• Anonym (Jaa)

Tidigt gravid igen efter förlossning?

Ni som fått barn tätt hur tidigt efter förlossningen blev ni gravida?

Det är 10 månader sedan min och hqr hunnit ha regelbunden mens 8 gånger redan . Men inget plus än. Blev gravid på försök 3 sist. Börjar faktiskt försöka tänka att de kanske inte blir fler och är tacksam över det barn jag fått. Försöker hålla mig positiv vill säga :)

• Svar på tråden Tidigt gravid igen efter förlossning?
  • Anonym (Johanna)

Jag blev gravid 2,5 månader efter förlossningen, hann ha en mens som kom exakt 8 veckor efter förlossningen. 

Var planerat och blev superlycklig, vi trodde det skulle ta tid.

• Anonym (Jaa)
    Anonym (Johanna) skrev 2022-07-17 23:02:19 följande:

Jag blev gravid 2,5 månader efter förlossningen, hann ha en mens som kom exakt 8 veckor efter förlossningen. 

Var planerat och blev superlycklig, vi trodde det skulle ta tid.

Oj vad tidigt men så kul!

Jag fick tillbaka min mens 2 månader efter och den har aldrig varit så regelbunden som den är nu, tänkte att det blir plus snabbt men nää. 

Får se helt enkelt, det kommer ett plus om det kommer.
  • Anonym (1)

En jag känner fick ett barn i jan sen ett barn i dec samma år

• Anonym (1)

Fast varför skulle det inte kunna bli fler, har ju inte ens gått 1 år. För oss tog det 5 år

• Anonym (Jaa)
    Anonym (1) skrev 2022-07-17 23:44:52 följande:

En jag känner fick ett barn i jan sen ett barn i dec samma år

Oj! Haha ganska häftigt!

Har en barndomsvän som fött barn 2020, 2021 och nu i sommar 2022.  
  • Anonym (Jaa)

Jo jag vet egentligen.. Antog väll för mycket att eftersom första kom så snabbt att de skulle bli så igen. Sen blir jag 33 i år så har ju lite tankar på åldern också... men ja vissa blir ju över 40+  , det är svårt att veta nu..

• Anonym (Johanna)
    Anonym (Jaa) skrev 2022-07-17 23:08:26 följande:
    Oj vad tidigt men så kul!

Jag fick tillbaka min mens 2 månader efter och den har aldrig varit så regelbunden som den är nu, tänkte att det blir plus snabbt men nää. 

Får se helt enkelt, det kommer ett plus om det kommer.
    Ja, jag blev själv jätteförvånad men sån lycka, jag älskade att vara gravid.

Det kommer gå bra för dig, ge inte upp. Men förstår den där stressen eller vad man ska kalla det. 5 försök tog det för första och det var en hemsk väntan så var inställd på det igen.

Jag tror att vila mycket är bra, stressa av, sen strunta i graviditetstester om det gör dig stressad. Jag blev så deprimerad över alla negativa graviditetstester jag tog inför första graviditeten så jag struntade i sånt denna gång.

Så gör sånt som gör dig lycklig under tiden och njut av tiden med ditt barn. 

Håller verkligen tummarna för dig att du får ett plus snart, att vara gravid så så himla fantastiskt!Hjärta
  • Anonym (Sally)

Har också barn födda 2020 (mars),2021(oktober) och nu bf augusti 2022..en MA i september 2020 då i v 10..så visst går det att bli gravid snabbt efter förlossningen... senaste var en riktig hoppsan men en tacksam sådan..är 34 i år...har en till född 2013 också..ibland kan det ta tid och ibland går det snabbt helt enkelt

• Anonym (Jaa)
    Anonym (Johanna) skrev 2022-07-17 23:57:58 följande:
    Ja, jag blev själv jätteförvånad men sån lycka, jag älskade att vara gravid.

Det kommer gå bra för dig, ge inte upp. Men förstår den där stressen eller vad man ska kalla det. 5 försök tog det för första och det var en hemsk väntan så var inställd på det igen.

Jag tror att vila mycket är bra, stressa av, sen strunta i graviditetstester om det gör dig stressad. Jag blev så deprimerad över alla negativa graviditetstester jag tog inför första graviditeten så jag struntade i sånt denna gång.

Så gör sånt som gör dig lycklig under tiden och njut av tiden med ditt barn. 

Håller verkligen tummarna för dig att du får ett plus snart, att vara gravid så så himla fantastiskt! // Hjärta
    Ja asså "försöker" inte så med ÄL-test, bra dagar osv. Det gjorde vi inte sist heller så tänkte att de behövs inte nu (och kan bli svårt med en bebis samtidigt att "planera" :D )

Jag har slutet med dessa "testa tidigt " test, så onödigt har jag äntligen lärt mig. Samt leta symtom... tycker jag haft symtom enda sen förlossningen till och från. 

Vill njuta av bebis tiden till hundra och de gör jag, men 1 dag innan varje BIM är fortfarande väldigt stressande känner jag.. 

Kanske får börja med ÄL test om det inte blir plus när de gått över ett år eller något då :) 

Det känns lite lättare nu dock när jag fått ett barn åtminstonde <3

Nu i efterhand skämms jag ibland att jag efter 2 försök sist sa "jaha nä men skit i de då , jag kommer aldrig bli gravid" osv. När man läser om folk som kämpar längre.. Men det är något jag har att jobba på. 

Tack för dina ord! <3
Svar på tråden Tidigt gravid igen efter förlossning?