• Drömmenom3

Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????

Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 

• Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Drömmenom3
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-05-06 17:46:04 följande:
    Lycka till om du bestämmer dig för att testa imorgon! ❣️
    Tack snälla Hjärta
  • Drömmenom3

Vågar nästan inte skriva det  men jag testade svaaaagt positivt imorse... RD11 Kanske borde varut starkare men det var där om än väldigt svagt. 
    Sen i förrgår känner jag även lite molvärk i ryggslutet och i livmodertrakten till och från- så jag känt i mina tidigare graviditeter. 

Hade ALDRIG trott detta denna gång. Aldrig under en ruvning har jag tänkt så lite på att jag ruvar , aldrig tidigare har jag inte brytt mig om jag lyfter nåt tungt , springer, stressa mm . Jag hade börjat förlika mig med tanken på att det inte blir nåt tredje barn , och inte ens ett plus. Har föreställt mig hur jag ska peppa och stärka mig själv denna sommar och försöka att inte låta sorgen gräva ner mig. Att vara tacksam för det jag har . Och det är jag alltid såklart , men extra mycket. 

Puh! Nu är det ju en ganska stor risk att detta inte blir nåt ändå men detta har just nu gjort att mina tankar tagit en helt annan vändning och jag är såklart glad men mest chockad och rädd. 

• Anonym (Försöker också)
    Drömmenom3 skrev 2023-05-07 20:49:58 följande:

Vågar nästan inte skriva det  men jag testade svaaaagt positivt imorse... RD11 Kanske borde varut starkare men det var där om än väldigt svagt. 
    Sen i förrgår känner jag även lite molvärk i ryggslutet och i livmodertrakten till och från- så jag känt i mina tidigare graviditeter. 

Hade ALDRIG trott detta denna gång. Aldrig under en ruvning har jag tänkt så lite på att jag ruvar , aldrig tidigare har jag inte brytt mig om jag lyfter nåt tungt , springer, stressa mm . Jag hade börjat förlika mig med tanken på att det inte blir nåt tredje barn , och inte ens ett plus. Har föreställt mig hur jag ska peppa och stärka mig själv denna sommar och försöka att inte låta sorgen gräva ner mig. Att vara tacksam för det jag har . Och det är jag alltid såklart , men extra mycket. 

Puh! Nu är det ju en ganska stor risk att detta inte blir nåt ändå men detta har just nu gjort att mina tankar tagit en helt annan vändning och jag är såklart glad men mest chockad och rädd. 

Men woooow!!!! Stort grattis!!! Det ska gå vägen!
    Jag känner ju inte dig men åh vad jag blev glad nu! 

STORT lycka till! 

• Orkidé8181
    Drömmenom3 skrev 2023-05-07 20:49:58 följande:

Men WOW!!!!
    stort grattis!!!Hjärta
  • Drömmenom3
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-05-07 21:09:35 följande:

Men woooow!!!! Stort grattis!!! Det ska gå vägen!
    Jag känner ju inte dig men åh vad jag blev glad nu! 

STORT lycka till! 

Tack, vad gulligt! {#emotions_dlg.flower}

Jag är försiktigt positiv , tankar som att plusset borde ha varit starkare ekar i huvudet. Kanske finns det inte ens kvar imorgon ? 5 dagar kvar till riktiga testdagen? 

• Drömmenom3
    Orkidé8181 skrev 2023-05-07 21:10:05 följande:
    Men WOW!!!!
    stort grattis!!!Hjärta
    Tack snälla Hjärta

Så läskigt bara ? Så osäkert
  • Anonym (Hej)

Stort grattis! Som du såg på min bild var inte hwller mitt stark rd 11 

tänkte ta digitalt i veckan för att se om det övergått till 2-3 v nu 

• Drömmenom3
    Anonym (Hej) skrev 2023-05-07 21:57:21 följande:

Stort grattis! Som du såg på min bild var inte hwller mitt stark rd 11 

tänkte ta digitalt i veckan för att se om det övergått till 2-3 v nu 

Tack!

Fast mitt streck var svagare - mer som ditt CB test RD 9 , kanske liiite mer synligt men inte mycket?.
  • Anonym (Hej)
    Drömmenom3 skrev 2023-05-07 22:04:30 följande:
    Tack!

Fast mitt streck var svagare - mer som ditt CB test RD 9 , kanske liiite mer synligt men inte mycket?.
    Det kan vara helt individuellt hur snabbt man producerar hormoner ju. fortsätt testa i morgonurin och se om det blir starkare 
  • Drömmenom3
    Anonym (Hej) skrev 2023-05-07 22:16:27 följande:
    Det kan vara helt individuellt hur snabbt man producerar hormoner ju. fortsätt testa i morgonurin och se om det blir starkare 
    Sant. Ska nog testa imorgon bitti igen.
    Hur var det nu - var ditt en två dagars eller tre dagars ? Det har ju också betydelse gissar jag ? 
Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?