Inlägg från: Barbrastreisand |Visa alla inlägg
  • Barbrastreisand

BIM sept -22

Jojjans skrev 2022-09-04 21:55:30 följande:

mitt allra första symptom förra månaden, innan missfallet, var förutom den där dragarde och stickande känslan att jag var så ENORMT hungrig på morgonen, sådär så det nästan slog över till illamående men inte regelrätt illamående. Plus kissade oftare. Och en stark känsla av att jag ville vara ifred (vilket brukar vara mitt första tecken på att jag är helt slut). 

Hmm intressant! Önskar att jag antecknade vilka symtom man kände sist man plussade, för det enda jag minns var att brösten blev ömma.. Du verkar ändå känna din kropp rätt bra, önskar jag också gjorde det! Väntan är sååå jobbig och dagarna går såååå sakta.. Hoppas du får några + symtom kommande dagar :) 
  • Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-09-05 16:48:01 följande:

ok nu kommer en uppdatering från mig här på äl+6. Jag är gravid. 

den långa versionen lyder: jag har ofta känt implantationem (har 3 aborter, 4 missfall och en full graviditet bakom mig) och väntade mig den idag. Men redan igår på kvällen så kände jag ett kort ilande hugg i magen som varade i kanske 15 sekunder. Jag avfärdade det med att det var för tidigt. men idag har jag haft molvärk. Inte mycket och inte länge men tillräckligt länge för att jag skulle känna att det är NÅT. 

så nu skriver jag ut det, helt kaxigt trots risken att jinxa nåt: jag tror jag är gravid. Tiden får utvisa om jag har rätt. 

och jag som var så bestämd med att testa först på lördag börjar direkt fundera på om jag kan smygtesta tidigare Skrattande

Åh så spännande! Jag hade ALDRIG kunnat låta bli att testa Skrattande Jag ska nog börja själv imorogn även om det är lite tidigt. 
  • Barbrastreisand
    Sjuttonmånader skrev 2022-09-06 06:55:42 följande:

Äntligen positivt äl-test, cd 19!! 
    När man testat som en tok och den där smileyn äntligen dyker upp!Hjärta Bara så konstigt att de där äl-flytningarna inte riktigt är kvar, hade som mest för 2 dagar sen... hmm..? 

Aja nu håller vi TUMMARNA SÅÅ HÅRT för denna månad! 

Woho! Jag brukar vanligtvis få äl-flytningar 4-5dagar innan äl, men inte varje dag utan de kommer och går. Håller alla tummar och tår, lycka till!
  • Barbrastreisand

Äl+8 och negativt testa-tidigt.
    Håller tummarna att det dyker upp något imorgon då jag plussade med förra barnet på äl+9 med dessa. 

• Barbrastreisand
    Cocachins skrev 2022-09-06 10:29:36 följande:
    Hej, jag har en fråga till detta gäng vi har BIM ungefär samtidigt? Vilken dag har ni tänk ta forts testet på (om ni tänkt testa) och vad kör ni för test? Skriv gärna också om ni fått något grav symtom.

@Barbrastreisand
    @Jojjans 
    @A13xandra13
    @ettanvandarnamn123
    @klara1997

Jag funderar på att testa på lördag, eller kan jag se innan det tror ni? Har vanliga såna där billiga teststickor. Har inga grav symtom, eventuellt lite stickningar i tittarna och nån känning i form av molvärk ibland men ytterst lite och troligen inbillning hehe.. 
    Jag kunde inte låta bli att testa idag på äl+8 haha, men det är ett känsligare "testa tidigt" från babyplan. Inga symtom alls.

Vet du när du hade din ägglossning?:) Det är mer betydande än när bim är, med vanliga test så hade jag nog börjat från äl+10-11. 
  • Barbrastreisand
    Katch91 skrev 2022-09-06 13:31:41 följande:

@barbrastreisand

Jag kan ana något på ditt test förresten! Ser inte 100% blankt ut. : )

Jag tror nog det är mer ett torkstreck som man kan skymta på mitt.. Men jag kan ana något på din bild!:D Brukar även var dålig upplösning när man laddar upp bilder, så ser lovande ut. Håller tummarna för dig!
  • Barbrastreisand

Äl+9 och fortsatt negativt testa-tidigt. Hade så gärna hoppats att det tog sig denna gång. Även om det fortfarande är tidigt är hoppet något borta. 

• Barbrastreisand

Äl+10 och testa-tidigt fortfarande blankt. Man står och vrider och vänder på testet med förhoppning om "det kanske ändå inte är ett torkstreck", men inser snabbt att så är inte fallet. Hade förhoppningar denna månad, men hoppet är rätt tömt nu då jag tycker det borde ha visat något hittills. Det var inte menat denna gång heller...

• Barbrastreisand
    Längtarefternästa skrev 2022-09-08 08:18:32 följande:

Äl+9 (BIM-3 eller BIM-4 då äl var drygt ett dygn sen) och det är fjärde dagen med "mensvärk", så imorse tog jag ett test. Inbillar jag mig något eller är det inte bara ett streck utan ett streck med färg? Förra månaden verkar jag ha haft en kemisk graviditet för efter två positiva test blev testen sen blanka. Hoppas detta är på riktigt! 

Det där ser lovande ut!!:D Håller tummarna!
  • Barbrastreisand

Äl+11 och blankt testa tidigt. Nu är det bara att vänta in mensen.. 

Men kul att det var flera plus hittills i tråden, hoppas det fortsätter så för er andra som väntar in bim {#emotions_dlg.flower}

• Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-09-09 08:44:06 följande:

men du, jag tycker jag anar något på ditt test, helt blankt ser det faktiskt inte ut? När har du bim? Jag skulle testa igen om 1-2 dagar.

Åh jag önskar det var något men det är torkstreck bara :( Bim på måndag, får se när den dyker upp min cykel har ju varit väldigt lång denna månad.
  • Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-09-09 08:57:08 följande:

även jag har bim på måndag och blankt test igår kväll (inte ens torkstreck). Vi håller varandra i handen genom den här helgen! Hjärta

Ska du testa något mer eller kommer du vänta in bim? Det får vi göraHjärta
  • Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-09-09 15:25:48 följande:

det blir på lördag som planerat, ihop med sambon. Testet jag tog igår togs i smyg, så jag får sörja i smyg med.. 

Håller tummarna in i det sista {#emotions_dlg.flower}
  • Barbrastreisand

Här kom mensen precis som beräknad. Lycka till ni alla som väntar in bim! Hoppas på fler fina plus i denna tråd {#emotions_dlg.flower}

• Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-09-12 10:24:24 följande:
    Jobbigt, men skönt att den iallafal kom när den skulle så du kan fokusera på nästa månad nu istället. 

jag gör och väntar på
    mensen även jag, men den har inte kommit än? Är helt säker på att jag inte är gravid men är orolig att min cykel efter förra månadens missfall är helt konstig. Kanske lyclades kroppen aldrig ägglossa när jag trodde.. känner mig helt säker på att jag inte är gravid så tycker den kan komma nu så jag kan blicka framåt!
    Ja precis! Hoppas bara denna cykel inte blir lika evighetslång.. Har du någon känning på att mensen är på gång då? Hoppas i första hand på plus för dig, om det inte blir så så hoppas jag mensen dyker upp snart (hur kan man hoppas på båda?! Haha men du förstår nog) 
Svar på tråden BIM sept -22