• strelitzia

IVF efter sommaren 2022

Gosan28 skrev 2022-12-31 16:20:05 följande:
    Samma svaga sträck som alla andra dagar... misstänker missfall. Det borde ju öka i styrka om det var en normal graviditet. Så bara att invänta mensen. Sjukt deppigt! Kommer nog ta en paus i januari och ladda batterierna och kanske göra en ny återföring i februari i så fall. Orkar inte med samma bergodalbana av känslor en månad till.
    Jag beklagar att det inte blev starkare Hjärta
    Det är sjukt hur många känslor man går igenom som ska hinna bearbetas innan nästa tar vid? 
  • strelitzia

Jag firar nyår på gynakuten, kom en stor klump vid toalettbesök mitt i matlagningen. Har konstaterat missfall.. frustrerande att det skulle behöva vänta till v12? 

• strelitzia
    Gosan28 skrev 2023-01-01 08:16:13 följande:
    Men åh herregud mitt hjärta går sönder Rynkar på näsan Så orättvist!!!! 
    Hur mår du nu? Usch så ledsen jag blir. 

Men nu lämnar vi det här skitåret bakom oss. 2023 är vårt år! Vi ska bli gravida och få välkomna våra bebisar till världen i slutet av året Hjärta

Jag har inte ens tagit ett nytt test idag för det känns ändå kört. Imorgon tar jag klinikens test, antar att det kommer visa svagt positivt det också. Så bara invänta att missfallet börjar... kliniken har stängt till den 9e så får ringa dem då. 
    MeIMyself skrev 2023-01-02 08:36:03 följande:
    RMC -> Malmö  :( 
    strelitzia skrev 2022-12-31 21:58:16 följande:

Jag firar nyår på gynakuten, kom en stor klump vid toalettbesök mitt i matlagningen. Har konstaterat missfall.. frustrerande att det skulle behöva vänta till v12? 

Jag beklagar verkligen Gråter Hur mår du?
    Skickar all kärlek till er båda Hjärta Hoppas 2023 blir vår år.

Spenderade 20h på akuten, som tur var så var det inget folk så ingen väntetid. 
    Fick inte äta något ifall jag behövde opereras, jag åt en macka vid 13 på nyårsafton och sen inget på 25 timmar, kämpigt. Vanligtvis sa dom så kommer allt ut av sig själv när man får tabletterna, inte med mig, så fick skrapas under narkos igår, visste inte att de gjordes under narkos. Och vanligtvis så får man inga infektioner men det fick jag, så nu går jag på antibiotika och den ena ska inte blandas med alkohol pga kan ge effekt likt antabus, så där rök mina tröst-öl.
    Det absolut jobbigaste är att vi fick se sprattlande armar och ben i onsdags och nu är det tomt., Det var det mest surrealistiska jag någonsin sett så den bilden är fast etsad. 
    Känner mig också som en riktigt idiot som vid Lindexrea beställde några sommar babyplagg.. Får väl ge de till min syster. 

Ja vilket jäkla skitår, på alla sätt. Låt det här bli vårt år! Hjärta
  • strelitzia
    Gosan28 skrev 2023-01-09 09:42:05 följande:

Ville bara uppdatera här. Började blöda igår så det var ett missfall som jag misstänkte hela tiden. Kommer nog låta kroppen vila från IVF ett par månader och hoppas vi lyckas på egen hand. Annars har vi ju några embryon kvar i frysen som får plockas fram till våren när min kropp är redo igen Hjärta

Lycka till alla så kanske vi hörs på någon IVF 2023 sida.

Kram

Jag beklagar Hjärta vilken skitstart på året vi ligger inne med, jag försöker tänka att det bara kan bli bättre nu! Önskar dig lycka till, man vill ju tro på alla "viss forskning tyder på att kroppen har lättare att bli gravid efter ett missfall".

Ta hand om dig! {#emotions_dlg.flower}
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-01-09 10:51:56 följande:
    Beklagar, mycket tråkigt att höra  ❤️ 

Hur går det för alla andra nu? Hur mår ni?

