• MeIMyself

IVF efter sommaren 2022

Lama21 skrev 2022-12-17 18:52:12 följande:
    Tack! Hjärta

Jo jag ringde och sa att jag kände mig förvirrad över resultaten och berättade att jag blödde också, och hon sa att det var normalt. Försökte förklara mängden, vet inte om jag lyckades. Skulle helst vilja visa 😅

Känns inte som att jag kan vara glad än ändå, fortsätter blöda konstant, ibland så det droppar ner nån droppe i toan när jag sitter där och små små klumpar av koagulerat blod visar sig ibland (ursäkta detaljerna)

Tänker att jag ska ta nåt till gravtest om någon dag och se om det har blivit starkare så kanske jag kan slappna av lite... 
    Jag håller verkligen tummarna och hoppas att du får ett klart positivt testsvar SkämsHjärta

Jag förstår dig, men hoppas att du kan vara glad och inte behöver oroa dig alls, vill också komma till det stadiet.. vi har inte ens börjat :/
    Som jag längtar..

Hjärta
  • MeIMyself
    strelitzia skrev 2022-12-19 10:11:16 följande:

Måste få skriva av mig, obs att det är ett i-landsproblem. 
    Min familj hälsade på i helgen, dom bor några timmar bort. Dom har ingen aning om vår resa. Så berätta min flera år yngre syster att hon är gravid....
    och jag kände bara "SKOJAR DU MED MIG!?", hon och hennes pojkvän har vart tillsammans i knappt ett halvår. Jag är samtidigt glad/lättad för hennes skull för hon har pcos och vart oerhört orolig för att inte kunna få barn utan ivf. 
    Men vad är det för jävla timing, det känns som att hon snuvar mig på rampljuset.
    Jag blev bara så himla ledsen och om möjligt ännu mer orolig för kub. I natt drömde jag att vi fick 5/10 vad de nu betyder på riktigt men riktigt dåligt i drömmen. Oddsen att något skulle överleva var inte stor. Hon är beräknad 4-5 dagar efter mig. 
    Jag försöker resonera med mina känslor, hade omständigheterna vart annorlunda hade det ju egentligen vart jättekul. Tur att det är nu och inte för några månader sedan. Och egentligen spelar inget eller ingen någon roll, det enda som betyder något är att vi äntligen har kommit längre på vår resa. 

Det är nog helt ok att känna så, jag känner också så när någon berättar att dom är gravida.. tänker när är det min tur :( 

Men snart så, tänk att du redan är i V.11, hoppas på allt kommer gå fint och ni får en frisk baby i famnen :)

Om du fortfarande är orolig för att du får blod tycker jag du ska boka tid o få dom kolla, tycker att vi som går igenom IVF har all rätt o vara extra oroliga med tanke på hur mycket vi går igenom :( 

Hjärta

• MeIMyself
    Gosan28 skrev 2022-12-21 13:26:14 följande:

Hej Hjärta

Hoppar in här! Gjorde återföring med ett 5-dagars embryo igår. Andra försöket för ett syskon. Lyckades på första försöket med ett färskt 2-dagars på första barnet född februari 2021 {#emotions_dlg.flower}

Någon annan som är mitt i ruvandet nu? Absolut värsta tiden för min del, så lång väntan och så många tankar som hinner cirkulera. Som tur var är det jul och nyår nu så festligheterna för förhoppningsvis tankarna på annat och får tiden att gå lite fortare 

Kram!

Hej,

Vilken tur ni haft, lycka till :)
    vi sökte hjälp i Januari/Februari förra året, har inte börjat än men hoppas man har er tur och får komma igång i Januari. 
  • MeIMyself
    Gosan28 skrev 2022-12-27 13:46:02 följande:
    Åh håller tummarna att ni får börja snart! Varför dröjer det så lång tid för er att börja? När vi gjorde utredning fram tills att vi startade med behandlingen kan inte ha dröjt mer än 2-3 månader tror jag. Nu använder vi ju våra frysta embryon för att få till ett syskon. Väldigt skönt att slippa alla hormoner och sprutorna. Hoppas att våra 6 embryon räcker för att vi ska få vårt efterlängtade syskon Hjärta
    Först träffade vi läkarna, sen fick vi vänta på att komma dit igen 3 månader, sen fick vi ta alla tester. och jag missade första mensen pga det var så tight med tid, sen fick vi vänta pga att det inte fanns platser.. 
    Så det var något hela tiden, sista var att dom skulle ha stängt under julen.
    Så nu hoppas jag verkligen att jag kan få börja i Januari annars blir jag knäpp orkar inte vänta mer... 
    Gosan28 skrev 2022-12-28 08:38:10 följande:
    Håller tummarna för att allt ser bra ut idag Hjärta Uppdatera efter ditt besök hur det gått. Har du börjat blöda mer eller är det bara lite som innan? 

