• Bollkillen

Ensam och utmattad GADD

Eurydike skrev 2023-04-30 10:42:35 följande:
    Det låter verkligen tufft! Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva för att hjälpa dig, men försök att tänka bra tankar om dig själv och krama om en kudde tills du mår bättre. Ofta gäller det bara att hålla ut när det känns som värst Hjärta
    Tack. Det är jobbigt. Kommer alltid tillbaka.. man orkar liksom inte.
  • Bollkillen
    Anonym (M) skrev 2023-04-30 17:27:48 följande:

Har det hänt något speciellt sista tiden? Sover och äter du bra, något som ändrats med medicinerna? Tänker på att det brukar finnas en anledning bakom panikattackerna. Ta hand om dig bollkillen <3 

Jo det fanns faktiskt lite saker som utlöste panikattackerna. Jag blev rädd att jag skulle hamna i mitt gamla jag med återkommande panik.

Livet alltså.. inte ska det vara lätt. Så mycket tankar som svävar runt. Katastroftankar m.m.

Ledsen att jag inte svarat tidigare. Har inte orkat med någonting alls. Orkar jobba med lugnande mediciner men sen vill jag bara hem till sängen igen. Dåligt beteende jag vet, men jag orkar inget annat just nu. 

Varför kan man inte bara få vara tillfreds och glad nån gång.

• Bollkillen

Hur mår ni alla? 

Jag hoppas ni haft en skön och härlig sommar, trots regnet. 

dag fick jag panikångest igen. Allt känns bara skit och jag sitter här med gråten i halsen. Jag blir aldrig av med detta.. Ville skriva av mig. Tack alla

• Bollkillen
    Anonym (M) skrev 2023-08-12 01:33:20 följande:

Hej,

Hoppas det har vänt för dig sen tisdags. Så jobbigt med panikångest, det är hemskt. Min sommar har varit ok men trött på regnet nu. Hur har du haft det? Hur går det med dina framtidsplaner? 

Hatar det. Ångesträdslan börjar avta nu. 

Ja regnet gör inte att man mår bättre. Tack min sommar har varit fin med familj och vänner. Det går inget vidare med framtidsplanerna. Ingen ny lägenhet som jag letar efter som varit spännande. Annars har jag mer eller mindre lagt ner planerna om Spanien. Vill men vågar inte lämna jobb och min"trygghet" här. Fegar ur även om jag vill..

• Bollkillen

Tack. Jag förstår. Problemet är att mina steg alltid är så stora. Vet inte hur jag ska hitta små steg.
    Just nu är det många tankar att hålla reda på

Eurydike skrev 2023-08-26 19:04:38 följande:
    Bollkillen skrev 2023-08-26 16:48:21 följande:

Ibland sköljer allt bara över en..

Mitt tips är att försöka närma dig dina mål och drömmar i små steg. Fokusera på vad du vågar istället för vad du inte vågar. Livet kan vara tufft många gånger och i princip alla känner så ibland. Du är inte feg, du behöver bara träna på att våga fler saker. Börja med något litet och obetydligt, så det inte är hela världen om du ?misslyckas?.
  • Bollkillen

Eurydike skrev 2023-08-27 01:14:52 följande:
    Jag tycker inte att du göra något alls för tillfället, utan backa lite och jobba med din inställning. Du ser dig som feg och skör, men du är bara inte redo att ta ett så stort kliv än. Att inte våga flytta till Spanien innebär inte att man är feg, utan att det är väldigt modigt att våga göra det. Om jag vore du skulle jag backa planerna till fantasier ett tag. Sedan skulle jag läsa på om att flytta utomlands och kanske försöka utmana mig till att åka på en resa till Spanien. Fundera på vad som händer när du får ångest och försök se situationen utifrån. Var snäll mot dig själv och tillåt dig att vara stolt när du vågar göra någonting, istället för att klanka ner på dig själv.

Ledsen för sent svar, Stort tack för bra tips och pepp.

• Bollkillen
    Anonym (M) skrev 2023-08-27 18:44:22 följande:

Jag följer en tjej på sociala medier som är helt underbar på mycket och varit igenom så otroligt mycket i sitt liv. Hon heter Ellie Sandin, finns på insta och har en youtube kanal. Hon försöker peppa människor och har alltid så bra råd om allt möjligt, just idag pratade hon om att man ska tänka snälla saker om sig själv tex och hur man går till väga. Kan du jobba mot delmål istället så inte allt blir så överväldigande och ogreppbart. Bra tips och pepp från Eurydike.

Ledsen för sent svar. Tack M. Ska verkligen kolla upp henne på youtube. Bra tips!
  • Bollkillen
    Eurydike skrev 2023-09-18 21:09:58 följande:
    Ingen fara alls! Jag tänkte faktiskt skriva häromdagen och fråga hur det är med dig. Är det lite bättre med ångesten nu eller mår du fortfarande lika dåligt? Nu fick du ett sjukt snabbt svar tillbaka, men känn ingen press att svara på det.
    Tack. Det är rätt dåligt. Mycket tankar. Men jag försöker vara positiv. Vill inte vara en som bara klagar. Men det är riktigt svårt när ångesten tar över.
    En dag i taget så kanske det blir bättre till slut. Riktigt orolig själ är man.. 
Svar på tråden Ensam och utmattad GADD