Jag hade hoppats på frysåterföring nu i januari utifrån vad en sköterska sagt, men tyvärr måste jag vänta ytterligare så om mensen kommer som den ska (vilket den inte alltid gör) blir det kanske i februari istället. 
    Varför behöver du vänta ytterligare en månad? 
    Jag har läst lite olika, vissa kliniker vill att det ska gå 1 mens emellan andra 2. Undra varför det är olika. Och i och med att vissa av oss har opålitlig mens borde dom i så fall kunna bistå med något som håller den i schack under väntetiden. 

Att behöva vänta är min största oro nu, tiden går så långsamt och jag vet inte vad jag ska göra av mig själv. Jag har inte jobbat än och fasar för att behöva göra de och spela glad och svara "det är bra" flera gånger under dagen. 
    Jag skickade ett meddelande till rmc förra veckan och den läkaren som svarade då sa hör av dig vid mens. Men jag vill försäkra mig om återinföringen blir stimulerad så blev uppringd precis nu medans jag skriver och den sköterskan sa att i och med att det var i v12 så är det mycket hormoner som ska ut så de är mens nr 2. Jag tyckte dom kunde testa ut med blodprov men hon sa att då krävs flera för att mäta emellan. Får man lite hopp, så blir man nedslagen lika fort. 
  • strelitzia
    Anonym (AnonymB) skrev 2023-01-09 13:58:14 följande:

Har läst igenom ett par sidor och all kärlek till er som kämpar ❤️ 
    Jag testade negativt i mellandagarna efter vårt första ivf-försök. Ett tvådagars var det vi fick ut av försöket och det tog sig inte efter insättning?.  Nu får vi antagligen vänta till februari-cykeln för fanns inte plats för oss i äggkalendern i januari :(

Efter att jag testat negativt har jag blivit så känslig. Gråter för det mesta. Tur att jag har varit ledig, hade känts jobbigt att grina på jobbet var o varannan timme? nån som känner igen sig? Tänker att det kanske är mitt sätt att bearbeta men känns lite orimligt att inte kunna kontrollera det riktigt? men har bestämt mig för att vara snäll mot mig själv?. 

Heja er allihopa ❤️ Hoppas på 2023! 

Den eviga väntan är så oerhört tärande på psyket. Jag sa de till sköterskan jag pratade med tidigare idag, hon prata om att koppen och psyket ska återhämta sig emellan, men tiden, det är den som förgör mig. 

Vilken orsak gör att ni behöver ivf? hur länge har ni försökt? Om du vill svara. 

Jag tänker att man slås ner lite extra när man testar något nytt och det inte lyckas direkt. Jag kände sån förhoppning när jag började med letrozol för ett år sedan, samma nu med ivf, Det känns som att botten sjunker ett snäpp för varje gång, att hoppet aldrig repar sig helt.
    Bra inställning att vara snäll mot dig själv och du kanske behöver gråta ut ordentlig innan du tar dig vidare. Jag själv gråter väldigt sällan men den senaste veckan.... och det är så mycket som kan trigga de. 
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2023-01-10 10:22:00 följande:
    Jag beklagar verkligen Gråter
    Vilken dålig start på året...
    Jag fick min mens idag, men vågar knappt rapportera då sjukstlöterskan sa sist att vi inte är garanterade plats om det är fullt.. men jag kommer rapportera det senare idag. 
    strelitzia skrev 2023-01-09 11:43:38 följande:
    Varför behöver du vänta ytterligare en månad? 
    Jag har läst lite olika, vissa kliniker vill att det ska gå 1 mens emellan andra 2. Undra varför det är olika. Och i och med att vissa av oss har opålitlig mens borde dom i så fall kunna bistå med något som håller den i schack under väntetiden. 

Att behöva vänta är min största oro nu, tiden går så långsamt och jag vet inte vad jag ska göra av mig själv. Jag har inte jobbat än och fasar för att behöva göra de och spela glad och svara "det är bra" flera gånger under dagen. 
    Jag skickade ett meddelande till rmc förra veckan och den läkaren som svarade då sa hör av dig vid mens. Men jag vill försäkra mig om återinföringen blir stimulerad så blev uppringd precis nu medans jag skriver och den sköterskan sa att i och med att det var i v12 så är det mycket hormoner som ska ut så de är mens nr 2. Jag tyckte dom kunde testa ut med blodprov men hon sa att då krävs flera för att mäta emellan. Får man lite hopp, så blir man nedslagen lika fort. 

