• Anonym (Hjärnan)

Fråga, vilka ät tecknen på att en kvinna gillar sex?

Det här med olika sexbehov i förhållande är stort problem.
    Så även i mitt förhållande som är nära att ta slut. När vi pratar om det nu så säger hon att hon att vi hade mycket sex I början var för att hon tänkte att det förväntades men att hon egentligen inte har så stort eget sexuellt behov. Att hon gärna ville ändå eftersom hon var kär och tänker att hon därför gärna hade sex med mig. 

Nu till frågan, finns det något tecken på att en kvinna verkligen gillar sex?

(Svaret fråga henne är inte svaret jag söker Hade jag frågat min fru för 20 år sen hade hon absolut sagt att hon gillar sex)

• Svar på tråden Fråga, vilka ät tecknen på att en kvinna gillar sex?
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Svårt) skrev 2023-09-27 12:04:20 följande:
    Alla kvinnor i porr porrstönar.
    Hm...ja?
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (Svårt) skrev 2023-09-27 12:04:59 följande:
    Nej, men kvinnor säger att män tror att kvinnor ska låta som de gör i porr.
    Varför svarar du då i tråden när du inte en vet vad du talar om om? 
    Måste du klaffsa runt i tråden trots 0 kunskap och erfarenhet av ämnet? 
    Varför ska man lyssna på dina ord?
    Är det inte bättre att låta de som åtminstone har erfarenhet får svara? 
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (Tjejen) skrev 2023-09-27 12:11:29 följande:
    Hm...ja?
    Männen i porrfilm skulle jag hävda "porrstönar/agerar" dessutom. Jag känner inte riktigt igen hur de pratar och låter från mina ligg. 

Men det trodde jag var nåt alla förstod, att det är överdrivet i porrfilm. 
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Igen..) skrev 2023-09-27 12:20:15 följande:
    Männen i porrfilm skulle jag hävda "porrstönar/agerar" dessutom. Jag känner inte riktigt igen hur de pratar och låter från mina ligg. 

Men det trodde jag var nåt alla förstod, att det är överdrivet i porrfilm. 
    Tror du har hamnat i fel tråd, här är det inte porrfilm som diskuteras utan verklighet.
  • Anonym (Svårt)
    Anonym (Igen..) skrev 2023-09-27 12:14:59 följande:
    Varför svarar du då i tråden när du inte en vet vad du talar om om? 
    Måste du klaffsa runt i tråden trots 0 kunskap och erfarenhet av ämnet? 
    Varför ska man lyssna på dina ord?
    Är det inte bättre att låta de som åtminstone har erfarenhet får svara? 
    Jo, kvinnor har ju erfarenhet och säger att män tror att kvinnor ska låta som de gör i porr. Hon jag hade sex med lät inte så mycket, men har haft flera grannar som lät som de gör i porr. Stackars män, som inte förstod att de fejkade.
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (Tjejen) skrev 2023-09-27 12:24:38 följande:
    Tror du har hamnat i fel tråd, här är det inte porrfilm som diskuteras utan verklighet.
    Ja? Jag talar om verklighet. Du svarade ju ja ett inlägg om stön i porr. 
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (Svårt) skrev 2023-09-27 12:26:11 följande:
    Jo, kvinnor har ju erfarenhet och säger att män tror att kvinnor ska låta som de gör i porr. Hon jag hade sex med lät inte så mycket, men har haft flera grannar som lät som de gör i porr. Stackars män, som inte förstod att de fejkade.
    Varför svarar du öht? Bara för att dina grannar knullar så kan ju inte du svara på hur sex är och hur/varför kvinnor låter. 
  • Anonym (Kvinna)
    Kaede skrev 2023-09-27 09:42:13 följande:

Skulle stå responsiv lust.

Om kvinnan har spontan lust och använder den på egen hand så har du en kvinna som är genuint intresserad av sex. OM hon känner sig trygg. 

Om en kvinna har responsiv lust har du en kvinna där lusten måste väckas för att finnas. Det kan hon göra själv men det kräver ju vilja och kan bli som ett jobb men det går. Det kan ske genom dig Och din uppvaktning. Självklart måste hon då vara öppen för att släppa fram sin lust om den väcks. 

spontan och responsen lust är lika vanligt förekommande och inget är rätt eller fel. Det kräver olika ingångar. Vi har alla båda sorterna i oss. En person med hög spontan lust som dessutom är med en partner som lockar fram den responsiva kommer ju att vilja ligga precis känt. En person med låg lust som bara har responsiv lust mycket mer sällan. Min teori.

