Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Otrogna män och deras egenheter

Man i norr skrev 2022-08-16 19:33:56 följande:
    Männen tror väl såklart att du är en normalt fungerande människa! Om du verkar vara som folk, så är väl risken väldigt låg att du är ett psykfall, eller potentiell kaninkokerska. Men när man läser dina inlägg så börjar jag undra.. Trolltråd?
    Jag menar varför skulle du ens tänka tanken att söka upp frun?? Du skulle kanske sabba både hans (som du ändå måste ha några känslor för) liv och även fruns och barnens! Du skulle dessutom göra bort dig själv fullständigt, först ha ihop det med en man som du vet är upptagen och sedan gå till frun och säga Ha-ha!
    Vad i hela glödheta skulle du vinna på det? Bli hatad av både han och henne och föraktad av alla!

Och varför skulle jag berätta för frun, ja jag kanske tänker att om jag hade varit i hennes sits så hade jag velat veta det, även om det ?sabbar livet?. Men en del vill ju leva i en fantasivärld så det är inte lätt att veta.

Har faktiskt varit med om att det kom fram öppet, dock var det inte någon från nätet utan en man på jobbet. Det var inget som drabbade mig negativt som du beskriver så den delen är jag inte rädd för.

• Anonym (Maria)
    Decemberskytt skrev 2022-08-16 21:36:45 följande:

Jag skulle vilja vända på frågan; vad är det som gör att vissa helst väljer sex med upptagna personer? Då oftast kvinnor med män som är sambo/gifta. Finns väl hur många obundna män som helst, varför funkar inte det?

Helst? Det får du nog starta en egen tråd och fråga om för det är helt OT här 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (50åring) skrev 2022-08-17 09:09:59 följande:

Hej,
    Jag är en helt vanlig man....Har det mesta som jag efterfrågar i livet. Varit gift i många år och har barn. Det enda jag kan klaga på är mitt sexliv med hustrun.
    Det har därför hänt flera gånger att jag haft affärer vid sidan om. Inga ovärdiga fyllegrejer och ONS. De flesta har jag träffat flera gånger.
    Men, vill inflika i denna tråd... Samtliga jag varit med, förutom nått fall..så har mina affärer varit med GIFTA KVINNOR.
    Så varför diskuterar ni MÄN i denna tråd?
    Även kvinnor vill väl leva livet, få uppmärksamhet och uppskattning, samt ha passionerat sexliv.
    Min egen slutsats varför jag haft dessa härliga stunder är för att kvinnorna har skittråkiga, men goda makar, där hemma som är gubbiga och helt utan finess och nyfikenhet att experimentera med deras fruar.
    Alla kvinnor vill nog uppleva lite variation, emellanåt vanilj och ömhet och ibland hård porrfilmssex. Tre gifta kvinnor har faktiskt frågat om att bli tagna i rumpan för att få testa. Kanske lättare att fråga och pröva med älskaren än gubben därhemma... En ville förverkliga en fantasi att vara med flera män (vilket troligtvis fortfarande är en fantasi)
    Samnanfatningsvis; det finns alfahanar, men minst lika många alfahonor också!

Tråden handlar om män eftersom det var just män jag funderade över, det var därför jag startade tråden, den som undrar om kvinnor kan väl ta det i en mer passande tråd?
    och frågan var inte främst varför de är otrogen utan mer varför de så gärna berättar diverse privata saker.
  • Anonym (Maria)
    Lev84 skrev 2022-08-17 09:14:11 följande:

Jag har aldrig förstått varför man ska vara otrogen, får man inte det man vill ha i ett förhållande så borde man vara singel. Jag är gift och skulle min man vara otrogen så skulle jag vilja veta. 

De vill väl inte bli av med frun och det liv de har tillsammans. Och de lurar henne gärna för att få som de vill.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2022-08-17 08:27:21 följande:
    Frågan är varför de väljer att stanna kvar och vara otrogna istället för att göra slut och kanske hitta någon som passar dem bättre?
    Varför välja att bete sig som en skitstövel istället?