Jag vill heller inte vänta mer men känns som RMC är proffs på att sjukta på det.. jag är så nervös för att anmäla min mens.. för att jag ska få avslag igen :( 
    Hur mår du? Hoppas lite bättre HjärtaVilken klinik är ni på? :(
    Beklagar, jag väntar också sen oktober förra året. 
    Lama21 skrev 2023-01-09 23:02:59 följande:

Det var nog jag som missförstod eller sköterskan som uttryckte sig klumpigt, förmodligen både och. Hon jag pratade med idag sa att det aldrig var aktuellt och lät väldigt orolig för att jag skulle vara besviken. Tycker ändå att vi har fått väldigt bra bemötande av alla vi träffat/pratat med på livio och jag tycker det känns som att de faktiskt bryr sig.

Lät iallafall som att jag ska köra letrozol nästa mens (som har gett ägglossning i princip alla gånger tidigare) och återföring på det. Skulle få mer info i början på näste vecka.

Väntan är verkligen inte rolig nånstans, speciellt när man har hållit på så länge så känns all väntan som slöseri. Tråkigt att du fick besked om att det blev ännu mer väntan. Får du vara sjukskriven något för missfallet? Usch, jag lider verkligen med dig att måsta hålla upp den fasaden, det är ju väldigt färskt och tänker att det måste vara extra jobbigt med tanke på att det ändå var nära att kunna börja berätta för folk.

Känner verkligen igen mig i det att hoppet tänds och släcks och nästan blir permanent skadat. Jag har haft känslan länge nu att det är lika stor sannolikhet bli (och förbli) gravid som att vinna på lotto...

Tråkigt att höra att du testade negativt. Ni fick alltså inget till frysen och måste börja på en ny stimulering med sprutor och hela köret?

Gråter ofta efter ett bakslag, oftast inte direkt dock, utan det brukar byggas upp och sen explodera och då är jag otröstlig. Tyckte julen var jobbig då alla la ut bilder på sina barn/annonserade att de var gravida men grät inte förrän två dagar senare

Gråt ut du, det är inte konstigt alls efter det beskedet. Hjärta

Varje gång min mens är en dag försenad så börjat jag bygga upp mina förväntningar... men ja.. håller inte länge tyvärr. 
    Rapportera så fort som möjligt så ingen annan hinner före och tar upp plats för äggplock! 
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2023-01-09 23:02:59 följande:

Det var nog jag som missförstod eller sköterskan som uttryckte sig klumpigt, förmodligen både och. Hon jag pratade med idag sa att det aldrig var aktuellt och lät väldigt orolig för att jag skulle vara besviken. Tycker ändå att vi har fått väldigt bra bemötande av alla vi träffat/pratat med på livio och jag tycker det känns som att de faktiskt bryr sig.

Lät iallafall som att jag ska köra letrozol nästa mens (som har gett ägglossning i princip alla gånger tidigare) och återföring på det. Skulle få mer info i början på näste vecka.

Väntan är verkligen inte rolig nånstans, speciellt när man har hållit på så länge så känns all väntan som slöseri. Tråkigt att du fick besked om att det blev ännu mer väntan. Får du vara sjukskriven något för missfallet? Usch, jag lider verkligen med dig att måsta hålla upp den fasaden, det är ju väldigt färskt och tänker att det måste vara extra jobbigt med tanke på att det ändå var nära att kunna börja berätta för folk.

Känner verkligen igen mig i det att hoppet tänds och släcks och nästan blir permanent skadat. Jag har haft känslan länge nu att det är lika stor sannolikhet bli (och förbli) gravid som att vinna på lotto...

