Anonym (Johanna) skrev 2022-07-17 23:57:58 följande:
Ja, jag blev själv jätteförvånad men sån lycka, jag älskade att vara gravid.
Det kommer gå bra för dig, ge inte upp. Men förstår den där stressen eller vad man ska kalla det. 5 försök tog det för första och det var en hemsk väntan så var inställd på det igen.
Jag tror att vila mycket är bra, stressa av, sen strunta i graviditetstester om det gör dig stressad. Jag blev så deprimerad över alla negativa graviditetstester jag tog inför första graviditeten så jag struntade i sånt denna gång.
Så gör sånt som gör dig lycklig under tiden och njut av tiden med ditt barn.
Håller verkligen tummarna för dig att du får ett plus snart, att vara gravid så så himla fantastiskt! //
Ja asså "försöker" inte så med ÄL-test, bra dagar osv. Det gjorde vi inte sist heller så tänkte att de behövs inte nu (och kan bli svårt med en bebis samtidigt att "planera" :D )
Jag har slutet med dessa "testa tidigt " test, så onödigt har jag äntligen lärt mig. Samt leta symtom... tycker jag haft symtom enda sen förlossningen till och från.
Vill njuta av bebis tiden till hundra och de gör jag, men 1 dag innan varje BIM är fortfarande väldigt stressande känner jag..
Kanske får börja med ÄL test om det inte blir plus när de gått över ett år eller något då :)
Det känns lite lättare nu dock när jag fått ett barn åtminstonde <3
Nu i efterhand skämms jag ibland att jag efter 2 försök sist sa "jaha nä men skit i de då , jag kommer aldrig bli gravid" osv. När man läser om folk som kämpar längre.. Men det är något jag har att jobba på.
Tack för dina ord! <3