Jag tog ett nytt sådant billigt test i morse och ser samma svaga linje som igår... det gör mig lite orolig att det inte ökat något i styrka. Men tog även ett digitalt som visade gravid. Så är glad samtidigt som jag oroar ihjäl mig! Borde det inte ökat i styrka lite? Beräknad mens imorgon (enligt min cykel som säkert blir rubbad av progestronet)

Bifogar bild på testerna. Gårdagens test överst och dagens underst... 
    Tycker du ska lita på digitala testen ;) Hjärta
    strelitzia skrev 2022-12-28 08:01:28 följande:

ja visst är det de, det kändes bara extra typiskt att det var min syster, men men. 
    Tack jag hoppas också de, jag har fått en tid idag för att se om allt står rätt till eller inte.. 
    Jag tycker också de, och barnmorskan sa att hon förstod min oro även om hon sa att det var normalt men bokade en tid direkt. Vi pratade om ivf på mitt besök och både hon och en till som var med i rummet visade väldigt mycket medlidande haha 

Det är en väldig dålig period i livet tyvärr, man måste vara mentalt stark, och jag känner själv att sistone börjar jag tappa tålamodet.
    Sa även till mannen att vi skulle skita i att vänta på j*vla kön i Sverige och bara åka utomlands o testa eller skriva in oss på privat klinik... 
    Känner mig inte alls prioriterad och är så ledsen, känns som att det börjar ta mer o mer på mig. 
    Skönt att besöket gick bra, :) Hjärta
    Och förlåt för min negativitet. 

• MeIMyself
    strelitzia skrev 2022-12-29 07:16:09 följande:
    Jag förstår din frustration, att det behövt dra ut så på tiden, varje månad känns som en evighet när ingenting händer och ovissheten om det ens händer något nästa månad. Men er tid kommer! Håll ut Hjärta
    Yes, hoppas verkligen vi får börja nu i Januari ... annars kommer jag nog bli ganska knäckt. Hjärta
    Gosan28 skrev 2022-12-30 08:08:25 följande:

Dagens test vs tidigare tester.... misstänker en kemisk graviditet Rynkar på näsan ingen ökning alls i styrkan på testen. Men de blir heller inte svagare. BIM +1 idag 

Någon med erfarenhet?

Tyvärr ingen erfarenhet alls har aldrig blivit gravid, men håller tummarna för dig att det är en liten frisk bebisHjärta
  • MeIMyself
    Anonym (Elsan) skrev 2022-12-30 18:38:18 följande:

@Melmyself vilken klinik är ni på? Vad länge ni får vänta :( 
    vi Fick vår remiss idag och jag ska nu välja bland 6 kliniker i stockholm. 

RMC -> Malmö  :( 
    strelitzia skrev 2022-12-31 21:58:16 följande:

Jag firar nyår på gynakuten, kom en stor klump vid toalettbesök mitt i matlagningen. Har konstaterat missfall.. frustrerande att det skulle behöva vänta till v12? 

Jag beklagar verkligen Gråter Hur mår du?
    Skickar all kärlek till er båda Hjärta Hoppas 2023 blir vår år.
    Gosan28 skrev 2023-01-01 08:16:13 följande:
    Men åh herregud mitt hjärta går sönder Rynkar på näsan Så orättvist!!!! 
    Hur mår du nu? Usch så ledsen jag blir. 

Men nu lämnar vi det här skitåret bakom oss. 2023 är vårt år! Vi ska bli gravida och få välkomna våra bebisar till världen i slutet av året Hjärta

Jag har inte ens tagit ett nytt test idag för det känns ändå kört. Imorgon tar jag klinikens test, antar att det kommer visa svagt positivt det också. Så bara invänta att missfallet börjar... kliniken har stängt till den 9e så får ringa dem då. 