Anonym (AnonymB) skrev 2023-01-09 13:58:14 följande:

Har läst igenom ett par sidor och all kärlek till er som kämpar ❤️ 
    Jag testade negativt i mellandagarna efter vårt första ivf-försök. Ett tvådagars var det vi fick ut av försöket och det tog sig inte efter insättning?.  Nu får vi antagligen vänta till februari-cykeln för fanns inte plats för oss i äggkalendern i januari :(

Efter att jag testat negativt har jag blivit så känslig. Gråter för det mesta. Tur att jag har varit ledig, hade känts jobbigt att grina på jobbet var o varannan timme? nån som känner igen sig? Tänker att det kanske är mitt sätt att bearbeta men känns lite orimligt att inte kunna kontrollera det riktigt? men har bestämt mig för att vara snäll mot mig själv?. 

Heja er allihopa ❤️ Hoppas på 2023! 

Tråkigt att höra att du testade negativt. Ni fick alltså inget till frysen och måste börja på en ny stimulering med sprutor och hela köret?

Gråter ofta efter ett bakslag, oftast inte direkt dock, utan det brukar byggas upp och sen explodera och då är jag otröstlig. Tyckte julen var jobbig då alla la ut bilder på sina barn/annonserade att de var gravida men grät inte förrän två dagar senare

Gråt ut du, det är inte konstigt alls efter det beskedet. Hjärta

Det är svårt att vara rationell men det klart att de inte låter en vänta en extra månad för att vara jävliga. Men får man två olika besked så blir man förvirrad. Jag tyckte mest för min del att det var märkligt att en läkare Okeja först och sköterskor sen sa nej. aja. 

Då är vi typ på exakt samma plats nu, jag väntar också på information som ska skickas men ska också äta letrozol in för återinföring. Jag har också bestämt mig för att äta letrozol vid min mens nu för att inte råka får en 40+ cykel, alla mina letrozolcyklar har legat på 28-30 dagar.

Jag har totalt vart hemma 2 veckor, hade extra många timmar över helgen som var men fick en sjukskrivning och jobbar först torsdag, mjukstartar med två dagar.
    Har knappt vart utanför dörren, när jag inte trodde de kunde bli värre kom ett dödsbesked. Himla kanonstart. Men nu, nu bör de fan inte kunna bli värre, peppar peppar!

Jag håller verkligen med, nästan större chans att vinna å lotto eftersom det inte begränsas till en gång per månad.. skämt å sido.. 
  • strelitzia
    MeIMyself skrev 2023-01-10 13:49:42 följande:
    strelitzia skrev 2023-01-10 13:15:59 följande:
    Rapportera så fort som möjligt så ingen annan hinner före och tar upp plats för äggplock! 

Jag beklagar för återigen :( 

Jag blev uppringd,och kommer börja med Gonal F imorgon, jag är så nervös ni anar inte Rynkar på näsan 
    Jag ska ta Gonal F till den 16/1 och Fyremadel 15/1 - 16/1, glömde fråga om om jag bara skulle ta båda sprutorna på varandra den 15 och 16/1. 
    Jag fick UL tidigt på morgonen 17/1. 

Håll tummarna för mig Hjärta

Äntligen! Glad

Du ska ta båda sprutorna, jag tog en på varje sida när jag tog båda under några dagar. Det kommer gå bra!! kom ihåg att ta ett fast grepp och tveka inte när du kör in nålen, första gången är läskigast. Jag är övertygad att du kommer bli förvånad över hur bra det går!

Kör på frisörtiden! jag ångrade att jag inte gick till frisören innan, har en otrolig utväxt nu. Jag frågade även barnmorskan hur det är att färga/bleka håret när man är gravid och hon sa att det var okej men att hår kan ha en tendens att ändra färg om man gör nåt vid de under graviditet, så passa på innan! Sen har jag aldrig läst om någon som fått en ny permanent hårfärg för att de gick till frisören gravid. 

Till mig var dom noga att informera om inget nagelack/smycken under äggplock men precis som du säger så har jag läst att folk haft gjorda naglar. Jag hade inte. 

Jag undrar vad som gör att man får menopur eller gonal F, tänkte att de skiljde mellan kliniker men du och jag går ju till samma och jag tog menopur.
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022