Inlägg från: Barbrastreisand |Visa alla inlägg
  • Barbrastreisand

BIM sept -22

Blir inte klok på min kropp. Tror äl har skett, missade testa under två dagar. MEN jag har fortfarande haft fertila sekret som kommer och går, fick nyss och tog ett test. Tycker det borde vara svagare om äl redan skett?! 

• Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-08-26 20:35:39 följande:

om du blev väldigt sjuk när äl skulle ha skett så kan kankse äl ha skjutits fram?

Jag fick Covid typ första dagen i cykeln, började ta äl test från cd12 samt cb fertilitetsmonitor som visade låg fram till cd19.. Jag fick tarmvred så ingen infektion/feber eller liknande. Hade det inte varit för äggviteflytningar så hade jag inte börjat undra. Väldigt märklig månad! Har haft regelbunden cykel ända sen mensen kom efter första barnet vilket är över 1,5år sedan.. 

Hur går det för dig??

• Barbrastreisand
    Ettanvandarnamn123 skrev 2022-08-27 12:10:28 följande:

Fick till det idag ändå! Så 5e dagen i rad, ska försöka få till det de tre kommande dagarna också för att öka chanserna ifall ägglossningen är sen/tidig. 

Är det någon här som inte blivit gravida efter att ha legat vid ägglossning där det inte berott på något medicinskt fel? har hört att spermier kan komma till fel äggledare än där ägget lossar osv. Är det vanligt? Vad avgör vilken äggledare de väljer?

känns som att om man har fått till det varje dag flera dagar innan och efter ägglossning och inte blir gravid så är ju något fel. men Det kanske inte är så? Kanske finns fler faktorer att tänka på, eller?

Att det kan ta tid att bli gravid är helt normalt! Därför brukar man vänta med fertilitetsutredning om man inte försökt mer än ett år. För mig tog det 7 försök innan plus med första barnet, då övervakade jag med äl test och temp :) 
  • Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-08-27 13:28:59 följande:

så märkligt! Men jag tänker att covid absolut kan påverka cykeln (mer än vaccinet av vad jag läst), och tarmvred borde också kunna sätta kroppen på paus. Kanske fick du äl-flytningar för att ett ägg var på gång men sen aldrig släppte? Fortsätt ligga för säkerhets skull skulle jag säga :)

det är iallafall min plan. Även jag är osäker på om äl skett när den borde eller om den kommer om några dagar. Jag utgår ju från ett missfall som CD1 vilket inte alltid stämmer tänker jag.. plus att jag börjat jobba för två veckor sen vilket såklart innebär en del stress vilket säkert kan påverka. Men vi ligger på typ varannan dag och fortsätter med äl-test. 

Jag tror nog det är covid som rört till det.. Men idag på cd24(!!) fick jag positivt äl-test och "hög" på fertilitetsmonitorn. Hoppas det blir en bra ägg som släpper nu så får vi försöka mysa till det i 1-4 dagar IGEN haha
    Hoppas den kommer snart och att du inte missat den! Håller tummarna för oss nu!
  • Barbrastreisand

Nu äntligen blev mitt ägglossningstest positivt, cd24!!

Hur resonerar ni om när ägget släpper? Jag förstår att det är oftast 24-48h efter positivt test. Men borde inte ägget släppt då testet blir svagt igen? Brukar nämligen få svaga test rätt snabbt efter stegring, ibland redan på kvällen.

• Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-08-27 15:36:22 följande:

ett positivt test är ju bara en signal till kroppen att släppa ägget, sen spelar det väl in hur snabbt kroppen svarar på signalen. Jag hade för mig att jag läst 12-48 timmar, och utgått från det.

När jag tempade så brukade jag få positivt äl-test CD15, äl-smärta CD16 och temp-höjning CD17. brukade också kolla cervixposition Under dom fertila dagarna och tappen gick från mjuk låg och öppen till hård och stängd någon gång under CD16. Så jag har iallafall konstaterat att för min egen del kommer äl mest sannolikt dagen efter jag haft LH-peak. Men det kan ju såklart variera. 

