• Drömmenom3

Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

Vi drömmer om ett tredje barn och ska försöka förverkliga den drömmen genom IVF(ICSi). Vi har nämligen inte bara åldern emot oss (fyller 42 senare i år och mannen 48), mannens simmare är dessutom färre och många Av dem har ett avvikande rörelsemönster. 
    Vi har 2 IVF-barn sen tidigare som vi hade turen att få på 3:e respektive 1:a försöket ????

Nu ger vi det tre försök att förhoppningsvis utöka familjen. 
    Är förväntansfull men också väldigt orolig och spänd inför detta . Vore kul att följa andra klinkande situation. Välkomna hit! 

• Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
  • Orkidé8181
    Anonym (Shiny) skrev 2023-04-29 17:20:13 följande:

-Orkidé. 
    Spännande att ni ska försöka igen. ✊

Vi har nog landat i att vi gör frysöverföringen och därefter ett sista färskförsök. Om inget fungerar avslutar vi troligtvis med äggdonation. Håller på att kolla upp kliniker för det nu. Men helst av allt vill jag få barn med egna ägg! 

Hur går det för er som ruvar? 

Ja vi kommer ge oss på ett 3 och och köra

hoppas att erat FET funkar nu <3

vad är prisskillnaden då man väljer äggdonation?
  • Orkidé8181
    Drömmenom3 skrev 2023-04-29 17:53:57 följande:
    Spännande ! Håller tummarna  så hårt jag bara kan.

Tack :)

och vilken ruvardag är du på? 

hur mår du? Hjärta

• Drömmenom3

Min molvärk i mage och rygg är nu knapp märkbar sen igår så nu tror jag att kroppen redan rensat bort embryona ?.  Bara ännu mer tydligt, tycker jag , att det hörde ihop med återföringen . 

Orkar inte ens vara försiktig och ta det lugnt längre . Tokstädat hemma idag , lyft kartonger och varit i farten. Tror verkligen på att det inte spelar nån roll vad man gör för jag har provat att vara lugn och mest vilat i flera dagar och endast tagit kortare lugna promenader men inte har det hjälpt. Så nu lever jag verkligen som vanligt . 

• Anonym (Försöker också)
    Anonym (Shiny) skrev 2023-04-29 17:13:43 följande:

Tack alla! 

Jag fick tag i kliniken till slut och nu har jag en fråga till er. 

Jag blev erbjuden en så kallad kavitetsundersökning (spolning med koksalt och ultraljudsundersökning) inför nästa försök men i så fall måste jag vänta en extra månad, då det inte rekommenderas att göra i samma cykel som IVF. Jag frågade nämligen om man skulle kunna göra en undersökning för att utesluta att det inte finns något som försvårar implantation i livmodern. Min läkare sa att det inte var fel att göra. 
    Nu blir jag lite ställd, jag vill ju inte vänta men kan själv inte avgöra om det skulle vara värt det. 

Har ni haft några tankar på att undersöka livmodern? Eller har ni gjort den undersökningen innan IVF? 

Jag gjorde en sådan förra veckan. Läkaren tyckte hon såg en polyp efter mitt förra missfall. Undersökningen gick bra, snabb och smärtfri och de hittade inget. Jag ska börja med sprutor om ca 2 veckor. 

Svårt att säga om du ska göra det eller ej, det är ju så otroligt jobbigt att vänta hela tiden. Samtidigt brukar jag tänka att jag inte vill känna att jag missat något när jag väl är klar med detta. Alltså ?no regrets? om du förstår vad jag menar. 

Anonym (Shiny) skrev 2023-04-29 17:20:13 följande:

-Orkidé. 
    Spännande att ni ska försöka igen. ✊

Vi har nog landat i att vi gör frysöverföringen och därefter ett sista färskförsök. Om inget fungerar avslutar vi troligtvis med äggdonation. Håller på att kolla upp kliniker för det nu. Men helst av allt vill jag få barn med egna ägg! 

Hur går det för er som ruvar? 

Jag tycker ni har gjort en jättebra plan, jag hade gjort samma! 
  • Drömmenom3
    Orkidé8181 skrev 2023-04-29 17:58:44 följande:

Tack :)

och vilken ruvardag är du på? 

hur mår du? Hjärta

Gulligt att du frågar . RD 3 och mår bra .

Skönt att slippa molvärken men samtidigt tänker jag att det är för att de små embryona slutat utvecklas alt  blivit bortstötta. Försöker att inte deppa ihop redan dock. 

Förstod jag rätt att ni ska köra på ett  nytt 3-pack? 

Vi fick inte det då jag fyllt 42? 

Hur får ni andra ekonomin att räcka till för övrigt . För 3-packet betalade vi 88.000 och sen 20.000 för den sista blastisen eftersom det blev som ett fjärde försök. Och så nu ett färskförsök som kostade 44.000.  Så i runda slängar har vi lagt ut 150.000kr . En av de stora anledningarna till att vi måste sluta efter detta. OM vi dessutom skulle ha turen att kunna frysa ett embryo från detta plock blir det 20.000 till. Puh! 

• Orkidé8181
    Drömmenom3 skrev 2023-04-29 21:00:10 följande:

Gulligt att du frågar . RD 3 och mår bra .

Skönt att slippa molvärken men samtidigt tänker jag att det är för att de små embryona slutat utvecklas alt  blivit bortstötta. Försöker att inte deppa ihop redan dock. 

Förstod jag rätt att ni ska köra på ett  nytt 3-pack? 

Vi fick inte det då jag fyllt 42? 

Hur får ni andra ekonomin att räcka till för övrigt . För 3-packet betalade vi 88.000 och sen 20.000 för den sista blastisen eftersom det blev som ett fjärde försök. Och så nu ett färskförsök som kostade 44.000.  Så i runda slängar har vi lagt ut 150.000kr . En av de stora anledningarna till att vi måste sluta efter detta. OM vi dessutom skulle ha turen att kunna frysa ett embryo från detta plock blir det 20.000 till. Puh! 

Skönt att du mår bra :)

hos oss fick vi inte heller välja 3 pack förut ( har dock gjort 3 ggr nu )då gränsen är 41 och jag är 42, men nu har de ändrat så de gör en individuell bedömning och det är upp till läkaren ( står dock 41 på deras hemsida ).

vår läkare/ gyn sa att vi har goda möjligheter jag har ett AMH på 2,6 och bra provsvar så han ville erbjuda oss 3 pack då allt ser bra ut, men att man måste plocka fler ägg pga ålder.
    så vi sa att vi kör.
  • Anonym (Hej)

blivit Positivt nu 3 dagar i rad med starkare streck (rd 8, 9 och 10) MEN min temp ligger på bastemp just nu så jag är orolig för att det kanske blir mf ändå 

har heller inga symtom 

Anonym (Hej) skrev 2023-04-30 08:20:36 följande:

blivit Positivt nu 3 dagar i rad med starkare streck (rd 8, 9 och 10) MEN min temp ligger på bastemp just nu så jag är orolig för att det kanske blir mf ändå 

har heller inga symtom 

Men wow, vad roligt. Grattis! ❣️ Jag vet inte hur det är för dig men för mig kommer oron och tvivlen finnas hela graviditeten. Vi har varit igenom för mycket för att kunna njuta av en graviditet. 

Min man brukar säga till mig: JUST NU kunde det inte vara bättre. Ett positivt graviditetstest och de blir starkare. Underbart! 

Symptom har jag aldrig fått före v 5, även de gånger det gått vägen. 

Hoppas så för dig! 

Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?