• Anonym (Marianne)

Olivia och Elof

Jag hörde idag ett syskonpar som hette Olivia och Elof. Är det liknande stil på namnen tycker ni? Min dotter heter nämligen Olivia och vi väntar en pojke och tyckte det lät så gulligt ihop. Men mannen tyckte att det bröt totalt stilmässigt. Tycker ni det också? /Marianne

• Svar på tråden Olivia och Elof
  • Anonym (Nja...)

Håller nog med din man. Hört värre kombinationer iofs, men det var lite udda. Elof och Märta hade varit samma stil. Olivia är f.ö jättefint. Glad  

• Anonym (Lika)

Jag tycker de är lika och passar ihop. Men jag är partisk, en son heter Elof i mellannamn.

• Anonym (Marianne)
    Anonym (Nja...) skrev 2022-07-27 23:02:37 följande:

Håller nog med din man. Hört värre kombinationer iofs, men det var lite udda. Elof och Märta hade varit samma stil. Olivia är f.ö jättefint.  // Glad  

Okej, tänker så mycket på det här med olika namnstilar. Vilka namn är mer i klass med Olivia? 
  • Anonym (Marianne)
    Anonym (Lika) skrev 2022-07-27 23:04:27 följande:

Jag tycker de är lika och passar ihop. Men jag är partisk, en son heter Elof i mellannamn.

Hur menar du med att du tycker att de är lika? Ljudmässigt eller stilmässigt? 
  • Anonym (Lika)
    Anonym (Marianne) skrev 2022-07-27 23:06:34 följande:
    Hur menar du med att du tycker att de är lika? Ljudmässigt eller stilmässigt? 
    Ljudmässigt Oli    Elo. De är som tvärtom. 
  • Anonym (Marianne)
    Anonym (Lika) skrev 2022-07-27 23:30:32 följande:
    Ljudmässigt Oli    Elo. De är som tvärtom. 
    Ja det är sant
  • FredrikLiksom

Jag vill bara säga att min åsikt är att det inte finns någon anledning för syskons namn att de ska passa ihop.

• Anonym (XXX)

Jag tycker också att de är för olika i stil. Olivia är ju internationellt och mer stiligt, medan Elof är typiskt bondsvenskt. 

Till Olivia passar t.ex. André, Philip, Christopher, Eugén, Edward eller Edmund. 

Till Elof passar t.ex. Märta, Marit, Anna, Karin, Lisbet, Kerstin...

• Anonym (Lika)
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-28 02:37:45 följande:

Jag tycker också att de är för olika i stil. Olivia är ju internationellt och mer stiligt, medan Elof är typiskt bondsvenskt. 

Till Olivia passar t.ex. André, Philip, Christopher, Eugén, Edward eller Edmund. 

Till Elof passar t.ex. Märta, Marit, Anna, Karin, Lisbet, Kerstin...

Det lustiga är att jag faktiskt har tre av de namnen som du tycker passar till Elof i min familj. Ren slump. 
  • MsFry

Varför måste barnens namn passa ihop? De är ju individer med egna personligheter.

Svar på tråden Olivia och Elof