• Anonym (GÖTEBORG)

Vad tänker ni om Håkan Hellströmfenomenet?

Läste att han sålt en kvarts miljon biljetter..TA IN DET!

250 000 tonårshjärtan (flesta tjejer) har betalat för att de denna hesa medelåldersman sjunga falskt.

Har aldrig förstått nånting av denna karl förutom att han har bra hår och verkar sympatisk.

• Svar på tråden Vad tänker ni om Håkan Hellströmfenomenet?
  • EnAnonumius
    Anonym (GÖTEBORG) skrev 2022-08-19 23:29:18 följande:
    Ja men 250 000? Det gör honom till den största artisten i världen ungefär? Vad har han som får honom att sälja så många biljetter år efter år som INGEN annan artist knappt världsartist kommit nära? Kan inte komma på någon större faktiskt?
    Anonym (GÖTEBORG) skrev 2022-08-20 01:45:55 följande:
    Då har du inte läst tidningarna idag. en kvarts miljon svenskar bryr sig om HH det är en del. Säg någon annan svensk grupp/artist som säljer så mycket biljetter?

INGEN
    Så du tror Sverige är hela världen? Drömmer

Och med tanke på att du tror att 250 000 biljetter sålda i Sverige, gör någon "störst i världen" , så hur kan du veta av 100% fakta att ingen annan svensk artist inte kommer/har sälja/sålt mer?

Inte alls "impad" av att HH sålt 250 000 biljetter.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (GÖTEBORG)
    EnAnonumius skrev 2022-08-20 08:06:48 följande:
    Anonym (GÖTEBORG) skrev 2022-08-20 01:45:55 följande:
    Då har du inte läst tidningarna idag. en kvarts miljon svenskar bryr sig om HH det är en del. Säg någon annan svensk grupp/artist som säljer så mycket biljetter?

INGEN
    Så du tror Sverige är hela världen? Drömmer

Och med tanke på att du tror att 250 000 biljetter sålda i Sverige, gör någon "störst i världen" , så hur kan du veta av 100% fakta att ingen annan svensk artist inte kommer/har sälja/sålt mer?

Inte alls "impad" av att HH sålt 250 000 biljetter.
    Högst ointressant åsikt som inte tillförde något alls till tråden.
  • Anonym (Maria81)

Väldigt överskattad musikaliskt. Men han verkar snäll och sympatisk säger folk som träffat honom. Positivt.
    Sedan tycker jag han nallar lite mycket från vissa andra musiker. Hans röst är lite jobbig men man gillar ju olika och fastnar ju för olika musiker/stilar. Så är det med det. 

• EnAnonumius
    Anonym (GÖTEBORG) skrev 2022-08-20 11:34:38 följande:
    Högst ointressant åsikt som inte tillförde något alls till tråden.
    Intressant..
    Hur får du ifrågasättande av (dina) påståenden till det handlar om åsikter?

Är det på samma sätt som att 250 000 biljetter skulle göra någon "störst i världen"Drömmer

• Anonym (Linda)

Gillar att han är en kontrast till allt uttänkt, analyserat, finputsat och polerat i popvärlden. För att inte tala om all "perfektion" på Instagram. Det är lite mer klassisk rockstjärna över Håkan faktiskt. Lite mer Mick Jagger. Kul! Den sista rockstjärnan? Lite punk är alltid trevlig. Lite arv efter Sex pistols och den svenska postpunken på 90-talet men med mycket vissång och pop inkluderat. Lite rufsigare. Kul!

Och är tacksam att Håkans fans är roliga, lojala och lyfter och stöttar detta. 

De som inte gillar lite krullig glad felsång kan väl ta och lägga upp ännu en bild på sig själva på Instagram där allt ska vara så korrekt hela tiden. 

• Anonym (GÖTEBORG)
    EnAnonumius skrev 2022-08-20 12:51:03 följande:
    Intressant..
    Hur får du ifrågasättande av (dina) påståenden till det handlar om åsikter?

Är det på samma sätt som att 250 000 biljetter skulle göra någon "störst i världen"Drömmer
    Du väljer att misstolka och ville förmodligen mest starta en dryghetskonflikt eller sur stämning?!
    Tror att du förstod mycket väl att STÖRST I VÄRLDEN kanske inte behöver tolkas helt bokstavligt utan kanske ska sättas i kontext till länders storlek och population. Hur många svenska artister eller världsartister har sålt ut ca 10 Ullevi på så kort tid? Håkan är störst sen Bruce, Madonna och Guns and Roses.

Känner inte till alla USA´s eller Japans världsstjärnor, men vet att det finns ett Sydkoreanskt band som sålt flest biljetter på kortast tid och bl a Justin Bieber  är enda artist som sålt ut hela Madison Garden tex. 

Idag är nog Billie Eilish den största som 2022 sålde flest biljetter på kort tid, ca 500 000 på ca 1 tim.

• EnAnonumius
    Anonym (GÖTEBORG) skrev 2022-08-20 13:21:35 följande:
    Du väljer att misstolka och ville förmodligen mest starta en dryghetskonflikt eller sur stämning?!
    Tror att du förstod mycket väl att STÖRST I VÄRLDEN kanske inte behöver tolkas helt bokstavligt utan kanske ska sättas i kontext till länders storlek och population. Hur många svenska artister eller världsartister har sålt ut ca 10 Ullevi på så kort tid? Håkan är störst sen Bruce, Madonna och Guns and Roses.
    Ja du.. Om du tittar dig omkring så var knappast jag den enda som reagerade på ditt utlåtande om "störst i världen".

Personen som skrev inlägg #9 frågade DIG om vilken värld du lever i. Missade du det?

Hen hade svarat på samma tokiga skrivna inlägg från dig, d.v.s ditt inlägg #5 (och således innan mig på köpet)

Du hade skrivit så otroligt dumt som citera dig och dina egna ord från inlägg #5:
    Anonym (GÖTEBORG) skrev 2022-08-19 23:29:18 följande:
    Ja men 250 000? Det gör honom till den största artisten i världen ungefär? Vad har han som får honom att sälja så många biljetter år efter år som INGEN annan artist knappt världsartist kommit nära? Kan inte komma på någon större faktiskt?

(slut citat)

Det var ju DU själv som satt och jämförde HH med världsartister och fick honom att vara större än världsartister.

Om man INTE menar "störst i världen" så kanske du kunde ha skrivit "störst i Sverige" i stället. Eller är det överkurs för dig.
    För det är väl antagligen lättar ett kräva att folk skall vara tankeösare i text, än att skriva vad man egentligen menade? Drömmer

Oj ytterligare en dumdryg kommentar från mig kanske? 

• Anonym (Oförstående)

Har aldrig förstått hypen. Eller varför han älskas av kritikerna. Sätter honom i lite samma fack som Di Leva. Det är ju inte precis som att de har vackra sångröster heller.

Fast då jag är ett fan av Nationalteatern så kan jag ju inte uttala mig speciellt om rösterna egentligen.

• BeautifulLiz
    Anonym (Oförstående) skrev 2022-08-20 17:02:28 följande:

Har aldrig förstått hypen. Eller varför han älskas av kritikerna. Sätter honom i lite samma fack som Di Leva. Det är ju inte precis som att de har vackra sångröster heller.

Fast då jag är ett fan av Nationalteatern så kan jag ju inte uttala mig speciellt om rösterna egentligen.

Du har inte hört Di Leva tolka Bowie?
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
Svar på tråden Vad tänker ni om Håkan Hellströmfenomenet?