• Anonym (Marianne)

Olivia och Elof

Jag hörde idag ett syskonpar som hette Olivia och Elof. Är det liknande stil på namnen tycker ni? Min dotter heter nämligen Olivia och vi väntar en pojke och tyckte det lät så gulligt ihop. Men mannen tyckte att det bröt totalt stilmässigt. Tycker ni det också? /Marianne

• Svar på tråden Olivia och Elof
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Lika) skrev 2022-07-28 09:50:23 följande:
    Det lustiga är att jag faktiskt har tre av de namnen som du tycker passar till Elof i min familj. Ren slump. 
    Kul!
  • Anonym (Marianne)
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-28 10:08:44 följande:
    Kul!
    Ja namnen är faktiskt inne på Edward eller Edvin, så de funkar stilmässigt då? 
  • Anonym (Sara)

Vad spelar det för roll? Måste barnens namn passa ihop? varför? 

• Anonym (XXX)
    Anonym (Marianne) skrev 2022-07-28 10:18:36 följande:
    Ja namnen är faktiskt inne på Edward eller Edvin, så de funkar stilmässigt då? 
    Till Olivia? Ja det tycker jag absolut. De är internationella/brittiska, på samma stilnivå, och var senast populära vid samma tid (den edwardianska epoken). 
  • Gasellen87

Min äldsta dotter heter Olivia, lillebror heter Colin :) sen har vi en Alvin och en Meja oxå :)

• Anonym (Marianne)
    Anonym (Sara) skrev 2022-07-28 10:20:11 följande:

Vi vill ha namn från samma tidsepok. 
  • Anonym (Marianne)
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-28 11:04:31 följande:
    Till Olivia? Ja det tycker jag absolut. De är internationella/brittiska, på samma stilnivå, och var senast populära vid samma tid (den edwardianska epoken). 
    Okej, det lutar nog åt Edvin då. Om det mot förmodan skulle bli en tjej, fungerar Alice då? Eller är det från fel tid gentemot Olivia? 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Marianne) skrev 2022-07-28 11:43:49 följande:
    Okej, det lutar nog åt Edvin då. Om det mot förmodan skulle bli en tjej, fungerar Alice då? Eller är det från fel tid gentemot Olivia? 
    Alice funkar också, av samma anledningar. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Sara) skrev 2022-07-28 10:20:11 följande:
    Undrar jag med.
  • Anonym (Marianne)
    Anonym (A) skrev 2022-07-28 19:09:44 följande:
    Undrar jag med.
    Varför skulle man inte vilja det? 
Svar på tråden Olivia och Elof