• Anonym (Hjärnan)

Fråga, vilka ät tecknen på att en kvinna gillar sex?

Det här med olika sexbehov i förhållande är stort problem.
    Så även i mitt förhållande som är nära att ta slut. När vi pratar om det nu så säger hon att hon att vi hade mycket sex I början var för att hon tänkte att det förväntades men att hon egentligen inte har så stort eget sexuellt behov. Att hon gärna ville ändå eftersom hon var kär och tänker att hon därför gärna hade sex med mig. 

Nu till frågan, finns det något tecken på att en kvinna verkligen gillar sex?

(Svaret fråga henne är inte svaret jag söker Hade jag frågat min fru för 20 år sen hade hon absolut sagt att hon gillar sex)

• Svar på tråden Fråga, vilka ät tecknen på att en kvinna gillar sex?
  • Anonym (,)

Jag har faktiskt frågat i mina relationer. "Ungefär hur ofta brukar du vilja ha sex för att må bra?" 

Såklart inte hugget i sten.

Har också informerat om att jag, kvinna, vill ha sex gärna minst 2 ggr per vecka (fast bara om partnern vill) och att jag vill att sex prioriteras om möjligt, samt att jag vill ha det högt upp i åldern om det går.

• Anonym (V)

Sex på första dejten förstår jag om tjejer inte vill men tjejer som inte ligger senast på tredje dejten droppar jag direkt. Finns inget som tyder på intresse för sex då.

• Anonym (Lina)

Det kan man aldrig veta.

jag fick heller aldrig veta att mannen jag blev kär i skulle börja missköta hemmet och sin hygien på sikt. efter flera år...

hur ska man veta liksom om personen i fråga är jämställd eller inte?

• Anonym (Lina)

Det kan man aldrig veta.

jag fick heller aldrig veta att mannen jag blev kär i skulle börja missköta hemmet och sin hygien på sikt. efter flera år...

hur ska man veta liksom om personen i fråga är jämställd eller inte?

• Anonym (Blomman)

Om sexet är bra, flera kraftiga orgasmer varje gång, ger ett beroende.

Bara träffat 2-3 stycken som gett rätt känsla. Nävarande och gillar att tillfredställa. Plus mycket samlag. Yngre tjejer gillar ofta inte samlaget lika mycket. Efter 40 händer saker hos kvinnor

• Anonym (Kåt)

När kvinnan tar på dig, kollar suget på dig, vill ses. Ser fram emot att ha sex med dig. Attraktionssignaler långt innan ni faktiskt är i sängen. Som tjej kan jag ju säga att jag blir mer kåt på en macho man som jobbar och tar i än när han ligger naken i sängen. Sen är inte det helt fel heller. Big turnoff är nån som inte står upp för sig själv eller för mig. 

• Klangen

Mina erfarenheter säger att dom:
    1. Säger att dom vill ha sex med dig
    2. Tar den i rumpan eller ber om det
    3. Tillåter dig att sova över
    4. Försöker prata med dig om vad du vill

• Anonym (Hjärnan)
    Anonym (111) skrev 2022-07-08 07:59:21 följande:

Min man märker det på mig när jag smyger mig nära, kysser honom och frågar om vi ska gå in till sängen (eller liknande). Eller vi sitter i soffan och kysser varann lite flyktigt, men så vill man kyssas mer och rätt vad det är, inser vi båda att det är sex vi vill ha. 

Och det där med din fru: Om hon hade svarat för 20 år sen att hon gillade sex, så var det väl så? Hon ville ju ha sex för att hon var kär i dig, när man är nyförälskad är det lättare för de flesta att ha mer sex än man har sen, eftersom de där förälskelsehormonerna slår till. 
    Att ni nu 20 år senare ha tråkigt sexliv är för att hon inte har lika stor drift som du, och inte hade förr heller, men hon kunde ha sex oftare förr.

Lite mellan raderna får jag för mig att du tycker att hon lurat dig? 
    Samma person kan ju ha olika lust på sex under olika faser i livet, så det är väl så det blivit för henne. 

Tack för svar,
    Det där med 20 år sen är väl inte så konstigt man ändras med tiden och behöver inte tycka lika som man en gång gjorde. Det som stör mig lite är att hon inte säger att hon ändrat sig, utan att det som hände då inte var riktigt äkta, det gör att jag faktiskt känner mig lite lurad, samt att det är svårt att känna sig säker på vad som är äkta nu när vi försöker lappa ihop förhållandet. Tanken med min fråga handlar nog mer om att inte göra om samma misstag igen, eller att inleda ett förhållande och såra varandra efter något halvår då man ser att man inte längre är på samma nivå.
  • Anonym (Vadå)

Vadå för tecken? hon har ju varit uppriktig med dig redan! eller gäller frågan en ny potentiell kvinna? du får väl kolla om hon njuter. Fråga om hon gillar sex. Är det En kk ska ju kärlek inte vara ivägen.

jag personligen gillar ju inte sex så mycket för jag njuter sällan av det. Men jag Kan ligga och spruta ned hela sängen mha sexleksaker. det fullkomligt älskar jag ju.

• Kaede

Jag tänker så här. Hur ofta onanerar folk när de inte är i relation och har tillgång till sex med en partner? För en person som aldrig gör det har inte så mkt lust faktiskt. En person som under en längre singeloeriod onanerar någon gång i veckan eller två i snitt har ju uppenbarligen ett eget driv, en spontan lust. Så hur vet man om en kvinna har lust i sig själv? Hon onanerar, utforskar sex och är intresserad av sex på egen hand utan en partner. 

Jag gillar sex. Har alltid haft sex sen åldern blev rätt oavsett om jag haft partner eller ej. I perioder lite. i andra perioder ofta. Så därför vet jag ju att jag har spontan lust uppemot fem gånger per vecka men också kan ha lust en gång i månaden beroende på w i livet. Med en partner som jag tänder på har jag dels responsen lust (det han väcker i mig) och faktiskt också min egna spontana lust. Den släcks omedelbart dock om det förekommer tjat, förväntningar jag inte känner att jag kan leva upp till osv. Oavsett hur livet stressar och rasar så kan jag antingen få lust genom att min man lockar fram den/väcker den genom att han är han alternativt har jag lust och riktar den mot min man. 

Svar på tråden Fråga, vilka ät tecknen på att en kvinna gillar sex?