Inlägg från: Anonym (....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (....)

Dimor

klyban skrev 2022-09-09 15:49:44 följande:

DU missar varje gång och sakligt beskriva vad som är fel och vad som inte skulle vara relevant.
    Jag finner TS som rätt klok och förstående vad som sker, så råden verkar ha varit utmärkta.
    Men vad du vill vet ingen mer än att du är hör för mig, då sakligt deltar du inte i en diskussion som TS vill ha.

Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-09 14:41:17 följande:
    Ja håller helt med. Att de orkar lägga energi ens..

Jag har minskat på antalet ja de har jag men enbart en liten mängd. Jag tar alla på samma gång på morgonen eller vid lunch . Så ja minskar en i taget från den mängden. Ska ja börja sprida ut de istället och minska eller spelar de ingen roll tro? 

Det är lugnt, jag låter deras saklighet tala, så tröttar de till slut, men att de aldrig lär sig att jag tvingar dom att vara sakliga och berätta vad som är fel och relevant.

Hur som helst, låt inte min svans störa oss.
    Nä, tror inte du ska börja sprida ut det nu, fortsätt med nedtrappningen och att den känns okey.
    Att ta bort en tablett är mer psykiskt än fysiskt, men det är bra ta den mentala biten ändå.
    Det är svårt och avgöra när du känner det börjar bli jobbigt att ta bort, men 1-3 till och i långsam nedtrappning tror jag det tar innan du känner av det.
    Enda är att mot slutet så kanske ta dom senare på dagen istället, så är inte problemen med AT lika stor för sömnen som annars(är min gissning, är lite osäker på vart all problematik sitter helt på denna loperamid, tagit upp de som jag tror du får.)

Behövs ingen mer saklig beskrivning av vad som är fel än att allt du skriver är fel och inkorrekt. Osammanngande svammel är vad det är.
  • Anonym (....)
    klyban skrev 2022-09-10 09:58:51 följande:

Du glömde av att påvisa detta igen, och per automatik så kvarstår min information som korrekt.
    Och svammel, ja, kanske jag ska trycka visa endast nästa gång och citera alla dina inlägg och fråga varför du förstör TS tråd med nonsens du inte kan påvisa.

Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-10 00:47:27 följande:
    Finns de någon arbetsplats som använder sig utav HR tester ? Eller är de bara blod och urin ?

Vad är ett HR-test?

Tror aldrig man drar blod på en arbetsplats, urin var vanligt och det enda nästa innan, men nu på senare år har salivdrogtest ökat, och det är nog pga ett urinprov ALDRIG NÅGONSIN kan påvisa en onykterhet, bara att droger har konsumerats.
    Men även salivdrogtesten har sina problem, då jag har för mig vissa droger kan fastna i ett salivtest men att man inte är onykter.

Men oroa dig inte över drogtester nu, du vet vad du ska göra om ett sådant sker och att det är svårt och se några problem där.

Nej, jag glömde inte att påvisa det. Du däremot glömde vad du själv skrivit och vad du tidigare svarat på. Precis som vanligt. 

Vanligt att även ta blodprover för drogtestning på arbetsplatser. 

Med drogtestning så är poängen att testa om mam använder droger. Inte testa om man är onykter. 
  • Anonym (....)
    klyban skrev 2022-09-10 11:05:43 följande:

Eftersom din saklighet saknas eller ens ett försök att påvisa, så är det fortfarande inkorrekt påstående av dig att loperamid inte når blodbanan.

Varför skriver du något som är fel?
    Och sen låtsas att du inte sade detta felet?

Kolla substanslösheten i dina inlägg efter jag berättade för du hade fel om att loperamid inte skulle nå blodbanan.

Mina inlägg är inte menat att vara sakliga, då det inte behövs saklighet i inläggen. Ledsen om du trodde det. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-12 11:14:36 följande:

Nu fick ja reda på att de är blod prov och urinprov. Som skiclas på analys och msn får anar efter ett par dagar.
    De borde va okej? 

Ja, du kan väl inte neka att ta dem?!
  • Anonym (....)

Klyban: Finns många människor som nekar att ta drogtester på arbetsplatsen, även om de inte sagt något innan. Varför skulle de ens mna något innan? 

Märklig och udda fråga av dig... Inte ovanligt dock. 

• Anonym (....)

Ts: Vad de ser efter i proverna och vad som är beställ ingen av analyser är enbart din arbetsgivare som kan svara på. Ingen här på familjeliv. Ni borde fått information om vad de ska analysera. 

• Anonym (....)
    klyban skrev 2022-09-12 15:47:23 följande:

Konstigt svar då TS precis före berättade det inte var en sak ens att vägra ett drogtest..
    Utan oron är över vad som sker efteråt, hur kan du ens ha missat det?

Vad är en märklig fråga?
    För du glömde av att berätta detta.

Svaret var inge där när mitt inlägg kom.... 

Mitt svar till dig var generell basis. Hur kan DU missa det? 

Och hur kan DU missa att den märkliga och udda frågan är DIN egna?! Om du inte kommer ihåg vad du själv skrivit så får du gå tillbaka och läsa dina egna inlägg. JAG ska inte behöva berätta för dig vad DU har skrivit! 
  • Anonym (....)
    klyban skrev 2022-09-12 17:08:55 följande:
    Och sen kom du och prata om och efter:
    Anonym (....) skrev 2022-09-12 15:43:29 följande:
    Klyban: Finns många människor som nekar att ta drogtester på arbetsplatsen, även om de inte sagt något innan. Varför skulle de ens mna något innan? 

