Tecum skrev 2022-08-28 16:57:05 följande:
Du har valet att rösta på C som KANSKE gör upp med V i någon central fråga, eller rösta på L som SÄKERT kommer att stötta en regering med stort SD-inflytande. Det valet borde vara lätt för någon som vill hålla SD borta från inflytande...
L borde göra gemensam sak med C och tillsammans påverka S i liberal riktning och på så sätt få igenom delar av sin politik, då försvagar man också inflytandet från Mp och V. De flesta S-väljare tycker illa om Mp och det vet Magda - och instämmer...
Jag tror ju att C kommer släppa rätt mkt åt V, men det vet jag ju inte. Alla dessa röda linjer verkar så raderbara när det passar.
Jag är i grund och botten en väldig liberal mittenväljare med något mer lutning åt det borgeliga hållet men långt ifrån så pass som det blivit nu i det blocket. Jag tror på att staten ska finnas, att det ska finnas ett skyddsnät när det skiter sig för en, och att en del saker blir bättre om de är centralt styrda. Däremot tror jag på det fria valet, att människor själv ska kunna få bestämma rätt mycket eftersom vi alla är så olika och att företagande och företag och kreativitet är jätteviktig för att driva vetenskapen och tekniken framåt snabbare. Miljön ser jag som viktig, men avskyr signalpolitik.
Så att rösta rött är inte min grundinställning, men jag känner mig inte heller hemma på andra sidan längre.
Jag kanske borde flytta...