Sen kan det ju finnas orsaker bakom bristande sexlust också.
    Men då försöker man lösa det tillsammans.
    Och går inte det så är det ärligare att gå skilda vägar.
    Det är ärligare, men i slutändan så är deras själviska önskemål om vad de vill ha är mer värt än ärlighet.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2022-08-17 09:43:26 följande:
    Ja,men då borde de inte ha ett förhållande överhuvudtaget utan leva singellivet tills de är redo för något mer. 
    Den åsikten bryr de sig antagligen inte om...
  • Anonym (Maria)
    Anonym (För att...) skrev 2022-08-17 16:00:37 följande:
    Otrogna män och deras egenheter
    Är man, har aldrig vänstrat men om jag skulle göra det hade jag antagligen haft väldigt dåligt samvete och därför behövt prata om det. Kanske om "du" då hade bekräftat mig i detta och det jag säger hade det dåliga samvetet lättat? 

Sex med någon annan än sin fru är ju ett väldigt stort övertramp, inte bara mot sin fru utan även mot sig själv. Sex är ju så mycket mer än in-ut-sprut-slut, det väcker starka känslor, så det är kanske inte så konstigt att dessa män vill/behöver prata om det?
    Prata om sexet gör de ju inte direkt, eller det kan väl hända att man diskuterar det med, men det var inte det jag avsåg i trådstarten
  • Anonym (Maria)
    ClumsySmurf skrev 2022-08-20 18:09:45 följande:
     Hypotes:
    De "pratar ut" så att "bekräftelsesökande från nätet" ska tro att hon är mer än ett hål att tömma i?
    Varför ska hon tro det?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (FruL) skrev 2022-08-20 21:51:01 följande:

Jag tror inte min man är otrogen och vore han det skulle jag inte vilja veta det heller. Så nej, du behöver inte börja ringa samtal till höger och vänster.

De pratar om sitt liv av flera anledningar - för som så mycket annat finns det ju inte bara ett skäl till varför det ena eller det andra sker. En anledning är att det är rätt ointressant att ligga med någon (vecka in och vecka ut) utan att få någon form av djupare kontakt. Och på samma sätt som vänner måste ge och och få information om varandra behöver detta också ske i en en sexuell relation om den ska fortgå. Ok att ha sex ett fåtal gånger med någon där man inte klickar med kommunikatornsmässigt, men efter ett tag behövs något mer. Jag antar att du inte har haft längre relationer med män vars liv du funnit ointressant, eller?  

De vill också visa dig vilka de är och hur deras relation ser ut - eftersom relationen är en stor del av vilka de är. Jag menar många har säkert varit tillsammans med sin fru i 15-20 år. De pratar därför om sitt liv för ibland är det enklare att anförtro sig till någon som inte är så innästlad i ens liv. Man kanske inte vill att de man umgås med som par ska veta en massa (dåliga) saker om ens relation. Det kan bli för jobbigt för alla inblandade. Tro mig - det är ganska jobbigt att sitta på den där middagen och veta att han/hon gör si eller så och låtsas att allt är som vanligt. Men så vet man att han ibland är en riktig mupp.   

Dessutom tror jag att den flesta otroheter startar för att man klickar i kommunikationen och sen går vidare till sex. Det är nog sällan man hoppar i säng med någon så där vips. Den spärren har nog de flesta. För att otrohet ska ske måste nog ens spärrar nötas ner under längre tid. 

Vad jag inte fattar är hur du inte har kunnat räkna ut dessa saker själv. 

Syftet med frågan var att få andras tankar också så tack för ditt bidrag!
  • Anonym (Maria)
    Anonym (undrar) skrev 2022-08-22 14:54:20 följande:

Jag undrar snarar hur DU fungerar när du medvetet väljer att ligga med såna patetiska ursäkter till "män"?

Du verkar ju lägga väldigt mycket energi på att fundera över deras beteende och påståenden men noll energi på att reflektera över ditt eget. Du kanske borde vända på det och fundera mer över vad DU gör och varför?

Tråden handlar om männen, men varför jag har gjort som jag har gjort framgår i trådstart så läs gärna den.
Svar på tråden Otrogna män och deras egenheter