EpicF skrev 2022-10-01 21:58:58 följande:
Om du inte behöver en arbetsmobil för att du väljer att annda din privata så ska du inte ens ta ut en mobil på företaget. Det räknas som skatteförmån och beskattas om du tar ut en mobil för privat bruk. Nu pratar jag om mobilen, inte abonnemanget.
Man kan köra 51 kmt på 30 väg, inte ringer du polisen för den sakens skull? jag vill lämna in körkortet, det gick bara ca 10 meter innan jag insåg att det gick för fort, men rätt ska vara rätt.
Tror aldrig detta har hänt även om personen vet om att det var fel o skäl att lämna ifrån sig körkortet.
Det samma gäller med mobilen, jag har ansvar att den förvaras säkert, jag kan inte bara lägga den på kontors bordet, hylla eller liknande, jag har inte tillgång till ett säkert inlåst skåp.
Genom att jag har rätt att ta med mobilen hem, menas inte att jag enligt lag måste komma ihåg ta med den dagen efter.
Massor av folk tar ut friskvård men tränar nästan aldrig, koster nästan lika mycket per månad för företaget.
Vart ska man dra moralen? ska personer som tränar för lite bli av med träningskortet?