Inlägg från: Anonym (.....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.....)

Tidigt gravid igen efter förlossning?

När ni får tillbaka menen efter graviditeten och förlossningen ingen har koll betydelse. Det son har betydelse är att ni har regelbunden ägglossning igen efter graviditeten och  förlossningen. 
  • Anonym (.....)
    Anonym (Slump) skrev 2022-07-18 13:49:16 följande:

Det finns sällan logik i hur snabbt det går med första resp. andra barnet. Jag har en bekant där det tog 10 år att få första och andra blev till när det var endast 4 månader! Rekordet i täta barn som jag läst om var 8 månader mellan. Ja, ni läste rätt! Båda var tyvärr 3 månader för tidigt födda.

Får man förtidigt så är det inte alls konstigt eller onormalt att det blir tätt mellan barnen.... 

Jag är själv 6 månader yngre än min syster. Är också född 3 månader för tidigt. 
  • Anonym (.....)
    Anonym (Slump) skrev 2022-07-18 18:14:15 följande:
    Sa jag att de var onormalt eller konstigt? Folk kan ha 8 månader eller 25 år mellan barnen, det skiter jag i. Däremot är det extremt ovanligt med 8 månader.
    Och jag talade om för dig att det inte är extremt ovanligt om en (eller båda) är födda för tidigt. 
  • Anonym (.....)
    Anonym (Lila) skrev 2022-07-19 23:24:48 följande:

Finns det verkligen  belägg för påståendet  att man blir gravid när man "slappnar av och inte tänker på det"? 

Inga vetenskapliga belägg för det men det har fungerat för många kvinnor. 
Svar på tråden Tidigt gravid igen efter förlossning?