• strelitzia

IVF efter sommaren 2022

Anonym (Dags) skrev 2023-04-22 10:36:05 följande:

tänker det kan bero på de är mer utvecklade när de sätts in 

Ah du tänker på skillnaden mellan 3 och 5 dagars, så snarare att en blasto klarar sig bättre än att det är antal försök som spelar roll. Så kan det ju vara! 
    Min et var 5 dagars, fet jag har nu odlade dom en dag till så den är 6 dagars. 

• strelitzia
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-23 09:03:24 följande:

Et 3 dagars 

rd 1 Embryo växer och utvecklas 
    rd 2 Embryot blir en blastocyst 
    rd 3 Blastocysten kommer ur skalet 
    rd 4 Blastocysten fäster på en plats på livmoderslemhinnan
    rd 5Implantationen börjar när blastocysten börjar grotta ner sig i livmodern 

rd 6 Implantationen fortsätter och fostret grotta ner sig ännu mer i livmodern 
    rd 7 Implantationen är färdig och Placentaceller och fosterceller finns 
    rd 8 Placentaceller producerar hcg i blodet 
    rd 9 Hcg ökar 

Ja då är det ju först idag eller imorgon de fäster enligt denna, hade vart konstigt om du känt något, ge inte upp redan! Många känner ingenting. 
    Jag hade inga symptom denna gången, och jag vågar fortfarande inte tro på de, rädd att det ska gå åt skogen. 

När är din testdag? 

• strelitzia
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-23 10:05:52 följande:
    3 maj men jag kommer testa innan 

jag ser att flera får mens efter 10 dagar och känner jag gärna inte vill ha Den överraskningen psykiskt utan ha kollat det innan
    Har du hunnit få besked än idag om hur många som klarade sig till frysen?
  • strelitzia
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-24 15:00:52 följande:
    5 st gick till frys! Känns bra! Vet någon hur stor sannolikhet det är att de lyckas tina dem?
    Wow vad skönt!
    statistiken säger att 9/10 klarar upptiningen, så eftersom jag förlorat två och lama21 ett så ser oddsen bra ut för er andra aktiva i tråden om ni behöver tina, om man ska gå på statistik! 
  • strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-24 19:43:47 följande:
    På våra 2 tinade embryon så klarade sig båda super bra ! 

Jag har nu gått in i v.5, pratade idag med sahlgrenska och bokat in ultraljud 22 maj 🙈
    Även inskrivning hos barnmorskan 3 maj.
    Idag blev de så verkligt för mig och allt släppte typ, kände att de var på riktigt, men rädslan är ju dock ännu mer nu att få missfall, iallafall lyckats berätta för 1 av 3 syskon och mamma & min bästa vän, sambon har berättat för sin bror, mamma och sin andra bror som är tillsammans med min bästa vän eller ja hon berättade för han 😅

Åh GRATTIS Hjärta vad roligt!
    Visst är du ändå är lite glad över illamående? Nu mår jag för det mesta hanterbart illamående men kan inte låta bli att varje gång tänka "det här är bra"!

• strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-25 10:46:21 följande:
    Tack ❤️ 

Jo jag är super glad över illamåendet, men är lite jobbigt jag mår ju illa direkt jag slår upp ögonen på morgonen tills jag lägger mig på kvällen haha, äter typ hela tiden för de lugnar illamåendet lite 🙈 men det är verkligen för en bra sak så vill inte klaga egentligen haha 
    Usch att det håller i hela dagen, det blir såklart kämpigt efter ett tag, hoppas att det inte eskalerar! 
  • strelitzia

Idag har jag vart på tidigt vul där hjärtslag kunde konstateras, det känns bra även om jag vart här förut och det inte betydde någonting i längden. 
    Försökte boka tid hos barnmorskan tillsammans med blodprov för kub men de verkar ha glömt av mig då det gått snart 2 timmar hon sa att de skulle ringa tillbaka.  

• strelitzia
    Lama21 skrev 2023-04-27 19:02:13 följande:
    Skönt ändå, känns ju som ett rätt stort steg på vägen iallafall! Har du lyckats boka kub? 

Jag går in i vecka 13 imorgon vilket också känns som en milstolpe att ha klarat sig förbi vecka 12, även fast jag vet att det inte finns några som helst garantier. Har även ett ultraljud om ca två veckor så om allt ser bra ut där kanske det går att slappna av och njuta lite mer. 
    Ja jag fick kontakta dom idag igen och ingen notis om att dom kontaktat mig igår. Trött man bli på vården ibland På mitt första inskrvningsmöte bad jag henne skriva ner viss  viktig information i min journal, men det finns ingen anteckning överhuvudtaget om att jag vart där. Möte och blodprov 8 maj.

Vad skönt att ha kommit så långt, har oron släppt lite? Hur mår du?
  • strelitzia
    Sandralinnea123 skrev 2023-04-28 12:17:53 följande:
    streli­tzia - ja man kan ju hoppas att illamåendet lägger sig tillslut men det är ju för en bra grej 🙈 
    Åh va spännande! GRATTIS !❤️ 
    hör man hjärtat också eller bara ser att det slår? 

Lama21 - nyfiken hur kommer de sig att du har ett ultraljud igen? Har du bett om ett extra? 😊
    Man hör inte hjärtat, det är nog fortfarande för litet för att att höras. Försöker komma ihåg om det hördes när jag gjorde vanligt ultraljud precis innan v12, men minns inte. Kanske för litet då också. 
    Lama21 skrev 2023-04-28 17:03:06 följande:

Strelitzia: riktigt störande.... Skönt att ha det bokat nu iallafall!

Känner mig något lugnare, börjat våga tänka mer framåt nu och inte bara vara rädd för det för att det kan gå åt skogen. Mår för det mesta bra, kan ha il av illamående fortfarande och kan vara lite jobbigt att gå till soprummet där det luktar äckligt 😬 hur mår du själv? Känner du mer oro nu än förra gången? 

Sandralinnea123: jobbigt med illamåendet, även om det är lite skönt att få bekräftelse att det händer nåt i kroppen! Har det fortsatta på samma sätt? 

Jag har bokat ett ultraljud privat, som vi alltså måste betala för, bara för min egen sinnesros skull ☺️ tänker också att jag ska börja berätta för folk och vill gärna ha sett att det lever nåt där inne fortfarande innan jag gör det. Annars hade jag måstat vänta till vecka 19 när rul är, och det känns lite sent 😅

Vad skönt att du börjar känna dig lite lugnare, roligt att istället kunna börja tänka på annat och planera!
    Haha känner igen de med lukt, viss lukt skär in i näsan. Rök har jag inga problem med i vanliga fall nu är de fruktansvärt. 

Jag mår så bra de går under omständigheterna. Mycket mer oro och min sambo sa efter vul häromdagen att om det inte går vägen denna gången så orkar han inte försöka mer. Så vårt förhållande hänger också på den här graviditeten, ingen press fostret! 
  • strelitzia
    Anonym (Dags) skrev 2023-04-30 08:21:43 följande:
    blivit Positivt nu 3 dagar i rad med starkare streck (rd 8, 9 och 10) MEN min temp ligger på bastemp just nu så jag är orolig för att det kanske blir mf ändå 

har heller inga symtom 
    Grattis till positivt! Solig
    Jag förstår din oro, min temp var också min vanliga de gånger jag testat, det har inte betytt någonting i mitt fall.
    Det är fortfarande tidigt för symptomen, har du tur slipper du helt annars är det bara en tidsfråga innan de dyker upp en efter en! 
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022