• MeIMyself
    strelitzia skrev 2023-01-02 10:47:35 följande:
    MeIMyself skrev 2023-01-02 08:36:03 följande:
    RMC -> Malmö  :( Jag beklagar verkligen Gråter Hur mår du?
    Skickar all kärlek till er båda Hjärta Hoppas 2023 blir vår år.

Spenderade 20h på akuten, som tur var så var det inget folk så ingen väntetid. 
    Fick inte äta något ifall jag behövde opereras, jag åt en macka vid 13 på nyårsafton och sen inget på 25 timmar, kämpigt. Vanligtvis sa dom så kommer allt ut av sig själv när man får tabletterna, inte med mig, så fick skrapas under narkos igår, visste inte att de gjordes under narkos. Och vanligtvis så får man inga infektioner men det fick jag, så nu går jag på antibiotika och den ena ska inte blandas med alkohol pga kan ge effekt likt antabus, så där rök mina tröst-öl.
    Det absolut jobbigaste är att vi fick se sprattlande armar och ben i onsdags och nu är det tomt., Det var det mest surrealistiska jag någonsin sett så den bilden är fast etsad. 
    Känner mig också som en riktigt idiot som vid Lindexrea beställde några sommar babyplagg.. Får väl ge de till min syster. 

Ja vilket jäkla skitår, på alla sätt. Låt det här bli vårt år! Hjärta

Jag beklagar verkligen, kunde inte hålla tårarna när jag läste Gråter 
    STOR KRAM TILL DIG Hjärta

• MeIMyself
    Gosan28 skrev 2023-01-09 09:42:05 följande:

Ville bara uppdatera här. Började blöda igår så det var ett missfall som jag misstänkte hela tiden. Kommer nog låta kroppen vila från IVF ett par månader och hoppas vi lyckas på egen hand. Annars har vi ju några embryon kvar i frysen som får plockas fram till våren när min kropp är redo igen Hjärta

Lycka till alla så kanske vi hörs på någon IVF 2023 sida.

Kram

Jag beklagar verkligen Gråter
    Vilken dålig start på året...
    Jag fick min mens idag, men vågar knappt rapportera då sjukstlöterskan sa sist att vi inte är garanterade plats om det är fullt.. men jag kommer rapportera det senare idag. 
    strelitzia skrev 2023-01-09 11:43:38 följande:
    Varför behöver du vänta ytterligare en månad? 
    Jag har läst lite olika, vissa kliniker vill att det ska gå 1 mens emellan andra 2. Undra varför det är olika. Och i och med att vissa av oss har opålitlig mens borde dom i så fall kunna bistå med något som håller den i schack under väntetiden. 

Att behöva vänta är min största oro nu, tiden går så långsamt och jag vet inte vad jag ska göra av mig själv. Jag har inte jobbat än och fasar för att behöva göra de och spela glad och svara "det är bra" flera gånger under dagen. 
    Jag skickade ett meddelande till rmc förra veckan och den läkaren som svarade då sa hör av dig vid mens. Men jag vill försäkra mig om återinföringen blir stimulerad så blev uppringd precis nu medans jag skriver och den sköterskan sa att i och med att det var i v12 så är det mycket hormoner som ska ut så de är mens nr 2. Jag tyckte dom kunde testa ut med blodprov men hon sa att då krävs flera för att mäta emellan. Får man lite hopp, så blir man nedslagen lika fort. 

Jag vill heller inte vänta mer men känns som RMC är proffs på att sjukta på det.. jag är så nervös för att anmäla min mens.. för att jag ska få avslag igen :( 
    Hur mår du? Hoppas lite bättre Hjärta
    Anonym (AnonymB) skrev 2023-01-09 13:58:14 följande:

Har läst igenom ett par sidor och all kärlek till er som kämpar ❤️ 
    Jag testade negativt i mellandagarna efter vårt första ivf-försök. Ett tvådagars var det vi fick ut av försöket och det tog sig inte efter insättning?.  Nu får vi antagligen vänta till februari-cykeln för fanns inte plats för oss i äggkalendern i januari :(

Efter att jag testat negativt har jag blivit så känslig. Gråter för det mesta. Tur att jag har varit ledig, hade känts jobbigt att grina på jobbet var o varannan timme? nån som känner igen sig? Tänker att det kanske är mitt sätt att bearbeta men känns lite orimligt att inte kunna kontrollera det riktigt? men har bestämt mig för att vara snäll mot mig själv?. 

