Anonym (111) skrev 2022-07-08 07:59:21 följande:
Min man märker det på mig när jag smyger mig nära, kysser honom och frågar om vi ska gå in till sängen (eller liknande). Eller vi sitter i soffan och kysser varann lite flyktigt, men så vill man kyssas mer och rätt vad det är, inser vi båda att det är sex vi vill ha.
Och det där med din fru: Om hon hade svarat för 20 år sen att hon gillade sex, så var det väl så? Hon ville ju ha sex för att hon var kär i dig, när man är nyförälskad är det lättare för de flesta att ha mer sex än man har sen, eftersom de där förälskelsehormonerna slår till.
Att ni nu 20 år senare ha tråkigt sexliv är för att hon inte har lika stor drift som du, och inte hade förr heller, men hon kunde ha sex oftare förr.
Lite mellan raderna får jag för mig att du tycker att hon lurat dig?
Samma person kan ju ha olika lust på sex under olika faser i livet, så det är väl så det blivit för henne.
Tack för svar,
Det där med 20 år sen är väl inte så konstigt man ändras med tiden och behöver inte tycka lika som man en gång gjorde. Det som stör mig lite är att hon inte säger att hon ändrat sig, utan att det som hände då inte var riktigt äkta, det gör att jag faktiskt känner mig lite lurad, samt att det är svårt att känna sig säker på vad som är äkta nu när vi försöker lappa ihop förhållandet. Tanken med min fråga handlar nog mer om att inte göra om samma misstag igen, eller att inleda ett förhållande och såra varandra efter något halvår då man ser att man inte längre är på samma nivå.