Som jag läst mig till har män som grupp oftare spontan lust och kvinnor som grupp oftare responsiv lust. Kvinnors lust flukturerar mer över månaden medan mäns är mer konstant. Antar att det är lite hormonstörande med ägglossning och sådant. Finns ju inget rätt eller fel men jag tror att du är inne på ngt viktigt TS. Är ni kompatibla nog att få till ett fungerande sexliv? Viktigt att förstå sin egen kropp och lust för att kunna smälta ihop dem med någon annans. 

Tänker ändå att detta beskriver det rätt bra. 

Uppfattar det som att känslolivet har stor påverkan på lusten. Känner man sig glad, upprymd, utvilad etc. Så mer troligt att känna spontan lust än då man är slutkörd. 

Absolut styrt av cykeln också..innan ägglossning blir de flesta mer kåta. Efter ägglossning, inte lika troligt att känna spontan lust.. 

Men exempelvis den typ av lust man känner när man är nykär och bara vill vara med en person, är det nog tyvärr få som känner under ett långt förhållande. Jag tror absolut att man kan ha ett härligt sexliv tillsammans trots att den typen av glöd är förbi. Men då måste båda parterna arbeta för det tillsammans. 

Lust ger mer lust. Så ibland behöver den bara väckas till liv, så vill man ha mer.

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (Igen..) skrev 2023-09-27 12:30:35 följande:
    Ja? Jag talar om verklighet. Du svarade ju ja ett inlägg om stön i porr. 
    Såhär skrev jag:

"Det hörs när kvinnor njuter på riktigt. Alla har olika tecken men dom finns där. Nån gjorde såna där porrstön första gångerna men slutade med det, det var riktigt avtändande."

Läs ordentligt så förstår du bättre.
  • Anonym (Igen..)
    Anonym (Tjejen) skrev 2023-09-27 13:27:04 följande:
    Såhär skrev jag:

"Det hörs när kvinnor njuter på riktigt. Alla har olika tecken men dom finns där. Nån gjorde såna där porrstön första gångerna men slutade med det, det var riktigt avtändande."

Läs ordentligt så förstår du bättre.
    Detsamma 
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Igen..) skrev 2023-09-27 13:43:20 följande:
    Detsamma 
    Det du skrev har inget med tråden att göra. Håll dig till ämnet "Hur man vet att en kvinna gillar sex" :)
  • Anonym (Tjej)

Med rätt person gillar alla kvinnor sex. Men de brister på mans-fronten.
    så enkelt är de

• Anonym (Svårt)
    Anonym (Tjej) skrev 2023-09-27 15:05:50 följande:

så enkelt är de

Finns det fler kvinnor som är bättre?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Svårt) skrev 2023-09-27 15:10:09 följande:
    Finns det fler kvinnor som är bättre?

Inte den blekaste aning. Men när en brister i sexlusten så beror det ofta på att han/hon inte vill ha sex med just sin partner. 

har själv vart totalt utan sexlust men när jag träffat en ny o blivit kär så blir Jag helt plötsligt kåt som fan 24/7

• Anonym (,)
    Anonym (Tjej) skrev 2023-09-27 15:05:50 följande:

så enkelt är de

Att jag gillar sex är för att jag varit med män som brytt sig om min njutning också. Såklart att jag vill ha mer då. De har heller inte tjatat eller surat utan förfört (om inte jag gjort det på ett tag). De har inte sett mig som en sexdocka som måste gå med på en massa saker, utan vi har gemensamt utforskat vissa grejer och gränser har alltid varit okej. Kort och gott: respekt och uppskattning. Min lust skulle tvärdö om nån tjatade, ville testa de senaste misogyna porrtrenderna eller kände sig hotad av min vibrator. 

Alltid sett sex som nåt lustfyllt och nåt jag gärna kan tänka mig att ha tom dagligen. Men det är inte alltid vi orkar det såklart, livet kommer ju emellan. Onani funkar också bra i stressiga perioder. 
Svar på tråden Fråga, vilka ät tecknen på att en kvinna gillar sex?