Anonym (Dess) skrev 2022-07-25 08:31:54 följande:
Det är bara två dager kvar till operationen! Jag har berättat det för mina nära släkt syskon men även de råder mig bestämt att jag inte ska berätta något för min mamma oroa henne eller skrämma henne så hon får en attack
Din mamma blir felinformerad enbart för att hon inte kan språket. Och du står för den felaktiga informationen. Hade hon kunnat språket så hade hon fått rätt info. Hon frågar dig om du kan tolka för att hon litar på dig. Och du sviker hennes förtroende. Det är verkligen inte ok någonstans.
Människor får inte en attack som du skriver bara sådär. Hon kanske blir ledsen och rädd. Men det har hon RÄTT att vara.
Det du gör nu är att du skapar en situation där hon i efterhand kanske får dessa biverkningar och förstår att du ljugit för henne. Hur tror du hon mår då? Tror du inte hon kommer känna sig väldigt sviken av dig?
Du måste ta tag i detta. Du får säga att du missuppfattat eller inte tolkat rätt och att det läkaren sa var detta. Eller säg sanningen, att du inte ville skrämma henne.
men att undanhålla sanningen om den operation som din mamma ska genomgå för henne, och utnyttja att hon inte kan språket för att styra henne, är helt förkastligt.