Ja precis så jag tänkte också. Nu tempar jag inte men appen räknar alltid med äl dagen efter positivt test vilket har oftast stämt med antal dagar i lutealfasen. 

Haha visst är det roligt att vi synkar ännu en gång!:D Håller tummarna för oss nu Hjärta Håll oss gärna uppdaterad hur det går med din äl. 

Uppdaterar listan med nytt datum:

1/9 ewcia 
    2/9 Cykelhjul 
    4/9 Muurrreeee
    5/9 Pörny
    5/9 MyFirstBaby
    7/9 Jojjans
    7/9 TrueResolution
    9/9 sofieodq 
    10/9 Katch91
    11/9 Längtarefternästa
    11/9 Barbrastreisand
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Maymom
    14/9 Roxwell
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00
  • Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-08-28 08:32:31 följande:

Usch nu börjar det bli riktigt jobbigt att orka få till det regelbundet. Att ligga på schema är verkligen döden för vårt sexliv, och för vår relation med.

Igår hade vi världens bråk om det. Alltså vi är båda med på vilka dagar vi behöver ligga osv, men det är så tärande att det leder till bråk och ingen är sugen. Är det fler som känner igen sig? 

Känner igen mig! Kan inte säga att vi har vilt sexliv annars, men det blir mycket ligg på schema kring äl. Jag kan ibland bli sur när han säger att han är för trött, då börjar jag tänka "ja men tänk så får jag positivt idag och så missar jag öka chanserna om äl nu sker imorgon". Och då känns alla test meningslösa..  Men har blivit bättre då han gärna vill ha ett syskon, jag vill självklart också det men är mer inställd på att det kan ta tid.
    Jojjans skrev 2022-08-28 14:06:40 följande:

Känner mig så himla dum nu. Har kört med äl-test senaste månaderna eftersom jag inte haft möjlighet att tempa. Kom inte riktigt ihåg hur länge man skulle doppa stickan (hade slängt förpackningen) och googlade snabbt. Enligt instruktionen på sporras hemsida skulle man doppa 5 sekunder. Jag har varit irriterad på att jag fått så himla svaga test och nu när jag precis varit och köpt en ny förpackning så ser jag att det i instruktionen står 15 sekunder! Det står alltså fel hos apotea.. så typiskt nu när min äl krånglar och min cykel inte känns som vanligt :( 

Tror du det kan påverka så pass mycket? Tänker om halten av hormonet finns där så kanske det ändå hade gett utslag.. de gånger jag haft positiva (dock med 15sek) så har strecket kommit väldigt snabbt i jämförelse när det inte varit positivt. Jag gillar testlagrets äl-test (men inte deras graviditetstest). Hoppas bara din äl är sen! 
  • Barbrastreisand
    A13xandra13 skrev 2022-08-28 12:54:27 följande:
    Äntligen positivt LH-test, fick till det igår och nu är det bara att köra i ett par dagar till och hoppas på ett plus detta fjärde försök :)
    Håller tummarna!
  • Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-08-28 20:06:26 följande:
    nej du har nog rätt, det kanske inte påverkar så mycket , och lagom när jag höll på att gå i taket av frustration över vad sjutton som händer med min cykel så tror jag att jag fick ett positivt äl-test äntligen (och på köpet plötsligt känner mig lite sugen på min kille, ett klockrent tecken på att äl är på gång!) 

jag har aldrig fått två likstarka streck utan det är såhär det brukar se ut för mig när det är positivt?

//
    Wohoo sedärSkrattande ser lovande ut! Mina tidigare äl-stickor från graviditetskollens blev aldrig riktigt heller "jättestarka" som med testlagrets (trots med samma känslighet).

Även mitt test var idag positivt, brukar vanligtvis ha en dag..Hoppas kroppen släpper ett guldägg nu!

Och Så kul att våra cyklar synkar igen trots allt! 
  • Barbrastreisand
    Etaj skrev 2022-08-29 06:41:26 följande:

plussade idag<3 hoppas nu det går hela vägen fick ma i juni

Stort grattis!!
Svar på tråden BIM sept -22