Inlägg från: Barbrastreisand |Visa alla inlägg
  • Barbrastreisand

BIM sept -22

Idag har mitt lh sjunkit efter två dagars positiva test. Fertilitetsmonitor visade maximal igår och idag. Så appen räknar med äl idag. Jag misstänker att jag kände älsmärta sent igårkväll..

Vi har fått till mys 3 senaste dagarna ikväll inräknat. Bör man även mysa till det imorgon kväll eller tror ni chanserna redan är förbi? 
  • Barbrastreisand
    Pörny skrev 2022-08-30 07:52:21 följande:

Fick ett svagt streck på ett testa tidigt idag :) äl+9 så tidigt än. vet inte om ni ser nått alls, i verkligheten är det ett rosa streck.  //

Ååh jag ser! Håller tummarna!
  • Barbrastreisand

Är det någon mening med sex ikväll?

Fick positivt lh-test 2 dagar lör+sön, appen räknade med äl igår. Kände att det drog lite i magen sent söndag/natten till måndag. 

• Barbrastreisand
    TrueResolution skrev 2022-08-30 12:57:43 följande:
    Är det något man fått lära sig den hårda vägen är att man ALDRIG kan veta 100% hur kroppen tänker, så hellre en gång för mycket! Drömmer
    Haha lite så känner jag också, men både jag och mannen är en aningens less på sex.. blir det inte ett plus så kommer man tänka "Tänk om vi hade sex då så kanske det hade varit ett plus" 
    Jojjans skrev 2022-08-30 13:07:17 följande:

Jag skulle säga nej? jag är 99% säker på att jag hr ägglossning idag och vi kör inte ens ikväll utan det får räcka med igår. Ägget har redan släppt, spermierna är redan där (i miljontals) vad ska ännu fler simmare bidra med? Flört Nu är det bara att vänta (och tänka, känna efter och analysera haha)

Haha åh starkt av dig! Tänker mer OM det ändå skulle öka chanserna.. sist tog det 7 försök av noggran övervakning trots allt haha 
  • Barbrastreisand
    Pörny skrev 2022-08-31 08:19:46 följande:

Nu är det på riktigt, innan man ser texten är allt bara i mitt huvud DrömmerGravid

Stort grattis!!{#emotions_dlg.flower}

Uppdaterar listan med nytt datum

1/9 Etaj   Plussat

1/9 ewcia
    2/9 Cykelhjul
    4/9 Muurrreeee
    4/9 Virrevarr
    5/9 Pörny 
    5/9 Hannis1983
    7/9 MyFirstBaby
    7/9 TrueResolution
    7/9 Acire94
    8/9 Ametisten91
    9/9 sofieodq
    10/9 Katch91
    10/9 Inker0003
    11/9 Längtarefternästa
    12/9 Barbrastreisand
    12/9 Jojjans
    12/9 Cocachin
    13/9 A13xandra13
    13/9 ettanvandarnamn123
    13/9 klara1997
    14/9 Roxwell
    21/9 Rosen
    21/9 Amaaanda00
    23/9 Idas1235
    2/9 maymom
    29/9 medioker

• Barbrastreisand

Någon som brukar känna av tappen inför äl? Hur långt innan äl upplever ni att den är öppen/mjuk? Samt hur snabbt efter äl ändras den? 

Har själv inte gjort det tidigare då jag upplevt svårt att känna skillnad, men påbörjade denna månad kring äl och märker en viss skillnad nu när fertila perioden är slut. Ska nog fortsätta 

• Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-09-01 06:58:02 följande:
    menar alltså inte att man BORDE låta bli att känna, försökte bara förklara varför jag är helt orimligt nojig.. Så har inte riktigt koll på hur tappen beter sig nu för tiden.
    Haha nej självklart det förstår jag! Det logiska är ju attt inte peta där man inte ska, men är för nyfiken för att låta bli haha
  • Barbrastreisand
    TrueResolution skrev 2022-09-03 12:28:24 följande:

Hur går det för er andra som har BIM nu i dagarna & nästa vecka? Jag har bim mitten på nästa vecka och ligger på ÄL+10 (gissningsvis) 

testade negativt imorse igen. 

men kände igår ett sjujäkla hugg i magen, likt mensvärk och har haft molvärk och illamående idag. brösten har senaste dagarna blivit sjukt ömma. Dålig hy(?) och sjukt trött. 
    känns som att det lika gärna kan vara mens på gång med de symptomen som inte verkar särskilt udda för graviditet :( 

Är bara på äl+5 idag, ska boosta med lite B-vitamin imorgon tänkte jag. Har haft en hektisk vecka så har faktiskt inte hunnit analysera något än, men har beställt hem en massa testa-tidigt test! Tänkte försöka hålla mig till äl+10 men tveksamt om jag kommer lyckas haha! 

Det finns hopp fortfarande, håller tummarna för dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Barbrastreisand
    TrueResolution skrev 2022-09-04 10:21:11 följande:

Glömde SÅKLART bifoga bild men här! är Babyplans övre som jag antyder kunna se något på men ytterst oklart om det är spök? Är lila i verkligheten 

Ser något på babyplan! Håller tummarna!
  • Barbrastreisand

Äl+6 och nu börjar man man överanalysera ! Tycker att det drar lite i magen till och från nu på kvällen, likt mensvärk.. men det gjorde det för någon cykel också utan att de varit plus.. Fått lite mer finnar också..

Ni som plussat tidigare och anat det innan bim, vilka symtom hade ni förutom de "klassiska" tex spända bröst mm? 

Svar på tråden BIM sept -22