• Anonym (Jaa)

Tidigt gravid igen efter förlossning?

Ni som fått barn tätt hur tidigt efter förlossningen blev ni gravida?

Det är 10 månader sedan min och hqr hunnit ha regelbunden mens 8 gånger redan . Men inget plus än. Blev gravid på försök 3 sist. Börjar faktiskt försöka tänka att de kanske inte blir fler och är tacksam över det barn jag fått. Försöker hålla mig positiv vill säga :)

• Svar på tråden Tidigt gravid igen efter förlossning?
  • Anonym (Lila)

Jag blev gravid igen 9 mån efter förlossningen (snitt),  men då hade vi inte försökt mer än 3 mån.   Var inte beredd att det skulle gå så fort.

• Anonym (Jaa)

Sally: oj grattis! Du har ju snart bf också, inte långt kvar! :)

• Anonym (Jaa)

Ja sen de där med att "försöka" vad som räknas att försöka kan man ju tycka olika om.

Sist tog jag ut min p-stav och blev gravid 3 månader efter , fick regelbunden mens direkt dom 2 jag hann ha.
    Men vi tog aldrig ÄL test eller kollade "bra dagar".

Det gör vi inte nu heller men kör utan p medel och hoppas på plus som sist :)

• MagganTop

5 mån efter förlossningen, hann två menscykler och tog sig på första försöket Hjärta 

• Anonym (S)

Efter första försökte vi efter ca 3 månader, gick direkt. Efter tredje försökte vi efter ca 4 månader, gick direkt. Vi tycker det är en gyllene ålder att storasyskonet antingen är runt året när ett syskon kommer - ELLER över 3 år. Att ha en nyfödd med ett litet storasyskon på ca 2 år hade varit den absolut sämsta kombon enligt mig, så jag hade nog pausat försöken om jag var er...

• Anonym (Vi få se)

Din frågeställning drar till sig folk som blivit gravida snabbt så än är det inte dags för katastroftankar. 

För att sätta lite perspektiv så tog det oss 2,5 år att få till första så om vi överhuvudtaget får en andra är det en bonusen

För människor som aldrig skyddar sig kommer ett nytt barn ca vartannat år ibland tätare ibland glesare. Ammar du kam dessa hormon störa inte bara cykeln utan också infästningen och hormonbalansen. 

Jag har för mig att det räknas som  sekundär barnlöshet när det gått ett års försök efter helt avslutad amning eller nått. Försök sikta på det och lev livet med er pluttis snart löser det sig nog. 

• Anonym (B)

Barn juni 2020
    Missfall oktober 2020 (vecka 6) blev alltså gravid 3 månader efter förlossning
    Blev gravid i januari igen och födde i september 2021. 
    Blev gravid november 2021 och fick ma I februari 2022. Alltså gravid två månder efter barnet. 
    Blev gravid februari 2022 igen ( samtidigt som missfallet) och ska ha barn i oktober. 
    Har redan varit gravid 9 månder men har 4 kvar haha lite jobbigt. 

• Anonym (Jaa)

Det kommer väll om den är tänkt så. 

Pausa vill jag inte som något tyckte här pga ålder. 

Jag personligen skulle tycka det vore kul med ett syskon tätt , något jag aldrig fick uppleva då mina syskon är 10 och 15 år åldre än mig.

• Anonym (Tre månader till plus)

Är gravid igen med andra barnet, vi försökte ca tre månader tills jag blev gravid. Det kommer att vara ca 1 år och tre månader mellan barnen. :)
    Hur lång tid det tar tror jag är olika, en gång för vissa och flera år för andra oavsett hur det gick första gången. Men visst hade det vart lättare om man fick ett kvitto från kroppen att "i september kan du bli gravid" Drömmer

• Anonym (.....)
    När ni får tillbaka menen efter graviditeten och förlossningen ingen har koll betydelse. Det son har betydelse är att ni har regelbunden ägglossning igen efter graviditeten och  förlossningen. 
Svar på tråden Tidigt gravid igen efter förlossning?