Märklig och udda fråga av dig... Inte ovanligt dock. 

TS har inte en enda gång sagt den ska vägra drogtest5, utan varje gång berättat att denna är orolig att det fastnar i ett sådant och ger problem.

Detta hade du kunnat läsa till dig själv, men du struntade i detta inser vi alla.

Du glömde igen att berätta vilken fråga som var märklig för dig, som du förstår kan jag inte läsa av din hjärna över internet, inte heller i verkligheten har jag denna förmåga.

Men okey, ingen fråga var märklig då visade det sig.

Har jag påstått att ts har sagt att hon skulle vägra? 

Inlägg 110: "Varför skulle TS det för?" Det är DIN märkliga och udda fråga. 

Du kan uppenbarligen inte heller läsa dina egna inlägg över internet... 
  • Anonym (....)
    klyban skrev 2022-09-12 22:36:58 följande:
    Anonym (....) skrev 2022-09-12 13:27:04 följande:
    Ja, du kan väl inte neka att ta dem?!

Som sagt vad, TS har bara uppvisat oro över drogtestet och aldrig varit en sak med annat.

Och du har även facit att så är fallet också, så vad är det du vill, för det enda vi ser är din besatthet av mig.
    Och min person är helt irrelevant för ämnet.

Och varför förstör du TS tråd?
    Och om du tror du ska svara inte, så kan jag alltid citera dina inlägg igen och se all ad hominem och denna besatthet av min person.
    Jag måste gett saklighet i nått annat ämne som fått dig tappa fattningen och att du uppvisar detta beteende, och det är därför du är anonymiserad.

Det med att sakligt svara på inlägget är inget för dig va.... 

Och ad hominem-snacket kan du sluta med. Är bara töntigt att slänga sig med uttryck man inte förstår eller behärskar. 
  • Anonym (....)
    klyban skrev 2022-09-13 06:10:38 följande:

Mer ad hominem och osaklighet, vad ska TS göra med den  ad hominem i sin strävan att sluta med loperamid?

Soryu skrev 2022-09-12 23:31:03 följande:
    Bra jobbat, fortsätt så!

Klyban: tror du frågade någonting om hur jag tänker. Jag tänker med nedtrappning att man kan ta det lite snabbare i början och lite mer långsamt på slutet, och som jag tror du skrev är det ju bra att ta bort kvällsdoser sist med tanke på sömn.

Angående metadon eller buprenorfin så tycker jag inte att det är ett alternativ eftersom man ersätter ett ändå ganska lindrigt missbruk med betydligt mer potenta substanser i en behandling som tenderar att bli livslång. Tyvärr finns det mindre nogräknade kollegor som ägnar sig åt att behandla på det sättet och det är klart, det funkar ju jättebra på det sättet att man lyckas sluta med loperamid. Men till ett väldigt högt pris.

Låter helt galet att de går upp i stegen och helt plötsligt lägger en berusande opioid med samma problematik.
    Hoppas dessa läkare som har den metoden är få, men jag kan kanske se det som en sista desperat åtgärd, för loperamid i dessa mängder blir väldigt dyrt.

Det vart nog en satans tur att jag aldrig blev beroende av loperamid när jag åt en massa av dom och när gallblåsan krånglade.(Massa var typ 6-12 på en dag när jag tog)
    Sen vet att jag inte tog överdrivet, då effekten av loperamiden var inte nog att stilla magen.
    Utan det var 8-10 tillfällen på toan och diarré ofta ändå.

Jag vet vad jag har skrivit, så för min del behöver du inte citera varje inlägg. Du däremot verkar inte komma igåh vad du själv skrivit, svart på eller vad andra svarar dig på. Du bör istället läsa dina egna inlägg noga. 

Och nej, det var inget ad hominem. Släng dig inte med uttryck du inte behärskar. Det är vara töntigt. 

Det ts ska göra är att ta kontakt med vården och få hjälp med nedtrappning, om hon* inte klarar det själv. 

*han
  • Anonym (....)
    Soryu skrev 2022-09-13 22:16:22 följande:
    Hehe. Jo, jag brukar uttrycka mig försiktigt. Jag tycker också det är total idioti men formellt sett går det att göra utan att det utgör tjänstefel eller så. Tyvärr.
    Finns ingen seriös läkare som behandlar loperamidmissbruk med metadon eller buprenorfin. 
  • Anonym (....)
    klyban skrev 2022-09-13 22:49:35 följande:

Nu kom du du och du igen.
    Så tre stycken ad hominem i detta inlägget, du verkar besatt av mig.
    Men problemet jag är irrelevant för ämnet, varför är du här och förstör TS tråd?

Och läs fakta, metadon används och är väldokumenterat som du ser.
    Jag har inte svårt och förstå metadonbehandling längre, och när en person äter så mycket som 20 kartonger loperamid dagligen.
    janusinfo.se/nyheter/nyheter/2019/loperamidanvandsimissbrukssyfte.5.3cfa3d2a168e0fe850998f50.html

Och fortfarande inget ad hominem. Och du som person har aldrig varit relevant för ts och kommer aldrig att bli det heller. Dags för dig att kliva ner från de höga hästarna. 

Ingen seriös läkare rekommenderar metadon eller buprenorfin mot loperamidmissbruk. (Om du inte förstår vad den meningen betyder så läs igen, och igen, och igen osv osv osv osv tills du kanske förstår vad det betyder) 
Svar på tråden Dimor