annars kunde man ju likaväl kört privat, just det ja, privata bilar har inget av det ovan och ändå tillåts dessa köra precis var de vill.

Detta är ren och skär skit men jag måste ha ett äckligt körkort och då byter jag bara körskola innan jag är ruinerad.

Svar på tråden Körkort, läraren kör bilen. Normlalt?