Heja er allihopa ❤️ Hoppas på 2023! 

Vilken klinik är ni på? :(
    Beklagar, jag väntar också sen oktober förra året. 
    Lama21 skrev 2023-01-09 23:02:59 följande:

Det var nog jag som missförstod eller sköterskan som uttryckte sig klumpigt, förmodligen både och. Hon jag pratade med idag sa att det aldrig var aktuellt och lät väldigt orolig för att jag skulle vara besviken. Tycker ändå att vi har fått väldigt bra bemötande av alla vi träffat/pratat med på livio och jag tycker det känns som att de faktiskt bryr sig.

Lät iallafall som att jag ska köra letrozol nästa mens (som har gett ägglossning i princip alla gånger tidigare) och återföring på det. Skulle få mer info i början på näste vecka.

Väntan är verkligen inte rolig nånstans, speciellt när man har hållit på så länge så känns all väntan som slöseri. Tråkigt att du fick besked om att det blev ännu mer väntan. Får du vara sjukskriven något för missfallet? Usch, jag lider verkligen med dig att måsta hålla upp den fasaden, det är ju väldigt färskt och tänker att det måste vara extra jobbigt med tanke på att det ändå var nära att kunna börja berätta för folk.

Känner verkligen igen mig i det att hoppet tänds och släcks och nästan blir permanent skadat. Jag har haft känslan länge nu att det är lika stor sannolikhet bli (och förbli) gravid som att vinna på lotto...

Anonym (AnonymB) skrev 2023-01-09 13:58:14 följande:

Har läst igenom ett par sidor och all kärlek till er som kämpar ❤️ 
    Jag testade negativt i mellandagarna efter vårt första ivf-försök. Ett tvådagars var det vi fick ut av försöket och det tog sig inte efter insättning?.  Nu får vi antagligen vänta till februari-cykeln för fanns inte plats för oss i äggkalendern i januari :(

Efter att jag testat negativt har jag blivit så känslig. Gråter för det mesta. Tur att jag har varit ledig, hade känts jobbigt att grina på jobbet var o varannan timme? nån som känner igen sig? Tänker att det kanske är mitt sätt att bearbeta men känns lite orimligt att inte kunna kontrollera det riktigt? men har bestämt mig för att vara snäll mot mig själv?. 

Heja er allihopa ❤️ Hoppas på 2023! 

Tråkigt att höra att du testade negativt. Ni fick alltså inget till frysen och måste börja på en ny stimulering med sprutor och hela köret?

Gråter ofta efter ett bakslag, oftast inte direkt dock, utan det brukar byggas upp och sen explodera och då är jag otröstlig. Tyckte julen var jobbig då alla la ut bilder på sina barn/annonserade att de var gravida men grät inte förrän två dagar senare

Gråt ut du, det är inte konstigt alls efter det beskedet. Hjärta

Varje gång min mens är en dag försenad så börjat jag bygga upp mina förväntningar... men ja.. håller inte länge tyvärr. 
  • MeIMyself
    Lama21 skrev 2023-01-10 12:26:41 följande:
    Håller tummarna för dig! Behövs någon här som får lite positiva nyheter!
    strelitzia skrev 2023-01-10 13:15:59 följande:
    Rapportera så fort som möjligt så ingen annan hinner före och tar upp plats för äggplock! 

Jag beklagar för återigen :( 

Jag blev uppringd,och kommer börja med Gonal F imorgon, jag är så nervös ni anar inte Rynkar på näsan 
    Jag ska ta Gonal F till den 16/1 och Fyremadel 15/1 - 16/1, glömde fråga om om jag bara skulle ta båda sprutorna på varandra den 15 och 16/1. 
    Jag fick UL tidigt på morgonen 17/1. 

Håll tummarna för mig Hjärta

• MeIMyself

Hej tjejer,

Nu har jag panik, jag hade bokat frisör till helgen för att färga håret, tror ni det går bra eller ska jag avboka?

Sen en annan grej, vet ni om man får ha kvar sin gellack under äggutpock/insättning?
    Jag läste någonstans att man inte fick ha, men har sett att folk haft på tiktok, men det kanske är privata kliniker?

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022